Jep, googlea osaan kyllä käyttää. Kuvista ei mulle ainakaan selviä onko siellä useampaa termasia, jotka voivat vaikuttaa:
"voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa"
Jep, googlea osaan kyllä käyttää. Kuvista ei mulle ainakaan selviä onko siellä useampaa termasia, jotka voivat vaikuttaa:
"voiko olla useampia termostaatteja jotka tähän vaikuttaa"
Rookeri kirjoitti: ↑01 Kesä 2018, 14:08
Kokeilkaa joku sitä sadetunnistinta ja viikseä että tiedän soittaa huoltoon jos onkin joku vika päällä.
Hain myös autoni hetki sitten tuulilasin vaihdosta, eikä auto herjaa sadetunnistimesta tai mistään muustakaan.
Olen kokeillut viikseä eri asennoissakin nollasta lähtien.
Autoni on 2011 vuosimalliltaan.
Rookeri kirjoitti: ↑01 Kesä 2018, 10:02
Tuleeko muille mittaristoon ilmoitus "sadetunnistin ei ole päällä" kun viiksi on 0 asennossa. Virrat kun pistää päälle nii ei vielä tule, vasta kun käynnistää auton nii teksti tulee.
Mietin onko normaalia vai jokin rikki? Tuulilasi vaihdettiin eilen.
Sulla on hieman erilainen tuo keskinäyttö kuin omassa 2010 mallissa - liekö tuohon moniriviseen uudempaan näyttöön tullut sitten uusi ilmoitus, jota ei vanhemmissa ole.
Joku 2012-2013 mallin omistaja voisi varmaan vahvistaa.
imaC kirjoitti: ↑02 Kesä 2018, 10:06
Pelkästään pois menosta ilmoittaa ja niin oli myös edellisessä -13 insigniassa kun -10 ei ilmoittanut mitään...
Itsellä vuosimallin 2011 Insigniassa ei ilmoittanut mitään, eikä vuosimallin 2013 Insigniassa myöskään. 2014 - vuosimallin Insigniassa ilmoittaa "sadetunnistin päällä" , kun kääntää viiksestä yhden pykälän ylöspäin. Täytyy vielä tarkastaa , mitä tapahtuu , kun ottaa pyyhkijät pois päältä...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Meidän tossa 13 astrassa ilmoittaa sadetunnistin päällä ja pois laittaessa että pois käytöstä. Inkussa ei oo noin hienoja varusteita
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Ei nuo mitään hirveän hintaisia ole olleet mutta ärsyttäviä lisävaivoja/kuluja. Onhan noita kilometrejä toisaalta jo jonkin verran.
Seuraavaksi varmaan sitten ne pyörän laakerit. Mitäs muuta voisi olla odotettavissa?
Edelliset pari Opelia Astrat (H ja J) menivät ilman mitään ylimääräisiä huoltoja yhteensä 200 tkm.
No niin listaan voi sitten lisätä
- jakohihnan vaihdon
- etupyörän jarrulevyt ja palat
- takapyörän laakeri
Nyt ei tarvisi vähään aikaan mitään lisäjuttuja tulla. Eipä tarvi nyt auton vaihtoa miettiä ihan heti kun tähän nyt tuli investoitua korjauksiin ihan riittävästi.
- ksenonit vaihtoon 155 tkm
- auto vaihtoon 161 tkm
ja hullu hairahduin taas Insigniaan. Nyt tuli 2015 automaatti facelit malli dieselinä. Pidemmän aikaa jo katsellut jos tarjolle tulisi valkoinen Sport malli jossa nahkajakkarat ja Bosen ämyrit. Pakkohan se oli käydä katsomassa kun sellainen tuli myyntiin. Ja mukaan se sitten lähti. Facelift on kyllä paremmin äänieristetty kuin tuo vanhempi malli ja alustaltaan parempi, toki voi johtua siitäkin että vanhalle oli ajettu jo tuo 160 tkm. Bosen ämyrit on kyllä erinomaiset, Infity oli aika kalpea sen rinnalla. Nyt sitten taas odottelemaan niitä tyyppivikoja.
Pitkään jo häirinnyt tuo Inssun käsijarru. Tosiaan kohta lähenee 90 asteen kulmaa että ottais hyvin kiinni.
Myöskin jarrupolkimen pohjaan painuminen aiheuttaa päänvaivaa. Mielestäni ei ole aiemmin tehnyt tätä. Jotkut kuitenkin väittävät pohjaan painumisen olevan ominaisuus, mutta uskon että tällä on yhteys käsijarrun toimintaan. Poljinta saa painaa myös aika syvälle, että jarrut alkaa kunnolla ottamaan. Muiden autoja kun oman jälkeen ajaa niin tulee aina äkkijarrutteluja...
Jos joku osaisi avittaa mistä aloittaa, niin voin kyllä kaikki paikat käydä yksitellen läpi diagnoosin tekemiseksi.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.
Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Ei avittanut ölpän vaihto tähän. Ehkä hivenen vaineni mutta kummittelee edelleen. Kai se on käytettävä vielä opelilla tutkittavana ennen kuin alan palikkaa ostelemaan.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita:Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95 Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Vaihda siihen aluksi uusi tehostajan öljy ja siis nimenomaan Dexron 6:sta ATF:ää, eiköhän sillä hiljene. Omassani oli noin 150 tkm:n kieppeillä samoja oireita ja tuolloin vaihdettiin öljy, eikä oireet ole vielä palanneet 85 tkm:n jälkeenkään.
Öljy siellä suojakumin sisällä oli ruskean sävyistä lirua ja haisi hieman palaneelle, vaikka öljyn pitäisi olla punaista. Öljyn vaihto vähentää tuota öljyn tihkumista suojakumin sisään eli mitään tehostin öljyn kulutusta ei ole säilöstä mittaillen havaittavissa. Niin ja jos tuota raidetankoa heiluttelee voimalla oikealta puolelta, niin se paukkuu helposti hammastangosta stopparia vasten ja jotkut on sen kolahduksen vuoksi harkinneet jopa uusia osia...
Ei avittanut ölpän vaihto tähän. Ehkä hivenen vaineni mutta kummittelee edelleen. Kai se on käytettävä vielä opelilla tutkittavana ennen kuin alan palikkaa ostelemaan.
Saitko kaiken vanhan lirun hammastangosta pois? Jos pelkästään aina säiliön tyhjentää ja täyttää uudella, niin saa ajella välissä jonkin verran ja tehdä useamman täytön.
Larske kirjoitti: ↑04 Kesä 2018, 20:31
Pitkään jo häirinnyt tuo Inssun käsijarru. Tosiaan kohta lähenee 90 asteen kulmaa että ottais hyvin kiinni.
Myöskin jarrupolkimen pohjaan painuminen aiheuttaa päänvaivaa. Mielestäni ei ole aiemmin tehnyt tätä. Jotkut kuitenkin väittävät pohjaan painumisen olevan ominaisuus, mutta uskon että tällä on yhteys käsijarrun toimintaan. Poljinta saa painaa myös aika syvälle, että jarrut alkaa kunnolla ottamaan. Muiden autoja kun oman jälkeen ajaa niin tulee aina äkkijarrutteluja...
Jos joku osaisi avittaa mistä aloittaa, niin voin kyllä kaikki paikat käydä yksitellen läpi diagnoosin tekemiseksi.
Joo - kyllä se semmoinen tuo jalkajarru on näissä, että poljin painuu pikkuhiljaa lähes pohjaan moottorin pyöriessä, vaikka kaikki olisi kunnossa. Näihin on katsastajallekin oma ohje asiasta, jotta eivät ihmettele pohjaan painumista.
Sulla ei taida toimia käsijarrun automaattikehintämekanismi kun kerran vipu nousee liian ylös. Mekanismin kuuluisi raksahtaa silloin tällöin (harvoin) kuuluvasti kun laittaa käsijarrun päälle - onko koskaan tällaista kuulunut?
Saitko kaiken vanhan lirun hammastangosta pois? Jos pelkästään aina säiliön tyhjentää ja täyttää uudella, niin saa ajella välissä jonkin verran ja tehdä useamman täytön.
Joo 3 kertaa otin säiliön tyhjäksi ja ainakin näytti että nesteen väri kirkastui siihen ensimmäiseen verrattuna reilusti. Noin litran verran meni nestettä vaihteluun.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita:Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95 Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95