Omavalmisteiset työkalut yms

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

DTI moottorin kampiakselin lukitustyökalu...

Kuva



CIH/OHV venttiilijousen puristimesta ei ole kuvaa, mut sellanenki on tullu keksittyä... Puolikas Helkama AX:n takahaarukka. Nyttemmin on selvinnyt, että GM:llä oli samalla periaatteella toimiva työkalu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3587
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Juho M-P kirjoitti:CIH/OHV venttiilijousen puristimesta ei ole kuvaa, mut sellanenki on tullu keksittyä... Puolikas Helkama AX:n takahaarukka.
Aika erikoinen yhteensattuma. Nimittäin minä tein Fordin CVH koneisiin passelin puristimen Suzuki PV:n takahaarukasta :lol:
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja unique »

jostain vanhasta tasapäämeikkelistä tehty sokkien irrotus työkalu :roll:

Ovenveivien sokkien irrotteluun hermonsa menettäneenä..
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

unique kirjoitti:jostain vanhasta tasapäämeikkelistä tehty sokkien irrotus työkalu :roll:

Ovenveivien sokkien irrotteluun hermonsa menettäneenä..
ite pienen tasapään vääntelin sopivaks kans
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Ite käytän virkkuukoukkua sokkien irroituksissa. :yes:
Toimii.
Kuva
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Spikey kirjoitti:Ite käytän virkkuukoukkua sokkien irroituksissa. :yes:
Toimii.
eipäs ookkaan tuo käynyt mielessä mutta nyt kun tuon sanoit niin sehän on kuin siihen tehty.
Todennäköisesti väärässä.
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

omega16T kirjoitti:
Spikey kirjoitti:Ite käytän virkkuukoukkua sokkien irroituksissa. :yes:
Toimii.
eipäs ookkaan tuo käynyt mielessä mutta nyt kun tuon sanoit niin sehän on kuin siihen tehty.
eipähän äitee tykänny kun lainasin koukkua kerran...Kuva
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7869
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja ipa »

ei kellään olis kuvia ja mittoja työkaluista joilla ohc koneen nokka-akselin saa pois irroittamatta sylinterinkantta?


ot: ratkaisu ongelmaan
mitä vaimolle lahjaksi.
http://www.gadgetcentral.com.au/product ... e_1204.jpg
:wink:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Goljat kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
Spikey kirjoitti:Ite käytän virkkuukoukkua sokkien irroituksissa. :yes:
Toimii.
eipäs ookkaan tuo käynyt mielessä mutta nyt kun tuon sanoit niin sehän on kuin siihen tehty.
eipähän äitee tykänny kun lainasin koukkua kerran...Kuva
Itse käytän kangasrättiä sokkien irroituksessa. Sokka tarttuu rättiin kiinni eikä lentele pitkin hallin lattioita :yes:
kölbertti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: vieremä

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

Tunari-82 kirjoitti:Kytkin levyn lukitustyökalu,pitää asetelman nipussa että mahtuu tulemaan vanhempien etuveto opelien laatikon pohjassa olevan luukun kautta ulos.
Kuva

Tämä on kytkinakselin ulosvedin(vanhat etuvedot,a-vectra yms.) pultin päässä m7 kierre joka menee kytkin akselin sisälle,puunpalat tulee laatikon ja putken väliin,13mm mutteria kiristämällä kytkinakseli tulee ulos.
Kuva

Tällä taas laitetaan paine sylinteriin kun vaihdetaan ohjurin kumeja paikalleen päin,tehty vanhasta tulpasta.
Kuva

Tällä taas tehdään ecotec moottoriin venttiilin ohjureihin kierteet,että uudet kumit pysyvät paikallaan,ottaa ohjauksen paininkupin reijästä.Päässä oli m10*1,25 jenkapakka,jokin tiheämpi voisi olla vielä parempi.
Kuva

Tässä taas saranatapin ulosvedin,saa katkenneenkin tapin irti.
Kuva

Tuossa korigrilli a-vectran korin pyörittelemiseen:
Kuva
Kuva
Kuva

Vielä jäi pois vauhtipyörän lukitus haka,pulttien kiristyksen ajaksi ja venttiilinjousen painin joka kylläkin oli aika saman mallinen kuin tuo villen oma.



mistä oot tehny ton saranatapin ulos vetimen ku ei saa selvää ja pitäs ruvetaa nuita ovi hommiaa itekki värkkäilemään
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mä tein pitkästä M5 kuusiokolopultista. Kantaa hio pikkasen pienemmäks. En kyllä käyttäs 8.8 pulttia vaan 12.9.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

http://www.ridingjkl.com/ridingjkl_kuva ... svedin.jpg


Tuollanen tuli kyhättyä,

Sopii runkolaakereille joiden sisäreijän halkasia 14-18mm, vaatimattomasti olisi maksanut 52€ tuo työkalu laakerikaupassa. Käväsin hakemassa rautakaupasta lyöntiankkurin ja siitä pylväskoneen + viilan avulla synty tuollane.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja unique »

ipa kirjoitti:ot: ratkaisu ongelmaan
mitä vaimolle lahjaksi.
http://www.gadgetcentral.com.au/product ... e_1204.jpg
:wink:
Jyväskylän käyttöautosta saa tollasia settejä! :)

Monta kertaa sillä silmällä niitä kahtellu :roll:
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Tuossa saranatapin vetimessä on pitkä m5 12.9 pultti,joka pujotetaan saranatapin läpi,sitten sinne kierrepäähän ruuvataan tuollainen "mutteri" (jonka nimeä nyt en muista mutta niitä mitä sellaisella koneella "prässätään" peltiin kiinni) saman varmaan voi tehdä hiomalla normi m5 mutterista liiat pois että se sitten mahtuu sieltä saranasta tulemaan läpi.
Sitten ite laitoin lukkopihdit tuohon pulttiin kiinni ja vasaran ja ruuvimeisselin kanssa naputtelin katkenneen saranatapin irti.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulla on m6 jenkatanko, joka ruuvataan sellasella pitkällä mutterilla sen m5 pultin jatkoks. Jenkatangossa on paino, joata sitten jysäytellään. Eli liukuvasara.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin