E kadetin takajarrut lukkoon

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
Rakett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 14 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rakett »

Mulla menee liukkaalla kelillä kadetista takarenkaat ennen eturenkaita lukkoon! Varsinkin hitaassa ajossa. Takajarrut tuntuu tällöin "on/off" tyyppisiltä.

Takana ja edessä on kaikki uutta, ja edessä vielä 16v:n palikat. Takana vakio rummut. Vika oli jo ennen 16v palikoiden asennusta.

Pääsylinteri on sitä mallia missä on takapään paineenrajoitusventtiili sylinterin alapuolessa kiinni. Opelilla maksaa ne paineenrajoitusvenat n.180euroo pari! Auto on -86 1.6s. Onko jollain ollu sama vika?
markusj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja markusj »

Samanlaista vikaa on kadetissa. Tosin lisänä vielä että kostealla kelillä tuntuu erityisesti menevän takajarrut lukkoon todella herkästi. Esim. Ajaa sateesta parkkihalliin ja sieltä lähtiessä ei tarvitse kuin vähän painaa jarrua niin takarenkaat vinkasee heti lukkoon. Asiaan ei vaikuttanut vaikka vaihdoin jarrupääsylinterin ja tehostin-paketin. Eli vika lienee jossain takajarruissa, ainakin itselläni. Takana on rummut.
Avatar
Rakett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 14 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rakett »

Samalla tavalla se mullakin menee herkästi lukkoon. Auto pitäs katsastaa eikä tiedä mitä tekis... Nolo homma jos autosta menee perä sivulle konttorin takapihalla. Kai taas pitää koittaa uusia kengät. Onkohan levyjen asentaminen taakse paha nakki?
Avatar
Rakett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 14 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rakett »

Ehkäpä sulla markusj on rajoitusventtiilit taka-akselin päällä. Semmostakin versioo vissiin on. Sillonhan ei pääsylinterin vaihto auttais.
ast
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 03 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: pk-seutu

Viesti Kirjoittaja ast »

Mullakin oli kadetissa samaa vikaa (ja 16v:n etujarrut), vaihdoin ekana kengät+hilppeet ja vähempi kuluneet rummut sinne. Remppa auttoi kerrankin, eli kattokaas sinne rummun sisään miltä siellä näyttää.
JLP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja JLP »

Takajarrujen lukkiutumis yliherkkyyttä oli mun kadetissa myös. Puolen vuoden välein piti käyttää rummut auki, puhaltaa pölyt pois ja hioa hiekkapaperilla jarrukenkien kulutuspinnat karheiksi. Tämä auttoi aina hetkeksi. Automaattisäädössäkään ei ollut vikaa.
Lopulta aloin kokeileen eri jarrukenkämerkkejä. Niinhän sitä viimein löytyi valmistaja (en muista merkkiä) jonka kengillä ei enää lukkiutumista tapahtunut. Olikohan kolmannet tai neljännet kengät jotka lopulta sitten toimivat.
AndyH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 05 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AndyH »

On 2003-02-10 22:04, JLP wrote: Puolen vuoden välein piti käyttää rummut auki.
Vähintäänkin!!!

Meidän perhees noita e-kadetteja on ollut monta (liian monta???) ja niissä kaikissa nuo takajarruongelmat on olleet arkipäivää. Tyyppivika, siis noissa rumpujarrullisissa. Itellä oma Kadetti tässä syksyn seisonut ja takajarrut myös mulla mallia on/off... Ei tarvi kauaa seistä kun ne on heti jumissa. En tiiä jos ne 16V levyt pitäis sinne taakse värkätä...
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo :D
Avatar
Hate
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 12 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Hate »

Tässä olis ainakin yksi ratkaisu: Kengät irti ja hioo hiukan kengän päistä pinnasta pois, että pinnan päät on pyöreät. (vaikea selittää). Rälläkkä toimii tässäkin työssä yllättävän hyvin. Ainakin vanhassa 1.8 E GSi- karvassa toimi. Loppu pökkiminen.
Tico
'Senator'
'Senator'
Viestit: 718
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tico »

Joskus sillon oli vähän on/off takajarruissa kun ostin auton, mutta kun jarrukengät vaihto niin autto, ei ole ainakaan nytten ollut ongelmia. Ja autohan on 1,3.
Q5 Quattro
veksu
in memoriam
in memoriam
Viestit: 2937
Liittynyt: 19 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuivaniemi/ Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

oispa ascossakin tuota ongelmaaa...
mutta ku ei vaan päinvastoin ei oikeen mee lukkoon....

kadetissa taitaa olla siellä taka-akselilla semmonen jarrusäädin joka on kiinni juosella siin akselilla oisko ollu että mitä alempana perä sitä enemmän se antaa tehoja taakse tai jotaki....
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Vastaa Viestiin