Onko kukaan nostanut ahtoja/syöttöjä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Viesti Kirjoittaja zoomer »

mitenkähän tuo syötön nosto mahtaa vaikuttaa päästöihin....
omassa td:ssä kun lukee otteessa vähäpäästöinen....?
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 10609
Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: Kontiomäki

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

savu mustenee ja sakenee :lollis: :lollis:
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

jyrki.k kirjoitti:juho taitaa puhua 1.7td:stä..
Jees. DTI:ssä paineiden nosto mahdollista vain rajulla boxin uudelleenohjelmointina.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
rocker
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 20:53
Paikkakunta: Kiiminki/Yli-Ii

Viesti Kirjoittaja rocker »

Juho M-P kirjoitti:
jyrki.k kirjoitti:dieselissä ei ainakaan minun mielestäni kannata alkaa vakioahtimella nostelemaan paineita..
nousee vaan pakopaineet..

isompi ahdin, cooleri ja pumppu niin voi kestääkkin..

No ei ne pakopaineet heti nouse. Tohtii helposti nostaa sinne 0,7bar ja hieman ylikin.(siis tässä tapauksessa).
Tarkoitat siis 1,7bar? Lie nuissa uudemmissakin DTI jne moottoreissa 1,0bar ahdot kun tuossa vanhassa pyörrekammiopenarissakin on vakiona 1,1bar. Meininki on nostaa sinne 1,5bar ne paineet, laitan siihen `vuotoventtiilin` väliin jolloin ei tarvi ollenkaan koskea hukkiksen kelloon kun kelloa huijataan päästämällä osa paineista pois. Pätevä peli, eikä maksakaan ku alle 50eur, muistaakseni. Mutta järkeä käteen siihen paineen nostoon, diiselin kannet ei tahdo oikein mahdottomia kestää noilla pässinkiveksien kokosilla ahtomilla, ne pakopaineet karkaa liika suuriksi..
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

ei siihen tehoon tarvi välttämättä kovia paineita jo kilolla lähtee 2,3 td moottorista 200hp
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

rocker kirjoitti: Tarkoitat siis 1,7bar? Lie nuissa uudemmissakin DTI jne moottoreissa 1,0bar ahdot kun tuossa vanhassa pyörrekammiopenarissakin on vakiona 1,1bar.
Tässä topicissa viritetään 1.7TD:tä jossa on 0,5bar vakiopaineet...
rocker kirjoitti:Meininki on nostaa sinne 1,5bar ne paineet, laitan siihen `vuotoventtiilin` väliin jolloin ei tarvi ollenkaan koskea hukkiksen kelloon kun kelloa huijataan päästämällä osa paineista pois. Pätevä peli, eikä maksakaan ku alle 50eur, muistaakseni.
2mm poranterät maksaa alle euron kappale.
rocker kirjoitti:Mutta järkeä käteen siihen paineen nostoon, diiselin kannet ei tahdo oikein mahdottomia kestää noilla pässinkiveksien kokosilla ahtomilla, ne pakopaineet karkaa liika suuriksi..
--Tero--

Toisilla kannet halkee toisilla ei. :wink: Nimim. 1,7bar pytyissä. Ja -30 pakkasella 2km kaasu pohjassa että kone lämpeää. On noi 2.3 koneen kannet vähän parempaa tekoa.

Mutta tuota 1.7TD ei ole niitä lujimpia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 10609
Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: Kontiomäki

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

tosiaan, selvennän nyt sen verran asiaa et olen hakemassa vinkkejä ahtojen (ja sitä kautta tehojen/väännön nousuun) nostoon. Suunnitteilla paineet tonne 0.8-1.0 bar maastoon. Eli ei mitään hirmu ruuvausta vaan hieman inhimillisempää auton ikään nähden.

Ai niin, muistin että tohon o vaihettu kansi n. 50000km sitten........ + yläkerta
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Avatar
DieselDaddy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 250
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DieselDaddy »

Osa puhuu absoluuttisesta ja toiset ylipaineesta :wink:.
Omega -96 X20SE
Avatar
rocker
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 20:53
Paikkakunta: Kiiminki/Yli-Ii

Viesti Kirjoittaja rocker »

J.Toivanen kirjoitti:tosiaan, selvennän nyt sen verran asiaa et olen hakemassa vinkkejä ahtojen (ja sitä kautta tehojen/väännön nousuun) nostoon. Suunnitteilla paineet tonne 0.8-1.0 bar maastoon. Eli ei mitään hirmu ruuvausta vaan hieman inhimillisempää auton ikään nähden.

Ai niin, muistin että tohon o vaihettu kansi n. 50000km sitten........ + yläkerta
Aivan, helpoin ja takuulla toimivin keino on ostaa tuo kolmitieventtiili, eli turboruuvi. Ei tarvi väännellä tankoja, kun venttiili kabiiniin ja tarvittava määrä letkua hukkiksen ja ruuvin väliin ja se on siinä. Takulla toimii, nakkaan sen itsellekin tässä pikapuoliin paikalleen.
Ape importilla näkyy olevan moinen venttiili 29eur
T:Tero
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Yhä edelleen se 2mm poranterä on helpoin ja halvin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
leinoan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja leinoan »

Td, n perus viritys= hukkaportti jumiin tai bleedaus ja sitten syöttöä niin että ahdot riittää...itsellä
1.2-1.4 bar ja kestänyt ainakin vielä n, 50 000 km(ei opeli).sitten ismpaa ahdinta ,cooleria nestepäätä jne...tie ei lopu ikinä,kun ruokahalu kasvaa vaan koko ajan...
Jos ei kovasti tuota syöttöä säädä niin riittää, kun ottaa hukkiksen irti tai tulppaa sen tai tekee niitä reikiä, näin mullakin aluksi.Kokeilee vaikka aluksi parilla 1.5mm reiällä...
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

leinoan kirjoitti:Td, n perus viritys= hukkaportti jumiin tai bleedaus ja sitten syöttöä niin että ahdot riittää...itsellä
1.2-1.4 bar ja kestänyt ainakin vielä n, 50 000 km(ei opeli).sitten ismpaa ahdinta ,cooleria nestepäätä jne...tie ei lopu ikinä,kun ruokahalu kasvaa vaan koko ajan...
Jos ei kovasti tuota syöttöä säädä niin riittää, kun ottaa hukkiksen irti tai tulppaa sen tai tekee niitä reikiä, näin mullakin aluksi.Kokeilee vaikka aluksi parilla 1.5mm reiällä...
Puhuukohan herra ny omasta ruokahalustaan vai autonsa :lol:
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Niinpä, hukkiksen letkun tohtii helposti ottaa irti.

Syötöllä ne dieselin paineet säädetään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Mie olen kyllä edelleen sitä mieltä että ensinä lisää syöttöä. ja tuo paineiden säätö syötöillä ei toimi ainakaan isommilla turboilla. kilon paineilla saa esim opelin vanhasta 2,3 motista turbosta riippuen joko 400nm vääntöä tai 200 heppaa tällähetkellä isommalla turbolla rajoitettu väännöt alemmas että voimansiirto kestää.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

kadett85 kirjoitti:Mie olen kyllä edelleen sitä mieltä että ensinä lisää syöttöä. ja tuo paineiden säätö syötöillä ei toimi ainakaan isommilla turboilla. kilon paineilla saa esim opelin vanhasta 2,3 motista turbosta riippuen joko 400nm vääntöä tai 200 heppaa tällähetkellä isommalla turbolla rajoitettu väännöt alemmas että voimansiirto kestää.

Tottakai ekax kakkua lisää. Sitten lisää painetta.



Absoluuttisesta paineesta puhuvat, saavat painua takaisin yliopistoihin. :lollis:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin