Opel Astra 1.7 CDTI 100 Enjoy Wagonia ostamassa (2005 )

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
toimistorotta
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Maalis 2007, 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Opel Astra 1.7 CDTI 100 Enjoy Wagonia ostamassa (2005 )

Viesti Kirjoittaja toimistorotta »

Hei, uusi käyttäjä ilmoittautuu.

Perheenlisäyksen johdosto olen tullut tilanteeseen, että farmariauton ostaminen on tullut ajankohtaiseksi. Mikään kiire ei ole ollut, niinpä olen käynyt yksin ja välillä perheen kanssa koeajamassa useita eri merkkejä/malleja.

Opel Astra Wagon on nyt noussut ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Ajo-ominaisuudet, tilat, mukavuus ja hinta ovat tässä aika hyvässä tasapainossa. Sain mielestäni hyvän tarjouksen alle 80 tkm ajetusta, 2005 vuoden Opelista. Nyt tarvisin vielä tietoja auton luotettavuudesta. Olen lukenut testejä lehdistä ja netistä, mutta myös käyttäjiltä olisi hyvä saada hieman palautetta. Tuttavapiirissä ei ole yhtään Opelistia, joten käännyn teidän puoleenne.

Hakua käyttämällä löysin aika paljon tietoa, nyt varmaan tarvitsisi vielä hieman lisätietoa ja rohkaisua, jotta uskaltaisi laittaa nimen paperiin. Itse en autoista tiedä juuri mitään, ensimmäisen auton ostin 29-vuotiaana, ja silloin opettelin tankkaamiset ja pissapojan säiliön täyttämiset. Nyt pitäisi ostaa se toinen auto.

Kiitos avusta.
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 20:28

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

Minulla on 2005 mallinen 1,7 cdti wagon. Mittarissa nyt 76000km. Erittäin tyytyväinen olen autoon ollut, polttoaineensyötön ohjaus-softaan tehtiin päivitys noin vuosi sitten tasakaasulla 2000rpm esiintyvän pienen nykimisen takia. Se on ollut ainoa asia jonka vuoksi pitänyt huoltoa käyttää normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi. Aiempi autoni oli 2002vm Golf Variant 1,9 TDI. Opeli ei laadussa jää volkkarista yhtään jälkeen, on lisäksi hiljaisempi, varsinkin moottoriääniltään.
Kulutus on softapäivityksen jälkeen minun ajossa pyörinyt n. 4,8-5,5l/100km.
Oman kokemukseni perusteella suosittelen hankintaa.
Vastaa Viestiin