2.3td+hx40
Pistä se HX niin katotaan miten herää...
3.0 kutoskoneessa on kuitenki tiheät pokopulssit ja tilavuuttakin löytyy per sylinteri, ja jos sellasessa herää vasta 3000 jälkeen, niin voi miettiä mitä tapahtuu 2.3L harvapulssisessa 4-koneessa... En usko että 12mm nestepäälläkään saa heräämään.
Täällä Suomessa on joku ihme himo noihin HX:iin???
3.0 kutoskoneessa on kuitenki tiheät pokopulssit ja tilavuuttakin löytyy per sylinteri, ja jos sellasessa herää vasta 3000 jälkeen, niin voi miettiä mitä tapahtuu 2.3L harvapulssisessa 4-koneessa... En usko että 12mm nestepäälläkään saa heräämään.
Täällä Suomessa on joku ihme himo noihin HX:iin???
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ltr kirjoitti:Tuommosella 9mm nestepäälä hyvä on jos herää holsetti 3500-4000 välissä
En sitten ollut tarkoitusta herneitä kellekkään, mutta käytännössä on kokeiltu että 12mm-mynäBosch herättää tuommosen hx40 sarjalaisen 3000rpm nurkilla, josta mersu vetää 5500asti. ja kyseessä on melkein kolmenlitran kone.. Kaksi ja puolikkaassakin pelaa hienosti mutta pitää olla muutakin tehty kuin vaan heittoasennukset. Ja sitten ei sovi unohtaa että mersun dieseli on mersun dieseli..
***totta. on se mersun kone ihan jotain muuta kun tämä opelin kone. mersun koneeseen se hx on ens talvena aikomus ollu laittaakkin.
---------------
niin, edelleen. 9mm nestepäällä vain ensisavut ja katsastus kkk k26 ahtimella.
***ei mitään himoa. sattuu vaan semmonen olemaan hyllyssä. ja edelleenkin aivan suunnittelu asteella koko hx. hyvin suurella toden näkösyydellä sinne menee se s2.Juho M-P kirjoitti:Pistä se HX niin katotaan miten herää...
3.0 kutoskoneessa on kuitenki tiheät pokopulssit ja tilavuuttakin löytyy per sylinteri, ja jos sellasessa herää vasta 3000 jälkeen, niin voi miettiä mitä tapahtuu 2.3L harvapulssisessa 4-koneessa... En usko että 12mm nestepäälläkään saa heräämään.
Täällä Suomessa on joku ihme himo noihin HX:iin???
Kyllähän siinä oikeilla jäljillä ollaan kun holsettia ollaan laittamassa kun tehoa lähdetään kaivamaan, kun garretit ei yli kahden kilon ahtoja kestä. Eikä vastaan ole siinä suhteessa tullut yhtään poikkeusta.
Holsetit on yksinkertaisesti vahvoja ja hyviä. Ainakin väkivahvoihin dieseleihin missä on myös paljon ahtoja (tarkoitan jotain 0-5barin väliltä)..
Aina on hyvä ideoida, yleensä se rikastuttaa ajatusmaailmaa eniten.
Muuten vaan tämä prokkis kuulostaa mielenkiintoiselta niin se kannattaa kyllä miettiä vielä tuo ahdin.. tai sitten kasvatat kuutiotilavuuden ~2.7litraan niin rupee nelikymppinen käskemään vaihteistolle tahtia
Holsetit on yksinkertaisesti vahvoja ja hyviä. Ainakin väkivahvoihin dieseleihin missä on myös paljon ahtoja (tarkoitan jotain 0-5barin väliltä)..
Aina on hyvä ideoida, yleensä se rikastuttaa ajatusmaailmaa eniten.
Muuten vaan tämä prokkis kuulostaa mielenkiintoiselta niin se kannattaa kyllä miettiä vielä tuo ahdin.. tai sitten kasvatat kuutiotilavuuden ~2.7litraan niin rupee nelikymppinen käskemään vaihteistolle tahtia
jotain jerjettömästä ajatusmaailmastani kertoo auton malli mihin tekniikka tulee... c kadett farmari vm 75. pakuksi rekattuna kadulle tietenkin
illalla tai huomenna menee kone ja laatikko keulalle. riippuen apumiehistä ja konehuoneen maalin kuivumisesta.
vielä ei ole odotettavissa mitään hienoa tai kunnolla toimivaa. kone on suoraan ajosta,kannelle ei ole tehty mitään. vaparin valupakosarjasta tehty turbosatsi ei hyvä,ym. ainut kunnossa oleva tekijä on iso cooleri 3" lähdöillä, mutta sekin saapuu vasta ensiviikolla...mutta jos sen saa liikkumaan ja leimalle, niin eiköhän silla aja sen aikaa että saa pakosarjan,pumpun,ahtimen,ym asiat kuntoon.
--------
ps. hakusessa 2.3tdic kone. myös kaikki uudet moottorin osat kiinnostaa. esim. mutket,männät,kanget ja 10.9 kannenpultit.
--------
oliskohan omegan 2.5 litrasessa järkeä? mekaanisella pumpulla. mitenköhän paino ja iskutilavuus? meneekö c kadetin rajoihin?
illalla tai huomenna menee kone ja laatikko keulalle. riippuen apumiehistä ja konehuoneen maalin kuivumisesta.
vielä ei ole odotettavissa mitään hienoa tai kunnolla toimivaa. kone on suoraan ajosta,kannelle ei ole tehty mitään. vaparin valupakosarjasta tehty turbosatsi ei hyvä,ym. ainut kunnossa oleva tekijä on iso cooleri 3" lähdöillä, mutta sekin saapuu vasta ensiviikolla...mutta jos sen saa liikkumaan ja leimalle, niin eiköhän silla aja sen aikaa että saa pakosarjan,pumpun,ahtimen,ym asiat kuntoon.
--------
ps. hakusessa 2.3tdic kone. myös kaikki uudet moottorin osat kiinnostaa. esim. mutket,männät,kanget ja 10.9 kannenpultit.
--------
oliskohan omegan 2.5 litrasessa järkeä? mekaanisella pumpulla. mitenköhän paino ja iskutilavuus? meneekö c kadetin rajoihin?
Nimimerkillä "Omann" taisi olla ihan orkkis turbopakosarja myynnissä?78kadett kirjoitti:vaparin valupakosarjasta tehty turbosatsi ei hyvä
--------
Mullakin olis, mutta en tiiä myynkö.
78kadett kirjoitti: ps. hakusessa 2.3tdic kone. myös kaikki uudet moottorin osat kiinnostaa. esim. mutket,männät,kanget ja 10.9 kannenpultit.
--------
Löytys tuollanenki...
Laita se S2, se on erittäin sopiva...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juho M-P kirjoitti:Nimimerkillä "Omann" taisi olla ihan orkkis turbopakosarja myynnissä?78kadett kirjoitti:vaparin valupakosarjasta tehty turbosatsi ei hyvä
--------
Mullakin olis, mutta en tiiä myynkö.
***minllanen satsi? olihan tuoski turbosarja...mallia suoraputki missä 5 reikää. vaparin sarjasta saa paremman.
78kadett kirjoitti: ps. hakusessa 2.3tdic kone. myös kaikki uudet moottorin osat kiinnostaa. esim. mutket,männät,kanget ja 10.9 kannenpultit.
--------
Löytys tuollanenki...
***mikä kunto mikä hinta?
Eipä ollutkaan Oumannilla sitä pakosarjaa...
Onhan se vaparin sarja jouheempi. Voihan siitä väsätä. Tai sitte tuubisarja.
23DTR:llä on tahkottu vaivaset 530tkm, ja seissy pihalla nyt kaksi vuotta. Pitäs aukasta ja kattoa mitä sieltä löytyy.
Onhan se vaparin sarja jouheempi. Voihan siitä väsätä. Tai sitte tuubisarja.
23DTR:llä on tahkottu vaivaset 530tkm, ja seissy pihalla nyt kaksi vuotta. Pitäs aukasta ja kattoa mitä sieltä löytyy.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
2497. Ja BMW:llä 325td/s pahka on aivan ryhmän takapäässä, 525td/s taas etupäässä.78kadett kirjoitti:ltr kirjoitti:Eikös 2.5l kone ole bmw:n tekele? Niistä on kuitennii yli kolmeasataa laskettu niistäkin.. semmonen mieluummin aihioksi, pärjäät vähemmällä buranalla..
*** on. mikä lie tarkka tilavuus? tiukalle menee saako kadettiin. onko öljypohjan pahka etu vai takapuolella?
***eli eipä taida menna rajoihin...kele.Bena kirjoitti:2497. Ja BMW:llä 325td/s pahka on aivan ryhmän takapäässä, 525td/s taas etupäässä.78kadett kirjoitti:ltr kirjoitti:Eikös 2.5l kone ole bmw:n tekele? Niistä on kuitennii yli kolmeasataa laskettu niistäkin.. semmonen mieluummin aihioksi, pärjäät vähemmällä buranalla..
*** on. mikä lie tarkka tilavuus? tiukalle menee saako kadettiin. onko öljypohjan pahka etu vai takapuolella?
Tommi T kirjoitti:Minä en ainakaan alkaisi sitä bemarin 2.4td konetta heivaamaan ooppelin keulalle. Niistä on paukkunut kansia ja kannessa on todella pienet venttiilit ja kanavat. Nokkiakin ne syö kuin juustoa.
Joo, ei ikinä sitä kannenhalkojaa... Täällä on yksi sellanen superturbo(HX40=240hv). Parhaimmillaan kansi 9:stä kohtaa halki. Nyt kestää kun hitsattu niin monesti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)