E kadetin takajarrut lukkoon
Mulla menee liukkaalla kelillä kadetista takarenkaat ennen eturenkaita lukkoon! Varsinkin hitaassa ajossa. Takajarrut tuntuu tällöin "on/off" tyyppisiltä.
Takana ja edessä on kaikki uutta, ja edessä vielä 16v:n palikat. Takana vakio rummut. Vika oli jo ennen 16v palikoiden asennusta.
Pääsylinteri on sitä mallia missä on takapään paineenrajoitusventtiili sylinterin alapuolessa kiinni. Opelilla maksaa ne paineenrajoitusvenat n.180euroo pari! Auto on -86 1.6s. Onko jollain ollu sama vika?
Takana ja edessä on kaikki uutta, ja edessä vielä 16v:n palikat. Takana vakio rummut. Vika oli jo ennen 16v palikoiden asennusta.
Pääsylinteri on sitä mallia missä on takapään paineenrajoitusventtiili sylinterin alapuolessa kiinni. Opelilla maksaa ne paineenrajoitusvenat n.180euroo pari! Auto on -86 1.6s. Onko jollain ollu sama vika?
Samanlaista vikaa on kadetissa. Tosin lisänä vielä että kostealla kelillä tuntuu erityisesti menevän takajarrut lukkoon todella herkästi. Esim. Ajaa sateesta parkkihalliin ja sieltä lähtiessä ei tarvitse kuin vähän painaa jarrua niin takarenkaat vinkasee heti lukkoon. Asiaan ei vaikuttanut vaikka vaihdoin jarrupääsylinterin ja tehostin-paketin. Eli vika lienee jossain takajarruissa, ainakin itselläni. Takana on rummut.
Takajarrujen lukkiutumis yliherkkyyttä oli mun kadetissa myös. Puolen vuoden välein piti käyttää rummut auki, puhaltaa pölyt pois ja hioa hiekkapaperilla jarrukenkien kulutuspinnat karheiksi. Tämä auttoi aina hetkeksi. Automaattisäädössäkään ei ollut vikaa.
Lopulta aloin kokeileen eri jarrukenkämerkkejä. Niinhän sitä viimein löytyi valmistaja (en muista merkkiä) jonka kengillä ei enää lukkiutumista tapahtunut. Olikohan kolmannet tai neljännet kengät jotka lopulta sitten toimivat.
Lopulta aloin kokeileen eri jarrukenkämerkkejä. Niinhän sitä viimein löytyi valmistaja (en muista merkkiä) jonka kengillä ei enää lukkiutumista tapahtunut. Olikohan kolmannet tai neljännet kengät jotka lopulta sitten toimivat.
Vähintäänkin!!!On 2003-02-10 22:04, JLP wrote: Puolen vuoden välein piti käyttää rummut auki.
Meidän perhees noita e-kadetteja on ollut monta (liian monta???) ja niissä kaikissa nuo takajarruongelmat on olleet arkipäivää. Tyyppivika, siis noissa rumpujarrullisissa. Itellä oma Kadetti tässä syksyn seisonut ja takajarrut myös mulla mallia on/off... Ei tarvi kauaa seistä kun ne on heti jumissa. En tiiä jos ne 16V levyt pitäis sinne taakse värkätä...
Vectra B2, W124 300E, ex-calibra v6, ex-kadett 1.8i , mutsilla Signum Turbo
oispa ascossakin tuota ongelmaaa...
mutta ku ei vaan päinvastoin ei oikeen mee lukkoon....
kadetissa taitaa olla siellä taka-akselilla semmonen jarrusäädin joka on kiinni juosella siin akselilla oisko ollu että mitä alempana perä sitä enemmän se antaa tehoja taakse tai jotaki....
mutta ku ei vaan päinvastoin ei oikeen mee lukkoon....
kadetissa taitaa olla siellä taka-akselilla semmonen jarrusäädin joka on kiinni juosella siin akselilla oisko ollu että mitä alempana perä sitä enemmän se antaa tehoja taakse tai jotaki....
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...