Omavalmisteiset työkalut yms
DTI moottorin kampiakselin lukitustyökalu...
CIH/OHV venttiilijousen puristimesta ei ole kuvaa, mut sellanenki on tullu keksittyä... Puolikas Helkama AX:n takahaarukka. Nyttemmin on selvinnyt, että GM:llä oli samalla periaatteella toimiva työkalu.
CIH/OHV venttiilijousen puristimesta ei ole kuvaa, mut sellanenki on tullu keksittyä... Puolikas Helkama AX:n takahaarukka. Nyttemmin on selvinnyt, että GM:llä oli samalla periaatteella toimiva työkalu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ei kellään olis kuvia ja mittoja työkaluista joilla ohc koneen nokka-akselin saa pois irroittamatta sylinterinkantta?
ot: ratkaisu ongelmaan
mitä vaimolle lahjaksi.
http://www.gadgetcentral.com.au/product ... e_1204.jpg
ot: ratkaisu ongelmaan
mitä vaimolle lahjaksi.
http://www.gadgetcentral.com.au/product ... e_1204.jpg
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Itse käytän kangasrättiä sokkien irroituksessa. Sokka tarttuu rättiin kiinni eikä lentele pitkin hallin lattioitaGoljat kirjoitti:eipähän äitee tykänny kun lainasin koukkua kerran...omega16T kirjoitti:eipäs ookkaan tuo käynyt mielessä mutta nyt kun tuon sanoit niin sehän on kuin siihen tehty.Spikey kirjoitti:Ite käytän virkkuukoukkua sokkien irroituksissa.
Toimii.
Opel Kadett B -72 *rokkiraketti*
Volvo Amazon -69
Volvo Amazon -69
Tunari-82 kirjoitti:Kytkin levyn lukitustyökalu,pitää asetelman nipussa että mahtuu tulemaan vanhempien etuveto opelien laatikon pohjassa olevan luukun kautta ulos.
Tämä on kytkinakselin ulosvedin(vanhat etuvedot,a-vectra yms.) pultin päässä m7 kierre joka menee kytkin akselin sisälle,puunpalat tulee laatikon ja putken väliin,13mm mutteria kiristämällä kytkinakseli tulee ulos.
Tällä taas laitetaan paine sylinteriin kun vaihdetaan ohjurin kumeja paikalleen päin,tehty vanhasta tulpasta.
Tällä taas tehdään ecotec moottoriin venttiilin ohjureihin kierteet,että uudet kumit pysyvät paikallaan,ottaa ohjauksen paininkupin reijästä.Päässä oli m10*1,25 jenkapakka,jokin tiheämpi voisi olla vielä parempi.
Tässä taas saranatapin ulosvedin,saa katkenneenkin tapin irti.
Tuossa korigrilli a-vectran korin pyörittelemiseen:
Vielä jäi pois vauhtipyörän lukitus haka,pulttien kiristyksen ajaksi ja venttiilinjousen painin joka kylläkin oli aika saman mallinen kuin tuo villen oma.
mistä oot tehny ton saranatapin ulos vetimen ku ei saa selvää ja pitäs ruvetaa nuita ovi hommiaa itekki värkkäilemään
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
http://www.ridingjkl.com/ridingjkl_kuva ... svedin.jpg
Tuollanen tuli kyhättyä,
Sopii runkolaakereille joiden sisäreijän halkasia 14-18mm, vaatimattomasti olisi maksanut 52€ tuo työkalu laakerikaupassa. Käväsin hakemassa rautakaupasta lyöntiankkurin ja siitä pylväskoneen + viilan avulla synty tuollane.
Tuollanen tuli kyhättyä,
Sopii runkolaakereille joiden sisäreijän halkasia 14-18mm, vaatimattomasti olisi maksanut 52€ tuo työkalu laakerikaupassa. Käväsin hakemassa rautakaupasta lyöntiankkurin ja siitä pylväskoneen + viilan avulla synty tuollane.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Jyväskylän käyttöautosta saa tollasia settejä!ipa kirjoitti:ot: ratkaisu ongelmaan
mitä vaimolle lahjaksi.
http://www.gadgetcentral.com.au/product ... e_1204.jpg
Monta kertaa sillä silmällä niitä kahtellu
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Tuossa saranatapin vetimessä on pitkä m5 12.9 pultti,joka pujotetaan saranatapin läpi,sitten sinne kierrepäähän ruuvataan tuollainen "mutteri" (jonka nimeä nyt en muista mutta niitä mitä sellaisella koneella "prässätään" peltiin kiinni) saman varmaan voi tehdä hiomalla normi m5 mutterista liiat pois että se sitten mahtuu sieltä saranasta tulemaan läpi.
Sitten ite laitoin lukkopihdit tuohon pulttiin kiinni ja vasaran ja ruuvimeisselin kanssa naputtelin katkenneen saranatapin irti.
Sitten ite laitoin lukkopihdit tuohon pulttiin kiinni ja vasaran ja ruuvimeisselin kanssa naputtelin katkenneen saranatapin irti.