tämmöstä
Re: tämmöstä
Tähän vois vaan todeta että UP.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: tämmöstä
Ilmeisesti B Omegassa on melko huimat vetopainot, jos tuo yhdistelmä on laillinen.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: tämmöstä
No ensinnäkin tuo kärryllä oleva omppu on ilman konetta, laatikkoa ja perää.
Tosta ekasta kuvasta näkee, että minkäverran tuolla pihalla puhaltaa... Puuskissa ihan järkyttävästi. Pitkä loiva alamäki ja metsän jälkeen aukea, ja sieltä järjetön tuulenpuuska... Siitä sitten soudetaan, kiihdytetään ja luistellaan
Tosta ekasta kuvasta näkee, että minkäverran tuolla pihalla puhaltaa... Puuskissa ihan järkyttävästi. Pitkä loiva alamäki ja metsän jälkeen aukea, ja sieltä järjetön tuulenpuuska... Siitä sitten soudetaan, kiihdytetään ja luistellaan
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: tämmöstä
Ihan liian vähän yritystä, kun ei edes toho valotolppaa osunu
Mut se on villi tunne, kun traileri lähtee viemää vetoautoo. Kerran ollu kyydissä vastaavassa tilanteessa, mut se onneks oikeni.
Mut se on villi tunne, kun traileri lähtee viemää vetoautoo. Kerran ollu kyydissä vastaavassa tilanteessa, mut se onneks oikeni.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Re: tämmöstä
Vois käydä huomenna kuvaamassa vielä nuo jäljet tuosta paikalta, näyttää aika hurjaltamannion kirjoitti:Ihan liian vähän yritystä, kun ei edes toho valotolppaa osunu
Mut se on villi tunne, kun traileri lähtee viemää vetoautoo. Kerran ollu kyydissä vastaavassa tilanteessa, mut se onneks oikeni.
Ja mullakin on tähän mennessä kaikki oientunut, mutta tässä oli joku poikkeus, siinä kohtaa kun se lähti soutamaan niin tais olla 70-75 vauhtia, ja siitä sitten vetoja mutta ei se vaan suoristunu...
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: tämmöstä
Vetoautosta meni kuskin takanurkka kasaan, eli takapuskuri+takakylki vaihtoon. Jännä tunne kun näkee kuskin sivulasista kärryn perän vetoauton rinnalla....mannion kirjoitti:Tuliks tossa mitää kalustovaurioita?
Niin, kärrystä väästyi asia ja auton koukkukin otti vähän kipeää.
Mutta huomioikaa se, että auto pysyi kärryllä! Kahdella 4000kg:n liinalla kiinni ja kyllä tuossa olis voinu tulla iso vahinko jos olis irronnu auto lavalta tai osunu kärry vaikka vastaantulevaan rekkaan...
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: tämmöstä
Ja vauhtia oli sallitut ja vähän päälle.. ?MantaGsi kirjoitti:No ensinnäkin tuo kärryllä oleva omppu on ilman konetta, laatikkoa ja perää.
Tosta ekasta kuvasta näkee, että minkäverran tuolla pihalla puhaltaa... Puuskissa ihan järkyttävästi. Pitkä loiva alamäki ja metsän jälkeen aukea, ja sieltä järjetön tuulenpuuska... Siitä sitten soudetaan, kiihdytetään ja luistellaan
Re: tämmöstä
|vectraman| kirjoitti:Ja vauhtia oli sallitut ja vähän päälle.. ?MantaGsi kirjoitti:No ensinnäkin tuo kärryllä oleva omppu on ilman konetta, laatikkoa ja perää.
Tosta ekasta kuvasta näkee, että minkäverran tuolla pihalla puhaltaa... Puuskissa ihan järkyttävästi. Pitkä loiva alamäki ja metsän jälkeen aukea, ja sieltä järjetön tuulenpuuska... Siitä sitten soudetaan, kiihdytetään ja luistellaan
Kyseessä siis 100km/h alue.MantaGsi kirjoitti:siinä kohtaa kun se lähti soutamaan niin tais olla 70-75 vauhtia, ja siitä sitten vetoja mutta ei se vaan suoristunu...
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: tämmöstä
Mitäs tuossa 2.5TD:ssä mahto olla, olisko ollu jarrullista 1650kg? Tuo kärry oli muistaakseni reilu 450kg, mitä mahtaa farkkuomppu painaa ilman tekniikkaa?Keme kirjoitti:Ilmeisesti B Omegassa on melko huimat vetopainot, jos tuo yhdistelmä on laillinen.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: tämmöstä
amatöörit...
Asuntovaunua tullu vedeltyä kerran jos toisenki joten on myös tuultakin sattunu matkalle eikä yrityksistä huolimatta ole edes ajatellut lähteä lapasesta...
kaikille trailerisankareille tulevaisuden varalle: kannattaa yrittää saada se kuorma asettumaan niin, että aisalla on noin 60kg painoa. Vanha karavaanareiden nyrkkisääntö, että mies jaksaa nostaa, mutta nainen ei... tiedä sitten mistä sekin on tullut
Ja joo... eihän se aina onnistu, mutta sitten vois harkita jotain lisäpainoa joko trailerin perälle tai keulaan.
ja yks mikä vaikuttaa helvetisti on se, että trailerin/vaunun/kärryn renkaissa olis se C merkintä, eli vahvistetut, mutta mielellään niin, että yhteen laskettuna renkaiden kantavuudet ylittää sen kärryn kokonaispainon kuorman kanssa.
Asuntovaunua tullu vedeltyä kerran jos toisenki joten on myös tuultakin sattunu matkalle eikä yrityksistä huolimatta ole edes ajatellut lähteä lapasesta...
kaikille trailerisankareille tulevaisuden varalle: kannattaa yrittää saada se kuorma asettumaan niin, että aisalla on noin 60kg painoa. Vanha karavaanareiden nyrkkisääntö, että mies jaksaa nostaa, mutta nainen ei... tiedä sitten mistä sekin on tullut
Ja joo... eihän se aina onnistu, mutta sitten vois harkita jotain lisäpainoa joko trailerin perälle tai keulaan.
ja yks mikä vaikuttaa helvetisti on se, että trailerin/vaunun/kärryn renkaissa olis se C merkintä, eli vahvistetut, mutta mielellään niin, että yhteen laskettuna renkaiden kantavuudet ylittää sen kärryn kokonaispainon kuorman kanssa.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: tämmöstä
Joo tästä opimme sen että älä vuokraa kärryä. Ne on aina paskana joltain osintuikki kirjoitti:amatöörit...
Asuntovaunua tullu vedeltyä kerran jos toisenki joten on myös tuultakin sattunu matkalle eikä yrityksistä huolimatta ole edes ajatellut lähteä lapasesta...
kaikille trailerisankareille tulevaisuden varalle: kannattaa yrittää saada se kuorma asettumaan niin, että aisalla on noin 60kg painoa. Vanha karavaanareiden nyrkkisääntö, että mies jaksaa nostaa, mutta nainen ei... tiedä sitten mistä sekin on tullut
Ja joo... eihän se aina onnistu, mutta sitten vois harkita jotain lisäpainoa joko trailerin perälle tai keulaan.
ja yks mikä vaikuttaa helvetisti on se, että trailerin/vaunun/kärryn renkaissa olis se C merkintä, eli vahvistetut, mutta mielellään niin, että yhteen laskettuna renkaiden kantavuudet ylittää sen kärryn kokonaispainon kuorman kanssa.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6