omega ei lähde käynttiin kuin 3lla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
adam opel
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja adam opel »

2.0 ohc ne 88 ei lähde käyntiin muuten kuin irroittamalla yksi tulppa, pelkkä johdon irrotus ei auta. bensaa tulee ja kipinä sekä nokan ajoitus on oikea . autoa on kokeiltu vetää käyntiin täydellä akulla, sekä tulpat ja johdot on uusittu. vikaa bensan paineessa tai sytyssä ? kun kaikki tulpat ovat paikallaan auto lupaa vähän, mutta ei jaksa lähteä käyntiin. heti kun ottaa yhden tulpan irti auto lähtee helposti käymään, mutta ei käy niin hyvin kuin 3 kuuluisi ...
kaku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Kesä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja kaku »

oletko esim.vaihtanut jakohihnan tai onko tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
Avatar
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Joo, minulla kävi aikaisemmassa autossa noin kun ensin öjyt tuli pihalle, ja sitten putsailin konehuonetta, niin meni tulpanjohdot vahingossa sekaisin.

Se yritti kovasti käyntiin, mutta ei lähtenyt. Tuo kuulostaisi sinulla että se voisi käydä kahdella? Eli siis kaksi piuhaa ristissä tms.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
t.steel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 349
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Mikähän sulla on ruiskun merkki. Nimittäin oli samat oireet ja korjaantu vasta kun vaihdoin bensapumpun releen ( 7 napainen). Anto oikeaa singaalia ja vaikutti terveeltä mutta oli kuitenkin vikaa. Eriste näytti "sulaneelta" kahden liitimen välistä.
adam opel
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja adam opel »

eli: auto sammui 10 km ajon jälkeen risteykseen tultaessa, kun painoin kytkimen pohjaan . johdot on oikein ja jako on tarkastettu nokkapyörän ajoitus merkistä, ellei nyt ole kierrosta väärässä :smile:
Fox
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fox »

Kadeteissä ainakin ilmee tämmöstä onkelmaa: lähtee käymään kolmella (tulpat/johdot kiinni) ja lämmittyään neljäs pytty herää mukaan...
Tällöin vikana oli kannen tiiviste, joka päästi aina kosteutta pyttyyn kun seisoi jonkin aikaa...
Vanhat Opelit on jees!
adam opel
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja adam opel »

pitää viikonloppuna tarkastaa bensanpaine ja puristuspaineet, jos jotain selviäis... on kyllä aika hankala vika . kirjotelkaa jos tulee mieleen jotain, mitä kannattas kokeilla...
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Tsekkaa myös, että kaikki keinuvivut ovat paikoillaan ja ehjiä. Itse olen katkonut useita OHC:n keinuja koneita liian "iloisesti" kierrättämällä.

Oireet voisivat liittyä jatkuvasti kiinni olevaan venttiiliin.
Stimmung
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Stimmung »

Moi!
Mulla oli kanssa omegassa vähän saman tapainen ongelma. Kylmällä käyntiin pistäessä sai sahata melkein minuutin, sitten kun lähti käyntiin niin tuntui kuin olisi käynyt korkeintaan kahdel. Lopulta kun olin käynyt melkein kaikki läpi ajattelin tarkastaa viel läpötila anturin(poksille menevä tieto).Oli kupari osa semmoisen 3-4 millin vihreän hapettuman peitossa.Putsasin jä pistin käyntiin,lähti ekalla ja kävi kuin uusi.Ilmeisesti rikasti "vähän"liikaa kun oi paskan peitossa.
Vastaa Viestiin