ikkunat huurtuu sisältä- ilmastointi ei auta
ikkunat huurtuu sisältä- ilmastointi ei auta
kun hyppää autoon (Omega B2) jossa sisätila vielä kylmänä ja lähtee liikkeelle, automaatti-ilmastointi päällä, niin etuikkuna huurtuu täysin sisäpuolelta ja sivuikkunat osittain, eikä autom.ilmastointi avaa sitä.Tästä suivaantuneena laitan manuaalisesti napista puhaltamaan täysillä etuikkunaan ja huurre lähtee n.puoleenväliin alhaalta ylöspäin, eikä siitä enää.Onko ilmastointi viallinen vai mikä ??
ikkunat huurtuu
Vaihdettu 1000km sitten , 90tkm huollossa Metro-autossa.Mutta huurtui myös sitä ennen ja jälkeen..
Riippuu tietty ulkoilman lämpötilasta, muistaakseni ilmastointi tippuu pois päältä oliko se +5 tms, merkkivalohan luonnollisesti palaa, vaikka itse laite tippuukin pois käytöstä.
Automaatti-ilmastointi seuraa sen jälkeen ainoastaan sisäilman lämpötilaa ja jos on riittävän lämmintä, tiputtaa liikaa puhallin nopeutta. Kesällä moista ilmiötä ei esiinny kosteallakaan ilmalla, koska ulkolämpö on tarpeeksi korkea ja ilmastointi jatkuvasti päällä ollessaan kuivaa sisäilmaa.
Automaatti-ilmastointi seuraa sen jälkeen ainoastaan sisäilman lämpötilaa ja jos on riittävän lämmintä, tiputtaa liikaa puhallin nopeutta. Kesällä moista ilmiötä ei esiinny kosteallakaan ilmalla, koska ulkolämpö on tarpeeksi korkea ja ilmastointi jatkuvasti päällä ollessaan kuivaa sisäilmaa.
kun rupee huurtumaan niin laita puhallus kovemmalle(ei huurteenpoistoasentoon) ja paina sisäilmankiertopainiketta.huomaat että ääni ei muutu.paina pois päältä niin läppä aukeaa.tuo automatiikka jostain syystä välillä ohjaa läpän kiinni vaikka ei itse nappia painaisikaan.
tuo ilmiö korostuu näillä ilmoilla kun välillä lämpötila on nollassa ja ilmastointi toimii, sitten kylmenee ja ilmastointi ei enää lähde päälle.järjestelmään jää kosteutta ja kun sisäilmankierron läppä on kiinni, niin kosteus jää hyttiin.
pieni vaiva painaa sitä nappia kahdesti kun ei tuosta ilmiöstä meinaa päästä täysin eroon edes uudelleenohjelmoinnilla.
tuo ilmiö korostuu näillä ilmoilla kun välillä lämpötila on nollassa ja ilmastointi toimii, sitten kylmenee ja ilmastointi ei enää lähde päälle.järjestelmään jää kosteutta ja kun sisäilmankierron läppä on kiinni, niin kosteus jää hyttiin.
pieni vaiva painaa sitä nappia kahdesti kun ei tuosta ilmiöstä meinaa päästä täysin eroon edes uudelleenohjelmoinnilla.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002