Termostaatin vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Ooppelin Aatami
OCF Member 2020
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Termostaatin vaihto

Viesti Kirjoittaja Ooppelin Aatami »

Löytyykö vihjeitä tai jopa mallia miltä termostaatin vaihtoon tarvittava työkalu näyttää?
Itselläni on ilmennyt halu vaihtaa pelkkä termari seuraavan termarin väsymisen varalle :)
Termostaattihökötys on 2.0dti Opel-koneesta ( -98 )


Kiitos jo etukäteen


Kari
p.0400-260663
Kapo_2F4U@hotmail.com
On Pakkasta En Lähde :D

Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93

Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti -(z)-
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Katoppas tuolta laitoin oikein kuvien kans 8)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=114830
Skoda Octavia -08
Ooppelin Aatami
OCF Member 2020
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ooppelin Aatami »

Linkki

Kuvat ovat hyviä; irrotuskonstia etsiskelen.
Minulla on vanha termari koteloineen irti ja uusi paikallaan masiinan kupeessa. Kävin hakemassa kaupasta A-vectran termarin (10€ Wahler). Vectran termarikotelosta lähtee termari aika helposti irti ilman juuri minkäänlaista riskiä.

Mitenkä sitä vanhan kotelon termarin kiinnitystä uskaltaa rusikoida ilman, että kannakkeet rapsahtavat rikki?
On Pakkasta En Lähde :D

Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93

Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti -(z)-
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Ooppelin Aatami kirjoitti:Mitenkä sitä vanhan kotelon termarin kiinnitystä uskaltaa rusikoida ilman, että kannakkeet rapsahtavat rikki?
Siisjotta haetko rohkaisua, irrottaa DTI:n termari kotelostaan? Sitä tarvii painaa sen päällimmäisen lautasen alla olevasta "palkista" vaikkapa isoksi säädetyillä siirtopihdin leuoilla tai sopivasti lautasta suuremmmalla hylsyllä ja sitten käännetään sivulle. Ei ole edes tiukalla.
Ooppelin Aatami
OCF Member 2020
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ooppelin Aatami »

Haen tosiaankin rohkaisua.
On vain kerran käynyt 1.8 16v Uoppelin koneen termarin kanssa sillai, että jonkinasteisesta varovaisuudesta huolimatta kannakeosio vaurioitui. :lol:
Tuota pihtikonstia olisin huomenna varmaankin koettanut ja saatanpa sovittaa sitä ehdotettua hylsyäkin.

Kiitos vastauksesta
On Pakkasta En Lähde :D

Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93

Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti -(z)-
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Se termari lähtee tosiaan ihan helposti kun vaan painaa ja pyöräyttää ite taisin käyttää miljoonapihtejä.
Skoda Octavia -08
Vastaa Viestiin