Rapid V3 ja 2.0 dti - apu olisi tosiaan tarpeen -

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Ooppelin Aatami
OCF Member 2020
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Rapid V3 ja 2.0 dti - apu olisi tosiaan tarpeen -

Viesti Kirjoittaja Ooppelin Aatami »

Onko teille kertynyt kokemuksia ko. vikineen toiminnasta? Kytkin laitteen juuri niin kuin ohjeessa sanotaan:

- syöttöpumpun johdinpari; oikean puoleiseen johtimeen ruskea johto
- kaasupolkimen luona olevaan liittimeen keskellä olevaan valkoiseen johtimeen tuli harmaa johdin
- maihin tietty se kolmas johdin, joka on musta

Vihreän valon omaava pikkuloota on kabiinissa ja siinä oleva valo toimii kuten kuuluukin. Valo palaa toisessa katkaisimen asennossa ja toisessa ei. Samalla opilla kuuluisi toimia myös koko Rapid-vikineen. Muttamutta... en tunne/huomaa muuta vaikutusta kuin tuo mainittu valon toiminta mitattuna joko perstuntumalla, kellolla tai mutu-/vatututkimuksilla.

Pumpun ja boxin välissä olevalla johtimella on sama jännite kuten esimerkiksi akun napajännite.
Kaasupolkimen ja boxin välissä on 0.445 - hieman yli 1 yksikkö jännitettä riippuen kaasupolkimen asennosta. Nämä mittaukset on tehty kaikkien johtojen kytkemisien jälkeen.

Varmasti toimivaa ilmamassamittaria on kokeiltu sen kummemmitta tuloksitta.
Miten kannattaa alkaa jallittamaan toimintahäiriöta?

"Aattakee"
On Pakkasta En Lähde :D

Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93

Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti -(z)-