Kokemuksia Vectra GTS 1.9 cdti 120

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
Layer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Loka 2006, 09:48

Kokemuksia Vectra GTS 1.9 cdti 120

Viesti Kirjoittaja Layer »

Tuommonen Vectra siis ajossa. Autossa on aika aavikko välitykset... missäs nopeudessa käytätte vaihdetta kuusi? Itse heitän päälleyli 80 nopeudessa.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Vectrat, joita olen ajanut vm -92, -98 ovat olleet kumpikin pitkävälitteisiä.

Kertoisitko kokemuksia ajopelistäsi. Olis kiinnostavaa tietää autostasi niinku vertailua.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 204
Liittynyt: 21 Syys 2005, 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

Kuinka hyvin tuo 120 heppainen kone jaksaa liikuttaa Vectran kokoista autoa? Itsestäni tuntuu että tuo 150 heppaakin on Vectralle hieman liian vähän.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
pjt
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Marras 2006, 18:52

Viesti Kirjoittaja pjt »

Onkohan tuossa sama loota kun vastaavalla koneella varustetussa Astrassa? Astrassa ainakin on turha 6-vaihdetta tarjota alle satasen nopeudessa. Noita laatikoita on vissiin joitakin korkattu liialla vedättämisellä.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Hienosti kulkee. Se 100hv versiokin liikkuu ihan kivasti.
__________________________
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja skk »

pjt kirjoitti:Onkohan tuossa sama loota kun vastaavalla koneella varustetussa Astrassa? Astrassa ainakin on turha 6-vaihdetta tarjota alle satasen nopeudessa. Noita laatikoita on vissiin joitakin korkattu liialla vedättämisellä.
ei ole sama laatikko.

kyllä mulla voi tarjota kutosen 80:ssä ihan keveesti...
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
pjt
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Marras 2006, 18:52

Viesti Kirjoittaja pjt »

skk kirjoitti:kyllä mulla voi tarjota kutosen 80:ssä ihan keveesti...
Menee hiukan jo ohi aiheen, mutta tuossa mun 120 hp 1.9 CDTI Astrassa kierrokset 6-vaihteella 80 km/h nopeudella on alle 1500 rpm, joka mielestäni tuntuu tuolla koneella aika lailla vedättämiseltä.
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

OT

Viesti Kirjoittaja skk »

pjt kirjoitti:
skk kirjoitti:kyllä mulla voi tarjota kutosen 80:ssä ihan keveesti...
Menee hiukan jo ohi aiheen, mutta tuossa mun 120 hp 1.9 CDTI Astrassa kierrokset 6-vaihteella 80 km/h nopeudella on alle 1500 rpm, joka mielestäni tuntuu tuolla koneella aika lailla vedättämiseltä.
ilmeisesti 16v malli vetää paremmin alhaalta.. muistaakseni jopa ihan vakionakin
se meni ihan kiltisti 80:iä kutosella (siis oikeaa 80:iä, ei mittari 80:iä) :)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Avatar
Layer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Loka 2006, 09:48

Viesti Kirjoittaja Layer »

Kyllä 120 hevosta jaksaa kuljettaa Vectraa ihan kohtuullisesti. Ihmetyttää itseä tuo kakkos vaihde joka on erittäin "pitkä", ykköseltä kohtuu kierroksin kakkoselle vaihdattaessa ei voimaa tunnu olevan... Häiritsee mm. hidastetöyssyissä missä melkein tekisi mieli vaihtaa ykköselle.

Vähän ohi aiheen, mutta autossa oleva lisälämmitin (ilmeisesti Eberspächer) savuttaa toisinaan käynnissä ollessaan paljon. Näyttää siltä, että auto olisi tulessa, mikä siis vikana? :D Lämmitin ei ole mitenkään ohjelmoitavissa, onko suuri homma hankkia siihen ajastinta?
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Layer kirjoitti:Kyllä 120 hevosta jaksaa kuljettaa Vectraa ihan kohtuullisesti. Ihmetyttää itseä tuo kakkos vaihde joka on erittäin "pitkä", ykköseltä kohtuu kierroksin kakkoselle vaihdattaessa ei voimaa tunnu olevan... Häiritsee mm. hidastetöyssyissä missä melkein tekisi mieli vaihtaa ykköselle.

Vähän ohi aiheen, mutta autossa oleva lisälämmitin (ilmeisesti Eberspächer) savuttaa toisinaan käynnissä ollessaan paljon. Näyttää siltä, että auto olisi tulessa, mikä siis vikana? :D Lämmitin ei ole mitenkään ohjelmoitavissa, onko suuri homma hankkia siihen ajastinta?
2.0 dti:ssäkin tekee mieli vaihtaa ykköselle, mut näköjään jaksaa kakoselkii.

Sun lämmittimes on se vika, että se toimii!! Siksi savutus :lollis:
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Layer kirjoitti: Vähän ohi aiheen, mutta autossa oleva lisälämmitin (ilmeisesti Eberspächer) savuttaa toisinaan käynnissä ollessaan paljon. Näyttää siltä, että auto olisi tulessa, mikä siis vikana? :D Lämmitin ei ole mitenkään ohjelmoitavissa, onko suuri homma hankkia siihen ajastinta?
Katoppa pari topiccia ylemmäs siellä höpistään kelloista.Paloilmapuhallinta veikkaisin sun eberissä viaks kannattais puhistaa se ja palopesä ennenku palaa puhki koko paska.
Kiva näissä ebereissä ku siellä ilman tulopuolella ei oo mitään suojaa sinne pääsee kaikki alle 30mm roskat ja mulla hajos 7kk vanha eberi sen takia.
Skoda Octavia -08
Vastaa Viestiin