Opelien katsastukset
-
- 'Admiral'
- Viestit: 277
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
Tänään hain -90 kadettiin leiman ilman huomautuksia. Inssi sanoi kyllä lappua antaessaan: "takajarrut leviää sitten aivan heti". puolieroa oli juurikin se sallittu 30% ja totesin inssille, että eiköhän puhdistus kuitenkin riitä, ettei ne nyt taida laueta kuitenkaan
Ennen leimaa vaihdettiin moottorintukikumi ja laatikon vastaavaa, koska ne oli rieskana. No tällä onkin ajettu vasta 140 th ja toimii vaimon kauppakassina.
Ennen leimaa vaihdettiin moottorintukikumi ja laatikon vastaavaa, koska ne oli rieskana. No tällä onkin ajettu vasta 140 th ja toimii vaimon kauppakassina.
10.5. käytin Veccua näytillä -> hylsy. Tosin tiesinkin sen jo etukäteen nimimerkillä "Koni Sportteja ei ollutkaan valmistajalla hyllyssä, menee tehdastilaukseen".
Elikkä:
- Päästöt
780rpm = CO 0,00 CO2 15,3 HC 0 O 0,38 L 1,017
2000rpm = CO 0,07 CO2 15,4 HC 9 O 0,50 L 1,019
- Jarrut
1.akseli 2,6 - 2,7 = 4/30
2.akseli 1,3 - 1,4 = 7/30
käkkäri 1,7 - 1,9 = 11/70
Ja hylsyt:
Etuakselisto: Alatukivarren laakerointi, vasemmalla takimmainen, vaurioitunut = pusla entinen
Jousitus ja iskunvaimennus: Jousi edessä oikealla ja takana oikealla, katkenneet
Iskunvaimennin oikealla takana, vuotaa
Nyt pitää vaan pitää peukkuja, et ne Konit tulis Saksasta kuukauden sisään ja sais ne ja H&R:t alle.
Tänään kävin Tunexilla kyselemässä, niin vähän tökkii Saksan päässä... 3vk olis vielä armonaikaa...
Elikkä:
- Päästöt
780rpm = CO 0,00 CO2 15,3 HC 0 O 0,38 L 1,017
2000rpm = CO 0,07 CO2 15,4 HC 9 O 0,50 L 1,019
- Jarrut
1.akseli 2,6 - 2,7 = 4/30
2.akseli 1,3 - 1,4 = 7/30
käkkäri 1,7 - 1,9 = 11/70
Ja hylsyt:
Etuakselisto: Alatukivarren laakerointi, vasemmalla takimmainen, vaurioitunut = pusla entinen
Jousitus ja iskunvaimennus: Jousi edessä oikealla ja takana oikealla, katkenneet
Iskunvaimennin oikealla takana, vuotaa
Nyt pitää vaan pitää peukkuja, et ne Konit tulis Saksasta kuukauden sisään ja sais ne ja H&R:t alle.
Tänään kävin Tunexilla kyselemässä, niin vähän tökkii Saksan päässä... 3vk olis vielä armonaikaa...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vaimon Corsa sai hylsyn.
Kuljettajan puolella välystä eturenkaassa.
Hammastanko epäilyksen alla.
Muuten auto meni yllättävän hyvin läpi.
Auton katto joskus paikattu pakkelilla,
ja auto maalattu. Kuljettajan puolen se
etutolppa joskus ollut selvästi vääntynnyt.
Tämä takia auto epäilytti, kun en tiedä
auton historiaa.
Moottorin päästöt ilmeisesti on ikäisekseen hyvät:
Joutokäynti Yli 2000 r/min
--------------------------------------------------------------------
CO 0.03 (sallittu 0.50) 0.06 (sallittu 0.3)
HC 2 (sallittu 100) 2 (sallittu 100)
Lamda 1.0 (sallittu 0.97-1.03)
CO2 15.42 15.65
O2 0.46 (sallittu 5.00) 0.13 (sallittu 5.00)
---------------------------------------------------------------------
Etujarruissa 15 % puoltoa.
Jousitustestikin meni läpi, ihme kyllä. Vectra:aan verrattuna alusta on
kuin lentävällä matolla ajaisi.
Kuljettajan puolella välystä eturenkaassa.
Hammastanko epäilyksen alla.
Muuten auto meni yllättävän hyvin läpi.
Auton katto joskus paikattu pakkelilla,
ja auto maalattu. Kuljettajan puolen se
etutolppa joskus ollut selvästi vääntynnyt.
Tämä takia auto epäilytti, kun en tiedä
auton historiaa.
Moottorin päästöt ilmeisesti on ikäisekseen hyvät:
Joutokäynti Yli 2000 r/min
--------------------------------------------------------------------
CO 0.03 (sallittu 0.50) 0.06 (sallittu 0.3)
HC 2 (sallittu 100) 2 (sallittu 100)
Lamda 1.0 (sallittu 0.97-1.03)
CO2 15.42 15.65
O2 0.46 (sallittu 5.00) 0.13 (sallittu 5.00)
---------------------------------------------------------------------
Etujarruissa 15 % puoltoa.
Jousitustestikin meni läpi, ihme kyllä. Vectra:aan verrattuna alusta on
kuin lentävällä matolla ajaisi.
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Kahden tunnin päästä olis katsastus. Meinaa vähän jännittää sillä, alunperin auto pomppasi päästöjen ja sakkorenkaiden takia viime syksynä. No en jaksanut enää vasten talvea alkaa kesärenkaita uusimaan, ja pistin auton seisontaan. Eli katsastus on nyt vanhentunut reippaasti. Mitähän tapahtuu, jossei auto nyt mee kerrasta läpi? Niin juu, pakasta vedetyt renkaat on alla, ja päästöt ok uuden putkiston ansiosta. Noh, ei auta ku pitää sormet ristissä ja toivoa parasta.
Koskaan ei ole liian myöhästä luovuttaa...
Jee jee, läpi meni että lätkähti. Ainoot kommentit katsastus mieheltä oli, notta "Kumpa kaikki autot olis yhtä tiptop kunnos, ni tääki duuni olis siistiä sisähommaa."plumber kirjoitti:Kahden tunnin päästä olis katsastus. Meinaa vähän jännittää sillä, alunperin auto pomppasi päästöjen ja sakkorenkaiden takia viime syksynä. No en jaksanut enää vasten talvea alkaa kesärenkaita uusimaan, ja pistin auton seisontaan. Eli katsastus on nyt vanhentunut reippaasti. Mitähän tapahtuu, jossei auto nyt mee kerrasta läpi? Niin juu, pakasta vedetyt renkaat on alla, ja päästöt ok uuden putkiston ansiosta. Noh, ei auta ku pitää sormet ristissä ja toivoa parasta.
Koskaan ei ole liian myöhästä luovuttaa...
Huomenna tarvis mennä, jotai pientä on kyllä entuudestakin tiedossa:
-Vetarin suojakumi pois paikoiltaan
-Helvetin matala
-Etupyöränlaakeri
-Etupyöränkoteloissa ruosteus? Ei oo tullu koputeltua..
-Apusimpukassa väljää?
-Käsijarrun tehot?
-Tuulilasi halki
-Öljypumpun lähistöltä hikoilee öljyä
-Takagummeista puuttuu palasia
-Torvi ei toimi ku yhessä ratin asennossa
-Hätävilkkujen nappi kohtuu eloton
-Repsikan puolen etummainen nosto paikka aika paperia, liekö väliä?
Huomenna voisin laatia listän mitä inssi löytää nuiden lisäksi
Hyvällä tuurilla voi läpikin mennä
-Vetarin suojakumi pois paikoiltaan
-Helvetin matala
-Etupyöränlaakeri
-Etupyöränkoteloissa ruosteus? Ei oo tullu koputeltua..
-Apusimpukassa väljää?
-Käsijarrun tehot?
-Tuulilasi halki
-Öljypumpun lähistöltä hikoilee öljyä
-Takagummeista puuttuu palasia
-Torvi ei toimi ku yhessä ratin asennossa
-Hätävilkkujen nappi kohtuu eloton
-Repsikan puolen etummainen nosto paikka aika paperia, liekö väliä?
Huomenna voisin laatia listän mitä inssi löytää nuiden lisäksi
Hyvällä tuurilla voi läpikin mennä
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Hylky tuli, syyt:
-Etupyöränkotelossa pehmosta
-Takajarrulaikat lopussa
Iskarit uudenveroiset, Jarrut edessä 3.7 ja 3.6, takana 3.0 ja 3.0, käsijarru 2.1 ja 1.9.
No, lappu koteloon ja uudet laikat niin voi sen leiman sitten noutaa..
-Etupyöränkotelossa pehmosta
-Takajarrulaikat lopussa
Iskarit uudenveroiset, Jarrut edessä 3.7 ja 3.6, takana 3.0 ja 3.0, käsijarru 2.1 ja 1.9.
No, lappu koteloon ja uudet laikat niin voi sen leiman sitten noutaa..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Astran käytin leimalla 4.5 eli viiminen päivä taas... hylätty tuli. Päästöt yli 2000 kierroksella päin sitä itteään ei paljo mut tarpeeks. No muuta kun tuumaustauko (pari tuoppia kaverin kans paikallisessa juottolassa...) ja seuraavana päivänä pika-huolto:Öljyt + suodatin, tulpat (oli GM:n alkuperäset varaosat, loppu... ajettu jotain 20000km... ), tulpanjohdot ja ilmanputsarin pesu. Päästömittaus Shellillä OK. Leima tuli. Inssi tosin mainitsi parista paikasta, et vois jotain tehä. Sivuvilkuista puuttuu E-hyväksyntä, etujouset heiluu kun keula on pukilla ja toinen etuiskari vuotaa vähän... jos ens leimalle
Opel Astra 2.0 GSi -95 (paalissa)
Ex- Toyota Starlet 1.4 -98 (lunastukseen)
Ex- Toyota Starlet 1.4 -98 (lunastukseen)