Robertx kirjoitti:Mittaa sen magneettikytkimen resistanssi. Yleismittarin valitsin kohtaan, jossa on ohmin merkki. Jos resistanssi on ääretön (OL) on magneettikytkin rikki. Vika voi olla myös johtimissa siinä kompuran kyljessä olevan liittimen lähellä.
Uuden magneettikytkimen sopivuuden kannalta olis tärkeää nähdä kirjainkoodi. Linkittämäsi magneettikytkin sopii vuosimallin 1998 G-Astra 1.6 16V CC - malliin.
Diese Magnetspule wird NUR in Opel Fahrzeugen mit Kompressoren der Marke Delphi verbaut, welche auf dem Typenschild einer der folgenden Buchstabenkennungen haben:
AE4, HR2, KS4, KU4, UK3, UM3, MG, MU, NU, NX,PD, QR, QS, QT, QQ, RM, RR, RT, SX, SW, WA, WC, WG, WH, WK, WJ, WM, WP, WY3, XS/SX
Todennäköisesti sopii, mutta kirjainkoodi varmistaisi.
No sitten olisi asia ainakin täysin varmaa. Täytyy kokeilla saanko tuolla halpismittarilla lukuja ulos.
Ensimmäistä kertaa kokeilin vastusten mittailua ja kyllä sain vastuslukemia kun paria anturia kokeilin. Mutta magneettikytkin ei antanut tosiaan mitään arvoja. Eiköhän se ole kuollut. Täytyy laittaa ebay laulamaan.
Kiitoksia taas kaikille kollektiivisesti vinkeistä
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Ok. Jos oli hyvä kontakti mittapäillä, niin eiköhän sitten ole magneettikytkimestä joko kela poikki tai sulake palanut. Muutama foorumilainen on vain sen sulakkeen vaihtanut... jossain siitäkin juttua on. Toki helpommalla pääsee, kun hankkiin uuden magneettikytkimen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Kerkesin tilata jo uuden käämin, mut täytyy korjailla tuo vanha varaosiksi
Käämin tosiaan hankin ja laitoin paikalleen niin kompura alkoi pyöriä. Tosin pirun hitaasti, sitten katkonaisesti ja lopulta ei oikein yhtään. Kytkin mennyttä ilmeisesti? Perkele
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
02-03 mallisissa astroissa on hieman erilainen lauhduttimen kenno(nro.2), esim. kuivain ei ole sellainen mötikkä vaan ikään kuin pitkä tikku(kuvista päätellen).
Missä kyseinen kuivain sijaitsee?Onko se tuon kennon sisällä pystyssä?
Minkälaiset tiivisteet tarvitsee tämän kennon vaihdossa? Meno/paluu.
Robertx kirjoitti:Jaa'a... ettei olis sitten kompuran laakereissa jotain huonoa tai sitten se kytkinlevy ei liiku kunnolla... eli magneettikytkin ei jaksa sitä vetää.
Selviää kun laittaa käyntiin ja A/C:n päälle. Sitten koppaa vasaralalla kompuran päätylevyyn.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
G Astra Z16XE -01, vaatiiko kuivaimen vaihdossa uudet o-renkaat jotain voitelua? Ovat vihreitä. Entä toisen mallinen tiiviste, kolme viestiä aiemmin kuvassa C27 tyypin GT letkut, osa nro 21. Siinä on metallisen rinkulan sisäkehällä mustaa kumia oleva sisälle päin päin molemmilta puoliltaan oheneva tiivisterinkula.
Toisen mallisen kuivaimen kanssa oli jossain ohjeessa maininta "mineraaliöljyä vain värillisille o-renkaille". Onko tuo (yleis)pätevä neuvo ilmastoinnin osien kanssa?
Entä kiristysmomentit, ihan vaan pultin koon mukaan näppituntumalla, vai onko kriittisen tarkkaa?
Ekaa kertaa näitä hommia, jos vaikka onnistuis kerralla...
maukka63 kirjoitti:G Astra Z16XE -01, vaatiiko kuivaimen vaihdossa uudet o-renkaat jotain voitelua? Ovat vihreitä. Entä toisen mallinen tiiviste, kolme viestiä aiemmin kuvassa C27 tyypin GT letkut, osa nro 21. Siinä on metallisen rinkulan sisäkehällä mustaa kumia oleva sisälle päin päin molemmilta puoliltaan oheneva tiivisterinkula.
Toisen mallisen kuivaimen kanssa oli jossain ohjeessa maininta "mineraaliöljyä vain värillisille o-renkaille". Onko tuo (yleis)pätevä neuvo ilmastoinnin osien kanssa?
Entä kiristysmomentit, ihan vaan pultin koon mukaan näppituntumalla, vai onko kriittisen tarkkaa?
Ekaa kertaa näitä hommia, jos vaikka onnistuis kerralla...
Itse ainakin oon kiristelly näppituntumalla pienellä räikällä (jos on sopinu), enkä oo kummosemmin mitään rasvaa laitellu noihin pieniin ilmastoinnin o-rengastiivisteisiin. Ja on pysyny tavarat sisässä.
Jokunen Ooppeli ja foordeja.
Opel Astra G Editon 100 1.8 16v (ex) Opel Vectra B Sport 2.2 16v (nyk)
Vielä lisäutelu näin tuohreena forumin jäsenenä Vaimon opelista (-04 1. hyyty ilmastointi ja paikalla käytethiin uutta kompuraa vaan sekhään ei vörkkiny eli virtaa ei tule sinne saakka. Mainittit jostaki "boksista" tarkotti kai jäähdytys moduulia? Voikhaan sitä korjata? Vai onko ees vika siinä? Koitin lueskella kaikki viestit vaan ei osunu silhmään jos oli mainintaa.