B Omegassa palelee
Re: B Omegassa palelee
Pääsin tänään tutkimaan tarkemmin tuota lämpiämistä ja viaksi paljastui melko varmuudella TARVIKE ylävesiletku.Eli on tuo motonetin haitari mallinen viritelmä.Tuo oli asennes vaiheessa jo noin 1-2mm liian iso sisähalkaisiltaan, joten mietin jo silloin tuleekohan pitämään.Laitoin samalla uudet klemmarit jotka kiristetään ruuvarilla.Koitin vielä tuolla vakio klemmarilla mikä oli alunperin tuossa paikoillaan(papukaijja pihdeillä avattava versio) mutta ei silläkään tullut tarpeeksi tiivistä.
Tuo vuotaa siis sieltä syylärin muovi kaulan ja tarvike putken välistä.
Pitää hankkia alkuperäinen putki tuohon ja koittaa jos toimisi paremmin sillä.
Kylmänä tuo tarvike letku oli ihan ok, mutta kun moottori oli normaali lämmössä niin sitten se letku muuttui sellaiseksi todella pehmeäksi.Ja alkoi tihkuttaa sieltä välistä heti nestettä.
Lisä vesipumppu tuntuu toimivan kun virrat laittaa päälle, niin se surisee ja kädellä koittaen tuntuu juurikin vibralta.
Missään muualla en havainnut vuotoja.Ja joku on laittanut tuohon paisarin ylä reunan ohueen vesiletkuun jonkun metallisen yhdistämis kappaleen.Toinen pää menee termarille.Minkäkokoinen tuo letku pitää olla jos käyn siihenkin hakemassa uuden letkun?Lähinnä sisähalkaisija kiinnostaa?Kun näyttää että olisi termarin päästä pienempi putki kuin tuolta paisarin päästä?
Tuo vuotaa siis sieltä syylärin muovi kaulan ja tarvike putken välistä.
Pitää hankkia alkuperäinen putki tuohon ja koittaa jos toimisi paremmin sillä.
Kylmänä tuo tarvike letku oli ihan ok, mutta kun moottori oli normaali lämmössä niin sitten se letku muuttui sellaiseksi todella pehmeäksi.Ja alkoi tihkuttaa sieltä välistä heti nestettä.
Lisä vesipumppu tuntuu toimivan kun virrat laittaa päälle, niin se surisee ja kädellä koittaen tuntuu juurikin vibralta.
Missään muualla en havainnut vuotoja.Ja joku on laittanut tuohon paisarin ylä reunan ohueen vesiletkuun jonkun metallisen yhdistämis kappaleen.Toinen pää menee termarille.Minkäkokoinen tuo letku pitää olla jos käyn siihenkin hakemassa uuden letkun?Lähinnä sisähalkaisija kiinnostaa?Kun näyttää että olisi termarin päästä pienempi putki kuin tuolta paisarin päästä?
Re: B Omegassa palelee
Hyvä, että vika mahdollisesti löytyi. Yllättävän huonolaatuinen on sitten Motonetin letku.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Jos letkun halkaisija on väärä niin minkä tahansa liikkeen myymänä varmasti vuotaa, tässähän oli 1-2 mm rakoa jo asentaessa, onhan se selvä että sieltä jää vuotamaan. Mieluummin vaikka millin pieni letku väkivalloin paikoilleen kuin liian suuri.Robertx kirjoitti:Hyvä, että vika mahdollisesti löytyi. Yllättävän huonolaatuinen on sitten Motonetin letku.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: B Omegassa palelee
Joo letkussa tosiaan lukee kyljessä oikea koko.Olisko joku valuvika tai vastaava kun ei ole oikean kokoinen.Tänään tulee matkahuollolla käytetty ehjä letku.kcl kirjoitti:Jos letkun halkaisija on väärä niin minkä tahansa liikkeen myymänä varmasti vuotaa, tässähän oli 1-2 mm rakoa jo asentaessa, onhan se selvä että sieltä jää vuotamaan. Mieluummin vaikka millin pieni letku väkivalloin paikoilleen kuin liian suuri.Robertx kirjoitti:Hyvä, että vika mahdollisesti löytyi. Yllättävän huonolaatuinen on sitten Motonetin letku.
Re: B Omegassa palelee
Meinasin tänään vaihtaa tuon alkuperäisen letkun paikoilleen,niin huomasin että syylärissä on hius halkeama ylävesi letkun juuressa muovissa.Hieno joulu lahja kun joutuu ostamaan uuden syylärin.
Re: B Omegassa palelee
Voi olla , että tuon hiushalkeaman voi paikata... ainakin tilapäisesti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: B Omegassa palelee
Mulla oli tuossa omassa 98 mallin automaatti ilmastoidussa kasitappisessa farkussa lämpöä kyllä ajossa mutta paikallaan ja hitaassa ajossa tuntui kun jotain hieman puuttuis / kiertovesi pumppu tuntui käsin koittamalla tärisevän kuten pyöris ok .
Kun nyt kiinnosti kokeilla ja uusi Boschin pumppu kustansi n 46 eur vaihdoin ja vanha pumppu ei enää irto-osana testaten käynytkään ennen kun kopisteli (hiilet loppu) .
Kyllä tuli Omegasta nyt tosi lämmin vaikka ei se kylmä ollut ennenkään.
Seppo
Kun nyt kiinnosti kokeilla ja uusi Boschin pumppu kustansi n 46 eur vaihdoin ja vanha pumppu ei enää irto-osana testaten käynytkään ennen kun kopisteli (hiilet loppu) .
Kyllä tuli Omegasta nyt tosi lämmin vaikka ei se kylmä ollut ennenkään.
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
- karhulahti
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 26 Loka 2011, 18:51
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: B Omegassa palelee
itellä on kans tuo lisäpumppu paisarin alla 2.5td omegassa vm00. noh rupesin tutkiin pumpun toimivuutta eikä se hurissu ollenkaan, sitten otin yleismittarin kätee nii eihä koko johtoon tuu virtaa edes. johtimia seuratessa totesin et ne menee tonne rele poksiin mutta nyt sormi suussa! onko sille joku rele? kaikki sulakkeet on ehjät mutta virtaa ei tule. johtimia seuratessa huomasin myös niiden haarottuvan kusijussille eikä sekään tunnu hurisevan
Re: B Omegassa palelee
Jos on alkuperäinen asennus, eikä mikään viritys, niin menee akun takana olevan liittimen X5 kautta sulakkeelle F15. Alkuperäisessä kytkennässä ei ole relettä välissä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- karhulahti
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 26 Loka 2011, 18:51
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: B Omegassa palelee
mitä nuita johtoja/liittimiä kahtoo niin on ihan tehtaan näköset asennukset, ja kaikki johdot muovikuoren sisällä. auto on joskus uitettu saksasta tänne joten eikai siinä kuuluis olla kuitenkaan kyseistä pumppua?Robertx kirjoitti:Jos on alkuperäinen asennus, eikä mikään viritys, niin menee akun takana olevan liittimen X5 kautta sulakkeelle F15. Alkuperäisessä kytkennässä ei ole relettä välissä.
Re: B Omegassa palelee
Kyseinen pummpu kuuluu pohjoismaiseen varustukseen. Voihan se olla, että on jossain vaiheessa jälkiasennettu vaikka merkkiliikkeessä tai autosähkökorjaamolla.
Lisäksi uudemmissa Omegoissa se pummpu liittyy myös automaattisen ilmastoinnin taukolämmitystoimintoon. Siitä syystä voi olla jo alunperin tehtaalla laitettu.
Tällöin pumppu saa sähköt ilmastointiautomatiikalta. Johdin menee akun tkana olevan liittimen X3 kautta.
Lisäksi uudemmissa Omegoissa se pummpu liittyy myös automaattisen ilmastoinnin taukolämmitystoimintoon. Siitä syystä voi olla jo alunperin tehtaalla laitettu.
Tällöin pumppu saa sähköt ilmastointiautomatiikalta. Johdin menee akun tkana olevan liittimen X3 kautta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B Omegassa palelee
Mulla on Sveitsistä tuotu Omega ja siitä löytyy paisarin alta tuo pumppu.
Vm-98 , automaagisella ilmastoinnilla.
Vm-98 , automaagisella ilmastoinnilla.
Re: B Omegassa palelee
Tuossa vielä se toisen foorumilaisen ratkaisu ongelmaan:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B Omegassa palelee
Saattaa liittyä automaattisen ilmastoinnin taukolämmitystoimintoon siinäkin Omegassa. Toisaalta Sveitsissä on myös aika vilpoisia paikkoja talvella.kadett90 kirjoitti:Mulla on Sveitsistä tuotu Omega ja siitä löytyy paisarin alta tuo pumppu.
Vm-98 , automaagisella ilmastoinnilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: B Omegassa palelee
Vieläkin mulla jäi se taukolämmitin starttaamati / mites se käynnistyy , virta päällä vai ei ja onkos se kaikissa automaatti-ilmastoiduissa .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6