jakolaatikko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
++JEPPE++
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja ++JEPPE++ »

montako erilaista mallia nelivedon jakolaatikosta on? mistä mallit tunnistaa ja onko ne keskenään vaihtokelpoisia?
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1103
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Nelikon jakoaskeista on periaatteessa kahta täysin erilaista mallia:on vaparin ja turbon jakoaski.Turbon jakoaskin tunnistaa askin pohjassa olevaa numerosarjaa edeltävästä kirjaimesta, muistaakseni Y oli turbon jakoaskin kirjain.Askit vaparin ja turbon välillä ei ole vaihtokelpoisia.

Sit mallivuosien -89 - -92 alkuun askeissa ei ollu lämpötilatunnistinta jakoaskin kyljessä vaan tarkastusproppu.

-92 - 94 alkuun askeissa on 2-johtoinen lämpötilatunnistin tarkastuspropun paikalla

-94 - -96 askeissa on 1-johtoinen lämpötila-anturi 2-johtoisen lämpötilatunnistimen
paikalla

Periaatteessa -89 - -96 askit käy mallivuodesta riippumatta keskenään, kunhan aski vaan on nimenomaan autotyypille sopiva.
Toisin sanoen turboon vaan turbon jakoaski ja vapariin omansa.On tietysti huomioitava, että nelikon ohjausyksiköt vaihtuu mallivuosien välillä em. antureiden erosta johtuen.Kannattaa katella kytkentäkaavioista ohjausyksiköiden välisiä eroja...

Nää perustuu muistitietoon ja viisaammat korjatkaa jos muistini on pettänyt...
Vastaa Viestiin