110hv löytyi 300tkm ajetusta -99 DTi:stä.astramaani kirjoitti:
kuinka ristus voi olla noin paljon vakios..vaik tais olla niin et janne m vectrastaki oli mitattu 115hv vakiona..jos oikein muistan.2.0dti
Diesel koneiden viritys
2.0DI suuttimet
Kertokaapa viisaammat pari juttu noista X20DTL suuttimista.
Ensinnäkin 20DTLssä on käsittääkseni DSLA 147 P 535 suutinkärjet.
Ensimmäinen luku on ilmeisesti suihkukuvion kärkikulma ja toinen satunnainen kirjanpidollinen luku (vähän kuin tuplien seosputkissa) joka ei suoraan kuvaa mitään teknistä ominaisuutta vaan ne vaan "pitää tietää".
No olen antanut kertoa itselleni että 2,0 malleihin on vaihdeltu 22DTH'n DSLA 147 P 918 suutinkärkiä.
Onko kellään mitään visiota mistä näitä saa asialliseen hintaan ja/tai lähelle vastaavia ?
Jonkinlainen taulukko suuttimien ominaisuuksista olisi hyvä tieto.
esim. dieselkontor.de kauppaa kyllä kilkutinta jos jonkinlaista mutta pääosin VAG myllyihin.
Ensinnäkin 20DTLssä on käsittääkseni DSLA 147 P 535 suutinkärjet.
Ensimmäinen luku on ilmeisesti suihkukuvion kärkikulma ja toinen satunnainen kirjanpidollinen luku (vähän kuin tuplien seosputkissa) joka ei suoraan kuvaa mitään teknistä ominaisuutta vaan ne vaan "pitää tietää".
No olen antanut kertoa itselleni että 2,0 malleihin on vaihdeltu 22DTH'n DSLA 147 P 918 suutinkärkiä.
Onko kellään mitään visiota mistä näitä saa asialliseen hintaan ja/tai lähelle vastaavia ?
Jonkinlainen taulukko suuttimien ominaisuuksista olisi hyvä tieto.
esim. dieselkontor.de kauppaa kyllä kilkutinta jos jonkinlaista mutta pääosin VAG myllyihin.
1.9 CDTI viritystapoja
Terve,
ajattelin laittaa tällaisen topicin, kun itsellä on dieselin virityksestä hieman kokemusta. En ole mikään totaaliekspertti, mutta on tuota tullut tehtyä. Aiempi kiesi Pösö 407 sw hdi "softattiin" esim. voimaa.com on ihan ok ja kohtuu hinnat. Kannattaa tinkiä, varmaan lähtee halvemmallakin. Itsellä vaikutti siten, että perustehoja dynottiin 107hv ja vääntö peräti 262nm vakiona (yleensä ilmoitettu 109hv ja 240 tai 245nm). No, tuon softauksen seurauksena teho kasvoi peräti 23hv eli loppulukemat olivat 130hv ja 290nm. Vääntöä ei juuri tullut, mutta kiertävämpi kone. Tuntuva nousu silti, kun kaasua paineli!
Zafiraan on tulossa maaliskuussa amh-booster tehoboksi, voi tutustua lähemmin :
Opel kaikki http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... h=511_1050
Vain Zafira http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... _1050_1253
Zafira 120 hv kone http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... cts_id=532
Ite otin tuon amh-Booster HPT m. Funk Zafira kaukosäätimellä, ei hirveän hintainen (noin puolet softaamiseen verrattuna). Tämä siksi, kun tuolla eräällä toisella forumilla kaveri kehui saaneensa 90hv->110hv Citroen Picassoon parempia alavääntö- ja kiihtyvyysaikoja tuollaisella boksilla kuin itsellä isompitehoisella 107-130hv Pösö dieselillä. Tosin oma auto oli painavampi, mutta silti mittauksissa erot olivat selkeät tuon boksin hyväksi. Ja sitä voi säätää itse sopivaksi. Kestävyydestä en ole kuullut mitään huonoa. Tosin ruisku ja muut saattavat kärsiä enemmän, mutta harvoinhan se maksimiteho on kokonaan käytössä. Vääntö lisääntyy ja sitä kautta kulutuskin voi olla jollakin ainakin ajotavan seurauksena jopa positiivinen. Se on tietty teoreettista.
ajattelin laittaa tällaisen topicin, kun itsellä on dieselin virityksestä hieman kokemusta. En ole mikään totaaliekspertti, mutta on tuota tullut tehtyä. Aiempi kiesi Pösö 407 sw hdi "softattiin" esim. voimaa.com on ihan ok ja kohtuu hinnat. Kannattaa tinkiä, varmaan lähtee halvemmallakin. Itsellä vaikutti siten, että perustehoja dynottiin 107hv ja vääntö peräti 262nm vakiona (yleensä ilmoitettu 109hv ja 240 tai 245nm). No, tuon softauksen seurauksena teho kasvoi peräti 23hv eli loppulukemat olivat 130hv ja 290nm. Vääntöä ei juuri tullut, mutta kiertävämpi kone. Tuntuva nousu silti, kun kaasua paineli!
Zafiraan on tulossa maaliskuussa amh-booster tehoboksi, voi tutustua lähemmin :
Opel kaikki http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... h=511_1050
Vain Zafira http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... _1050_1253
Zafira 120 hv kone http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... cts_id=532
Ite otin tuon amh-Booster HPT m. Funk Zafira kaukosäätimellä, ei hirveän hintainen (noin puolet softaamiseen verrattuna). Tämä siksi, kun tuolla eräällä toisella forumilla kaveri kehui saaneensa 90hv->110hv Citroen Picassoon parempia alavääntö- ja kiihtyvyysaikoja tuollaisella boksilla kuin itsellä isompitehoisella 107-130hv Pösö dieselillä. Tosin oma auto oli painavampi, mutta silti mittauksissa erot olivat selkeät tuon boksin hyväksi. Ja sitä voi säätää itse sopivaksi. Kestävyydestä en ole kuullut mitään huonoa. Tosin ruisku ja muut saattavat kärsiä enemmän, mutta harvoinhan se maksimiteho on kokonaan käytössä. Vääntö lisääntyy ja sitä kautta kulutuskin voi olla jollakin ainakin ajotavan seurauksena jopa positiivinen. Se on tietty teoreettista.
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Ei diesel-keskustelua, mutten jaksa kääntää muuallekkaan.zoomer kirjoitti:se siitä "volvosta" sitten ,itsellä sattuu olemaan tuo v6 renu.... moottori on siis renaultin oma koko alumiininen.... samaa konetta on myös aikoinaan saanut 600 sarjan ja 700 sarjan volvoon... mutta volvon papereissa se on heidän kehittämänsäjazari75 kirjoitti:sitäpä sitäastramaani kirjoitti:onkos tää volvon 1,9 riiseli rellun tuotantoa..
ns. V6 PRV moottori on Peugeot, Renault ja Volvo yhteistyönä kehitetty (nimi lyhenne kertoo sen). Moottori on niin hieno, että sitä ihailtiin aikanaan kovasti PRV edustajien korjaamolla. Ihan otettiin sylinterikansi irti ja hämmästeltiin, että mistä tällä kertaa vuotaa. PRV moottoria käytettiin myös Lancia Themassa.
600 sarjan Volvo?
Tuota moottoria oli ainakin seuraavissa Volvoissa
240, 260, 760 ja 780
j.h
PeRVo'ssa kyllä kopsahti Göteborgin kirves kovasti kiveen.
Ihmettelen kovin miten Rellun ukoilla on riittänyt siviilirohkeus nykertää vielä Safrane BiTurboakin moisen kapineen ympärille.
Tai sitten ovat vaan tuumanneet että Renault asiakkaat eivät elättele nokkien yms. suhteen ihan samoja elinikäoletuksia kuin ruotsin volvoilla jurranneet
Tosin sattuuhan sitä paremmissakin perheissä kuten opimme itsetuhoavilla nokilla varustetusta VAGinan AKE V6 dieselistä...
Hauskana anekdoottinan mainittakoon että John Z. DeLorean osti ison kasan PeRVoja joita oli meininki laittaa DeLoreaneihin kun Devolla ei riittänyt aika eikä massi odotella sitä että Possu saisi suunniteltua/alihankittua sopivan moottori/transaxle paketin.
Ilo Göteborgissa oli ylimmillään kun niistä paskakasoista oltiin pääsemässä eroon vaan mitä kävikään - DMC meni konkkaan ja ei kerennyt maksamaan niitä pannahisen myllyjä = Volvon oli otettava lusikka kauniiseen käteen ja käytettävä ne itse loppuun.
Yhdellä tapaa on ironista että Porsche AG toimitti alihankintana suunnittelua aimo kasat PeRVon seuraajaan B6304F'ään ja siitä tulikin sangen mainio peli. '90 204hv 3,0 moottorista oli ihan OK mutta ennenkaikkea 80% maksimiväännöstä 1000rpm'llä oli jo sangen mainiosti.
T6'en 2,7 twinturbovariantti oli toki joka tavalla tulisempi.
Ihmettelen kovin miten Rellun ukoilla on riittänyt siviilirohkeus nykertää vielä Safrane BiTurboakin moisen kapineen ympärille.
Tai sitten ovat vaan tuumanneet että Renault asiakkaat eivät elättele nokkien yms. suhteen ihan samoja elinikäoletuksia kuin ruotsin volvoilla jurranneet
Tosin sattuuhan sitä paremmissakin perheissä kuten opimme itsetuhoavilla nokilla varustetusta VAGinan AKE V6 dieselistä...
Hauskana anekdoottinan mainittakoon että John Z. DeLorean osti ison kasan PeRVoja joita oli meininki laittaa DeLoreaneihin kun Devolla ei riittänyt aika eikä massi odotella sitä että Possu saisi suunniteltua/alihankittua sopivan moottori/transaxle paketin.
Ilo Göteborgissa oli ylimmillään kun niistä paskakasoista oltiin pääsemässä eroon vaan mitä kävikään - DMC meni konkkaan ja ei kerennyt maksamaan niitä pannahisen myllyjä = Volvon oli otettava lusikka kauniiseen käteen ja käytettävä ne itse loppuun.
Yhdellä tapaa on ironista että Porsche AG toimitti alihankintana suunnittelua aimo kasat PeRVon seuraajaan B6304F'ään ja siitä tulikin sangen mainio peli. '90 204hv 3,0 moottorista oli ihan OK mutta ennenkaikkea 80% maksimiväännöstä 1000rpm'llä oli jo sangen mainiosti.
T6'en 2,7 twinturbovariantti oli toki joka tavalla tulisempi.
Tarkoitatko siis Opelin 1,7 CDTI konetta (en tiedä kenen tekemä se kone on...) vai jotain ihan Isuzun omaa automerkkiä, jossa on tuo kone?!? Paljonko sulla on siinä perusteho?Beavis kirjoitti:kannattaako 1.7 isuzun TD:tä miten alkaa virittämään?? sillein että kestäis mutta kuitenki + 20-30hp
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
A-vectra viritys
Joo, tuolta voimaa.com katselin esimerkkinä/ei mainostarkoituksessa!, että mitä sieltä sais softapuolelta ja ei ole kuin vasta vectra b alkaen nuo speksit :
Opel http://www.voimaa.com/lista.php?kieli=1
Kannattaa tietty kysellä jos ne sais sen huoltoportin kautta jotain sinne puskettua. Onhan noita muillakin. Tuo vectra b antas :
Vectra 2.0 DI 16V 60 kW / 82 Hp, 185 Nm 66 kW / 90 Hp, 213 Nm 79 kW / 107 Hp, 235 Nm
arvoja. Jollain boksilla tietty sais suunnilleen saman, onkos tuo ns. common rail -tekniikkaa?!? Katso tarkemmin tästä http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... =2a&page=1
Jotenki näyttäs ettei se ehkä sovi kuin vasta tuohon Vectra 2.0 DI 16V 82 hv, joka tosin on melko lähellä sitä sun autoa. Voihan tuolta kysellä esim. http://www.amh-booster.de/shop/catalog/contact_us.php tuosta että sopisko se boksi 1,7TD?!? Ahtopaineita ruuvaamalla tietty sais tai jos turboa/välijäähdytintä isontaa, mutta se on kalliimpi ruljanssi sitte.
Opel http://www.voimaa.com/lista.php?kieli=1
Kannattaa tietty kysellä jos ne sais sen huoltoportin kautta jotain sinne puskettua. Onhan noita muillakin. Tuo vectra b antas :
Vectra 2.0 DI 16V 60 kW / 82 Hp, 185 Nm 66 kW / 90 Hp, 213 Nm 79 kW / 107 Hp, 235 Nm
arvoja. Jollain boksilla tietty sais suunnilleen saman, onkos tuo ns. common rail -tekniikkaa?!? Katso tarkemmin tästä http://www.amh-booster.de/shop/catalog/ ... =2a&page=1
Jotenki näyttäs ettei se ehkä sovi kuin vasta tuohon Vectra 2.0 DI 16V 82 hv, joka tosin on melko lähellä sitä sun autoa. Voihan tuolta kysellä esim. http://www.amh-booster.de/shop/catalog/contact_us.php tuosta että sopisko se boksi 1,7TD?!? Ahtopaineita ruuvaamalla tietty sais tai jos turboa/välijäähdytintä isontaa, mutta se on kalliimpi ruljanssi sitte.
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Eipä tähän autoon varmaan löydy softia kun on mekaaninen pumppu eikä tietokone ohjattu...Beavis kirjoitti:A-Vectra 1,7TD isuzun tekniikalla. 81hv. Syöttäjä olis ainankin helppo ruuvata isommalle (jos tehdään samalla tavalla kuin 1,7D:ssä) ja sillä taitaa jonku 5-8 heppaa saada lisää? mutta mitäs tuohon muuta?
Syöttöä lisää... sitä se softakin tekee...
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
Zafira B tuunausboksi ok
Tervehdys,
tämän kuun alussa tuli postissa n. viikon toimitusajalla Saksasta se Amh booster mit funk kaukosäätimellä.
Aloittelin innoissani asennushässäkän, mutta homma tökkäs ensin siihen, kun en löytänyt omilla tietotaidoillani sitä 3-pinnistä ns. CR-sensoria konehuoneesta... Siinä päällä vasemmalla on musta-keltainen liitin, mutta se oli 4-pinninen. Alempana takana vasemmalla melko hankalassa paikassa oli myös musta-keltainen liitin ja se oli sitten 2-pinninen. Toinen 3-pinninen liitin sattui myös löytymään suunnilleen jakopään hihnan ylemmän rullan päältä melko vasemmalta moottorista. Lopulta sain tietoa saksalaiselta Opel-forumilta.
Oikea liitin olikin sitten tosi hankalassa paikassa common railin päässä, mutta suunnilleen akun takareunan kohdalla pumpun yms. alla. Hädin tuskin käsi mahtui koukkimaan, mutta parin tunnin ähertämisen jälkeen sain liittimen nasautettua oikein paikalleen. Voin laittaa kuvia tulemaan, jos joku tarvii apua tuossa asiassa. Edullinen tapa hieman viritellä ja hyvin tuntuu toimivan!
tämän kuun alussa tuli postissa n. viikon toimitusajalla Saksasta se Amh booster mit funk kaukosäätimellä.
Aloittelin innoissani asennushässäkän, mutta homma tökkäs ensin siihen, kun en löytänyt omilla tietotaidoillani sitä 3-pinnistä ns. CR-sensoria konehuoneesta... Siinä päällä vasemmalla on musta-keltainen liitin, mutta se oli 4-pinninen. Alempana takana vasemmalla melko hankalassa paikassa oli myös musta-keltainen liitin ja se oli sitten 2-pinninen. Toinen 3-pinninen liitin sattui myös löytymään suunnilleen jakopään hihnan ylemmän rullan päältä melko vasemmalta moottorista. Lopulta sain tietoa saksalaiselta Opel-forumilta.
Oikea liitin olikin sitten tosi hankalassa paikassa common railin päässä, mutta suunnilleen akun takareunan kohdalla pumpun yms. alla. Hädin tuskin käsi mahtui koukkimaan, mutta parin tunnin ähertämisen jälkeen sain liittimen nasautettua oikein paikalleen. Voin laittaa kuvia tulemaan, jos joku tarvii apua tuossa asiassa. Edullinen tapa hieman viritellä ja hyvin tuntuu toimivan!
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Re: Zafira B tuunausboksi ok
Millaiset on kokemukset? Tuliko vääntöä? Laskiko kulutus?OpelAndy kirjoitti:Tervehdys,
tämän kuun alussa tuli postissa n. viikon toimitusajalla Saksasta se Amh booster mit funk kaukosäätimellä.
Aloittelin innoissani asennushässäkän, mutta homma tökkäs ensin siihen, kun en löytänyt omilla tietotaidoillani sitä 3-pinnistä ns. CR-sensoria konehuoneesta... Siinä päällä vasemmalla on musta-keltainen liitin, mutta se oli 4-pinninen. Alempana takana vasemmalla melko hankalassa paikassa oli myös musta-keltainen liitin ja se oli sitten 2-pinninen. Toinen 3-pinninen liitin sattui myös löytymään suunnilleen jakopään hihnan ylemmän rullan päältä melko vasemmalta moottorista. Lopulta sain tietoa saksalaiselta Opel-forumilta.
Oikea liitin olikin sitten tosi hankalassa paikassa common railin päässä, mutta suunnilleen akun takareunan kohdalla pumpun yms. alla. Hädin tuskin käsi mahtui koukkimaan, mutta parin tunnin ähertämisen jälkeen sain liittimen nasautettua oikein paikalleen. Voin laittaa kuvia tulemaan, jos joku tarvii apua tuossa asiassa. Edullinen tapa hieman viritellä ja hyvin tuntuu toimivan!
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Jos tehoja haluaa lisää, niin juuri tämä konsti on kaikista vaivattomin. Sitä käytetään rekoissakin. Ite kävin tässä vuoden alussa virittämässä pöllirekkaa n. 90hp:lla lisää, ennen oli 480, nyt 570. Huomaa kyllä eron. Se virittäjä on Kokkolasta ja ajattelimpa, jos vaihtas omaan opeliinkin ohjelman vielä kerran. Kyselin häneltä jo asiasta ja saatampa ehkä vaihtaa oman nykyisen ohjelman siihen, mitä hän tilaa tanskasta. Nyt tällä hetkellä on moottorissa n. 150hp, virta kyllä riittää näilläkin tehoilla. Se kaveri vain tuntu tietävän tarkalleen paljonka kärsii mitäkin vehettä viritellä. Mulla voi olla tällä hetkellä liikaakin tehoja moottorissa. Maksaa kaiketi jotain 750€..jazari75 kirjoitti:lainaus Harisen sivuilta: http://www.hestec.fi/chiptuning.htmlemminkäinen kirjoitti:Mitä se sitten teki? Laittoiko se ECU:un uuden ohjelman? Mitä se maksoi?Iso PLUSSA Harisen suuntaan
1) Ohjainyksikön muistipiirin (chip) uudelleen ohjelmoiminen. Perinteinen tapa. Alkuperäinen muistipiiri irroitetaan ohjainyksiköstä ja luetaan ohjelmointilaitteella. Ohjelma muutetaan alkuperäisestä ohjelmasta. Ohjainyksikköön asennetaan uusi muistipiiri, johon ohjelmoidaan muutettu ohjelma. Alkuperäinen muisti säilytetään.
tuollainen kuvio tehtiin.
Lystin hinta 690€ (sisältää penkityksen ennen&jälkeen)