Mulla on tullu kadettiin (16sh -86) outoja vikoja: Virrat kytkettäessä ei latausvalo syty. Käynnistyksen jälkeen keksintö ei lataa ennenkuin polkasee kierrokset kerran n4000rpm asti. Sitten alkaa ladata "normaalisti." Tämän jälkeen kuitenkin latausvalo syttyy, joskin himmeästi. Jos avaa hanskalokeron (jonka valo ei enää syty), kirkastuu latausvalo ja tippuu kierroslukumittari (mallia piilteema)nolliin. Sama homma jos pistää pakin päälle. Myöskään pakkivalo ei syty. Käsiryypyn käyttö kirkastaa myös latausvaloa (ryypyn merkkivalo syttyy) ja laskee kierroslukumittarin lukemaa. Muut mittariston valot kuten vilkku eivät vaikuta latausvaloon.
Kyse lienee jostain maadoitus häikästä..? Kaikki viat ilmesty samaan aikaan pakkasilla.
Laturi on Delco. Ehkä 55ah. En tiä miten se rundikello on asennettu kun se oli jo ostettaessa.
Jos jollakin on ollu sama vika ni kerro mikä autto. Tai jos joku tietää missä on näiden kikkailevien valojen maadoituspiste..?
Huono mennä katsastamaan ku kojetaulu vilkkuu sateenkaaren väreissä eikä pakkivalo toimi...
Kadetin kiintoisat latausviat..
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Jos latausvalo ei toimi, ajan kanssa voi tulla latausongelmia. Laturi saa esimagnetoinnin ("herätteen") latausvalon kautta ja jos tätä ei ole aikaa myöten voi lakata lataamasta (tai kuvailtu oire kierrokset ylös ennenkuin alkaa lataamaan... kunnes sekään ei enää auta) JA jos vaihtaa tällöin laturin jossa ei esimagnetointia (maannut hyllyssä kauan tms) ei sekään lataa
1991 mallin Kadetissani laturin valo palaa kovilla pakkasilla ensin himmeästi ja kierroslukumittari näyttää liian vähän. Kun lyö nyrkillä napakasti kojelautaan mittariston päälle, viat korjaantuvat.
Eli tarkista mittaripaneelin johtoliittimien kireys. Siellä taitaa olla erillinen maajohto abikoliittimellä, jos oikein muistan. Se lie hapettunut.
Eli tarkista mittaripaneelin johtoliittimien kireys. Siellä taitaa olla erillinen maajohto abikoliittimellä, jos oikein muistan. Se lie hapettunut.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"