omegaan uutta ruuttaa ja muuta parannusta

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Miksaus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 506
Liittynyt: 10 Touko 2005, 22:48
Paikkakunta: Turku

omegaan uutta ruuttaa ja muuta parannusta

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

Löytyykö irmscheriltä a omenaan sopivaa ruiskusettiä. Koneena on siis 20SE.

Otetaan myös muita vinkkejä vastaan millä tuota saisi hieman pirteämmäksi.
Onko nettivaraosassa myytävästä lastusta mihinkään. Luvataan ainakin +18 hp...
Avatar
glo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 637
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Viljakkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Lueppa tuosta ylempää tuo 1.6-2.0 OHC:n viritys. Ja et todellakaan saa millään lastulla +18hp, eli ne kannattaa jättää sinne pussin pohjalle ja samalla rahalla vain huoltaa se kone.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
liteFun
'Senator'
'Senator'
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Touko 2005, 12:52

Viesti Kirjoittaja liteFun »

A-Omegaan saa oktaaniplugin käännöllä +/-0-2hp.. ;)
Miksaus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 506
Liittynyt: 10 Touko 2005, 22:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

arvasin että tää aihe menee tohon taas...
Avatar
glo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 637
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Viljakkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Täällä mitään oo vittuiltu, asiallisesti vastailtu.
Tässä viritysohjeita KLIK
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Onhan Irmeliltä joskus saanut tuohon(kin) koneeseen sopivaa imusarjaa. Tuskin saa uutena enää mistään, käytettyinäkin on vissiin aika harvinaisia.

Tässä olis yksi ehdotus nyt alkuun:

- 18E tai 20SEH nokka + säädettävä nokkapyörä
- 20SEH ecu tai SEH-softa vanhaan boksiin
- 20XE suuttimet

sitten jos vielä lisää haluat, niin kansitöitä seuraavaksi...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Miksaus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 506
Liittynyt: 10 Touko 2005, 22:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Miksaus »

Sopiikos noi XE:n suuttimet suoraan SE:n suutintukkiin vai pitääkö hommata XE:n tukki?
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

sopii mutta mulle ei oikein aukee miksi ne sinne pitäisi laittaa?jos kerran käytetään seh:in nokkaa ja softaa niin kyllä siihen silloin riittää vielä omat suuttimetkin.toisekseen en ole kyllä tuota mieltänyt virittämiseksikään koskaan sillä siinähän tehdään se:stä vain vakio seh-moottori :D vai onkos tuo nyt sitä optimointia? :lollis:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jos noilla osilla saa 12hv "vakio-osiin" verrattuna niin... onhan sekin parempaan suuntaan.
Uskottavampaa ainakin kun jonkun tsipsin tuoma tehon lisäys.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

smppa kirjoitti:Onhan Irmeliltä joskus saanut tuohon(kin) koneeseen sopivaa imusarjaa. Tuskin saa uutena enää mistään, käytettyinäkin on vissiin aika harvinaisia.

Tässä olis yksi ehdotus nyt alkuun:

- 18E tai 20SEH nokka + säädettävä nokkapyörä
- 20SEH ecu tai SEH-softa vanhaan boksiin
- 20XE suuttimet

sitten jos vielä lisää haluat, niin kansitöitä seuraavaksi...
vakio 20ne/se/seh-koneessa on 171cc suuttimet. (c)20xe taas 214cc. arvaattekos että meneekö pikkasen rikkaalle noilla suuttimilla ilman mitään säätöä ? sekö se sit on viritystä kun bensakulutus nousee 2-3l / 100km ja öljynpinta vaan nousee.

(helpoin ); halvin ; tapa virittää on vaihtaa siihen uudempi vähemmän väljä moottori missä etuvetosen vauhtipyörä. ei maksa paljoa, ts osta vaikka joku 2.0 c-asco satasella, ota kone siitä jemmaan ja myy loppuraato osina.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Eihän sitä ole kukaan kieltänyt säätämästä. Täällä foorumilla joku joskus vaan opasti vaihtamaan suuttimet bensanpaineen noston sijaan. Omaan käkättimeen olis tarkoitus vaihtaa, tosin siihen tulee vähän muitakin muutoksia.

Meneekös tää sitten läpi:

- 18E kansi + nokka
- 18E imusarja+ kaasuläppäkotelo
- bensanpaineen nosto (tai isommat suuttimet???)
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin