8v vai 16v kansi turbo koneeseen? v6 ruuvilla tai turbolla?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 8v vai 16v kansi turbo koneeseen? v6 ruuvilla tai turbolla?

Viesti Kirjoittaja omega16T »

mannion kirjoitti:
Keme kirjoitti: ni mua kiinnostas noi pakosarjanputkien pituudet edelleen. Oisko joku tehny vittuillessaan pakosarjoja ja dynotellu? kertokee kertokee.
Ei nyt ihan liity Opeliin, mutta tuleehan Subarussakin koneen molemmilta puolilta putket ja on vaan yks ahdin. Eikä siinä ihan samanmittaiset putket pakosarjassa ole ja silti toimii,
Eikös noissa ole kuitenkin saatu aika paljon parempia tuloksia uudella pakosarjalla muuten vakiovermeillä?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: 8v vai 16v kansi turbo koneeseen? v6 ruuvilla tai turbolla?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

mannion kirjoitti:
Keme kirjoitti: ni mua kiinnostas noi pakosarjanputkien pituudet edelleen. Oisko joku tehny vittuillessaan pakosarjoja ja dynotellu? kertokee kertokee.
Ei nyt ihan liity Opeliin, mutta tuleehan Subarussakin koneen molemmilta puolilta putket ja on vaan yks ahdin. Eikä siinä ihan samanmittaiset putket pakosarjassa ole ja silti toimii, niin miksei V6 koneessakin vois olla erimittaset putket. Subessa ahdin siis koneen oikealla puolella.
Samahan noissa fordin v6 moottoreissa, aika monta toteutusta nähnyt yhdellä ahtimella ja jopa eräs tunnettu paja teki moisen 2.9 sierraan kaverille joskus...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 8v vai 16v kansi turbo koneeseen? v6 ruuvilla tai turbolla?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Keme kirjoitti:Eikös se "Firges" Astra ollu joku neljäsataa heppanen kasitappinen? Eikai tommosenkaan rakentamisessa mitään kummallista ole, jos perussetit on kunnossa.
Ei siinä ihan niin paljoa ollut, vaikka ei kauas jäänytkään.
mannion kirjoitti:Ei nyt ihan liity Opeliin, mutta tuleehan Subarussakin koneen molemmilta puolilta putket ja on vaan yks ahdin. Eikä siinä ihan samanmittaiset putket pakosarjassa ole ja silti toimii, niin miksei V6 koneessakin vois olla erimittaset putket. Subessa ahdin siis koneen oikealla puolella.
Liittyy se Opeliin sikäli että kyllä tuollainen viritys löytyy Opelinkin mallistosta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
albertto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Syys 2005, 23:24
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: 8v vai 16v kansi turbo koneeseen? v6 ruuvilla tai turbolla?

Viesti Kirjoittaja albertto »

Olisi suunnitelmissa tuollanen 16v xe männät ja 18e kanget + eaton m90
kuhan,nyt sais ensin tuon korin tehtyä..
Vastaa Viestiin