mitä bensaa 1.3 ls asconaan...95E vai 98E

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

eli mitä ootte tankannu?ku liikkeessä sanotaan 95E ja toisessa 98E.eli onko varmaa tietoa kellään??
jyrki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki, Malminkartano

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Itse tankkaan 95E:tä ja joskus laitan tankillisen 98E:tä.
"Kokeneemmat" automiehet sanoo, että tekee kuulemma välillä ihan hyvää laittaa 98E:tä.
Ja hyvin on mennyt :smile:
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

1,3S koneessa pitäisi käyttää 98-oktaanista. 1,3N koneelle kelpaa 95.
pelswick
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 02 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna/Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelswick »

On 2003-01-17 20:59, Luu wrote:
1,3S koneessa pitäisi käyttää 98-oktaanista. 1,3N koneelle kelpaa 95.
Onko näin?! ite olen aina tankannut 95:sta 1.3S koneeseen! hyvin on pelittäny tähän mennessä!!

Edit: Pystyykö vaan vaihtamaan 98:siin vai pitääkö tehä jotain juttuja? mitä käytännön eroo 95:llä ja 98:lla on?

_________________
Kuva "Ascona C 1.3 S"

<font size=-1>[ This Message was edited by: pelswick on 2003-01-17 21:32 ]</font>
JLP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja JLP »

On 2003-01-17 21:30, pelswick wrote:
On 2003-01-17 20:59, Luu wrote:
1,3S koneessa pitäisi käyttää 98-oktaanista. 1,3N koneelle kelpaa 95.
Onko näin?! ite olen aina tankannut 95:sta 1.3S koneeseen! hyvin on pelittäny tähän mennessä!!

Edit: Pystyykö vaan vaihtamaan 98:siin vai pitääkö tehä jotain juttuja? mitä käytännön eroo 95:llä ja 98:lla on?

_________________
Kuva "Ascona C 1.3 S"

<font size=-1>[ This Message was edited by: pelswick on 2003-01-17 21:32 ]</font>
Aina pystyy käyttämään suurempi oktaanista polttoainetta ilman muutostöitä, poislukien lyijyllinen (katalysaattori). Käytännössä varmaankin suurin ero on puristuskestävyydessä ilman itsesytytystä eli nakuttamista. Eli tuo saadaan aikaan perus bensan/polttoaineen lisäaineistuksella.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

1,3 litrainen vaatii ehdottomasti 98 oktaanista. N-koneellle kelpaa ysivitonen, mutta S:lle ei 95 sovi ollenkaan. Kyllä se sillä toimii, mutta huonosti.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

Juu, saattaa ilmetä jälkikäyntiä ym. v-mäistä kenkkuilua.
Tico
'Senator'
'Senator'
Viestit: 718
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tico »

Mulla ainakin 1,3S kanootissa ilmeni jälki käyntiä kun käytin 95 ja kulutti omasta mielestäni vähän enemmän, kun olen käyttänyt 98 niin kulutuski laski ja eikä ilmene jälkikäyntiä enää.
Q5 Quattro
Avatar
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4005
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Ei ole kyllä samasta koneesta kyse mutta kokeilin varsin omaan Corsaan joku aika sitten 99 oktaanista ja pelas huomattavasti paremmin entä 95 tai 98:lla...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Mulla on 1.6 jälkikäyntiä jos tankkaan 95:sta. Eli 98 olen tähän asti tankannut.
Kaverilla oli aikoinaan kadetti samalla koneella ja sano että joskus kesällä kun paiskas oven kiinni niin kone hörähti, säikähti monesti että ei kait se käyntiin lähe =)

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Kannattaa käyttää 98:a. Eipä tule venttiiliremonttia niin helpolla ja onhan toi 98 vähän sähäkämpää lientä... :wink:
AndyH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AndyH »

No perhana, isäntä väittää etten mä saa pistää 98 kun on katti!! onko totta??
1.8i ohc....
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo :D
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Mä olen tankannut jo 5 vuotta 98:a Katti-Omegaan.Eihän lyijyllistä bensaa ole saannut mittareilta enää vuosikausiin. Lyijyllä saa katin pilalle - Ei oktaaneilla
AndyH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AndyH »

Asia harvinaisen selevä!!!
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo :D
pelswick
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 02 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna/Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelswick »

jaahas... pitää sit varmaan vaihtaa 98:in, pitääkö ajaa tankki ihan tyhjäks, vai pistää vaan tylysti sekaan?
Vastaa Viestiin