spl-dynamics v-12s

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

valmistaja suosittelee tuolle 33l koteloa(suljettu) ja mulla onkin semmoinen(oli edellisessa autossa). nykyisen auton konttiin se ei mahdu mut pienellä modifioinnilla(8cm kummastakin päästä pois)se sinne menis mut samalla pienenee muutaman litran ja siitä tulee 28litrainen, riittäkö tuo litramäärä ? onko joku kokeillut vielä pienemmässä? :smile: toki se vanu sitä vähän "kasvattaa" mut miten on toimiiko ?
Opel Astra H Z18XE
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4124
Liittynyt: 24 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Itsellä oli tuollaista vanhempaa mallia oleva elementti , siis ihan mustalla rungolla (uudethan on kromia ?). Luulisin elementin säilyneen muuten samana. Mulla oli muistaakseni 42 litrainen kotelo ja täytyy sanoa että oli hyvä elementti hintaisekseen. Päihitti mielestäni JBL GT:n , JBL Powerin ja MTX sen halvimman sarjan 3000(?) helposti.Olen omistanut kyseiset elementit SPL:n lisäksi.Nykyinen Earthquake on kyllä parempi , mutta hintaakin on 1000mk enemmän. Eikös omegan takaluukussa mahtaisi olla 42litraa ylimääräistä tilaa. Sinuna en menisi pienentämään koteloa,voin tietty olla väärässä mutta se kuulosti todella hyvältä 42litran kopassa.
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

sori! unohdin sanoa että niitä on kaks :smile:

_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2003-01-20 20:14 ]</font>
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itselläni on 2kpl noita vanhemman mallisia 12" elementtejä 60 litraisessa suljetussa kotelossa ilman väliseinää ja toimii mielestäni oikein hyvin. Sointi on tarkka ja menee kuitenkin kohtuullisen alas. Riippuu toki paljon kuunneltavasta musiikistakin minkä kokoinen kotelo on paras. Tuo 30 litraa per elementti on aika yleispätevä joka käyttöön. Alunperin kotelo oli kaverilla G Astrassa ja nyt itselläni olohuoneessa kotiteatterin subbarina. Sisäkäyttöön kotelo saisi olla jonkin verran suurempikin, mutta autossa toimii hyvin. Kokeile siinä 28litraa per elemennti kotelossa ja tee uusi, jos sointi ei miellytä.
mjh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja mjh »

Kyllä se siinä 28 litrasessakin toimii. Ei mene ihan yhtä alas kuin 33 litrasessa mutta mekaaninen tehonkesto kasvaa. Alarajataajuudessa on vain muutaman Hz:n ero joten riippuen mitä musiikkia kuuntelet niin et välttämättä edes huomaa eroa.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

niin tossa mietiskelin että vois toimia tossa 28 litrasessa kun pistää sitä vanuakin mut eihän se vaikea ole sitten teettää uus . työmaan alihankkija tuo meille vaneritavaraa ja siellä yks nuori kaveri mielellään sahailee palat valmiiks , sit ei muuta kuin kasaa boxin. kerrankin jotain hyötyä työpaikasta :smile:

edit: juu kiitos teille .
_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2003-01-20 22:37 ]</font>
Topah76
'Senator'
'Senator'
Viestit: 435
Liittynyt: 10 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Joku lämmin paikka, mikä milloinkin...

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

On 2003-01-20 21:18, simo.n wrote:
niin tossa mietiskelin että vois toimia tossa 28 litrasessa kun pistää sitä vanuakin mut eihän se vaikea ole sitten teettää uus . työmaan alihankkija tuo meille vaneritavaraa ja siellä yks nuori kaveri mielellään sahailee palat valmiiks , sit ei muuta kuin kasaa boxin. kerrankin jotain hyötyä työpaikasta :smile:

Kyl mä uskon, et sä Simo.n osaat ja ei noi litrat niiiin tärkeitä ole suljetussa kotelossa. Kunhat jaat koko paketin oikein. Onkos sulla millanen, eli aktiivinen, vai passiivinen jako tulossa. Pistät kai sen subin aika jyrkälle jaolle jostain 60hertsistä, vai oliko sulla 6,5 midit ja sit jotkut disset? Vai, mikä se Hertzin setti oli? Saundis on aika tärkeetä kans toi jako ja itekin tuota olen miettimässä, ku asennusta suunnittelen.
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

no asia on nyt näin kai se on pakko kertoa mulla on autostudion 2-tie aktiivijakari joka tosin toimii todella hyvin (ihmettelen yhä missä on suhina)niin siitä säädetään sitten sopiva taajuus :smile:. astrassa mulla oli 3-tie sarja ja siinä meni miditkin jo aika alas eli subitkin oli just sopivan matalalla(parkkitalossa hauska ääniefekti :smile: no tuossa hertzissä on 6.5 midi 1" disse ja sitten passiivisuotimet.
Opel Astra H Z18XE
Topah76
'Senator'
'Senator'
Viestit: 435
Liittynyt: 10 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Joku lämmin paikka, mikä milloinkin...

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

On 2003-01-20 22:51, simo.n wrote:
no asia on nyt näin kai se on pakko kertoa mulla on autostudion 2-tie aktiivijakari joka tosin toimii todella hyvin (ihmettelen yhä missä on suhina)niin siitä säädetään sitten sopiva taajuus :smile:. astrassa mulla oli 3-tie sarja ja siinä meni miditkin jo aika alas eli subitkin oli just sopivan matalalla(parkkitalossa hauska ääniefekti :smile: no tuossa hertzissä on 6.5 midi 1" disse ja sitten passiivisuotimet.
Millanens toi vahvain puoli? Miten liität?
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

audison 230 supercurrent ajaa noita kahta 12" subia(ongelmitta) ja etupäässä on audison 270 lr tre? en muista tarkkaan mikä kirjainyhdistelmä siinä on. tuohon 230 on vaihdettu sulake , pistetty tuuletus ja hyvin jaksaa pyörittää niitä niinkuin Mika Ruusuvuori lupasikin,itse kuulemma tehnyt joskus saman.takakaiuttimille en ole vielä keksinyt mitään :smile:. niin toi 230 monotetaan ja lasketaan 2 ohmiin.

_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2003-01-21 15:17 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2003-01-21 15:19 ]</font>
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4124
Liittynyt: 24 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Kokeile vielä WinISD:llä eri koteloita, itse olen tykännyt aina enemmän laadusta kuin määrästä =)
AstraSi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 120
Liittynyt: 06 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstraSi »

Nyt näin offtopikkina, mutta onko tuo SPL DYNAMICS V-12S hyvä elementti (ko. hintaluokassa)?

Ja suositus suljetulle kotelolle 33l?

_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: AstraSi on 2003-01-23 15:43 ]</font>
Avatar
simo.n
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 593
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski, Finland

Viesti Kirjoittaja simo.n »

hinta/laatusuhde on minun mielestä hyvä ja ainakin minun korvaan kuullostaa hyvältä.en sitten tiedä miten se on pärjännyt testeissä mutten itse siitä välitäkkään :wink:
Opel Astra H Z18XE
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Taisi olla tuo elementti ensimmäinen tai toinen Hifi-lehden "halpojen" subbareiden testissä ja voitti monta kalliimpaa äänenlaadussa. Sointi on hyvin neutraali, joten voi suositella hyvin hifistillekin. Aivan kaikkein matalimpia=alle 30Hz elementti ei toista aivan yhtä hyvin kuin kalliimmat elementit, mutta hinta-laatusuhde on erinomainen.
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4124
Liittynyt: 24 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Mielestä todella hyvä elementti hintaluokassaan. Hifilehden testissä sijoitus oli toinen. Infinity Reference vei voiton. Infinity oli kyllä 100 vai 200mk kalliimpi kuin SPL.
Vastaa Viestiin