2.3td+hx40

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nonii! 534tkm ajettu 23DTR kone osittain purettu. Tempasin viimein kannen irti ja kyllä oikein säikähdin. Hoonikuviot näkyy koko sylinteriputkessa, männät ei klappaa yhtään, mäntien laeista erotti valmistajan merkit ja kohdistusnuolet. Kansi oli palotiloistaan puhdas, eikä halkeamia näkynyt missään.
Nokka-akselissa oli vain pienet kulumat. Valitettavasti EGR oli tässäkin sotkinut imukanavat ja imusarjan. Ja on muuten isot imukanavat ja venttiilit!

Uskomatonta! Näiltä osin moottori oli lähes uuden veroinen. Vielä kun saa öljypohjan auki ja kampiakselin näkösälle...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Viesti Kirjoittaja X20XER »

pelzi-88 kirjoitti:300D otetaan 300-400hv... En nyt löytäny yhtä sivua missä oli tarkemmin asiaa
tai pikemmin nykyään +600hv, tämä tosin saattaa vaatia jo vähän oppirahoja... :D
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Juho M-P kirjoitti:Kadett85 voi kertoa jotain tuosta väännöstä+perästä... :lollis:
joo älä laita vnt ahdinta. 400 Nm on liikaa vakio voimansiirrolle
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaveri kauppaili GT25VNT fööniä. Se ei varmaan heräis liian aikasin. Ja voihan sitä heräämistaä säätää siivekkeiden alkuasentoa muuttamalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Juho M-P kirjoitti:Kaveri kauppaili GT25VNT fööniä. Se ei varmaan heräis liian aikasin. Ja voihan sitä heräämistaä säätää siivekkeiden alkuasentoa muuttamalla.
Herää isoilla syötöilla varmasti riittävän aikaisin. Mitään auki aleta säätämään. kaikki tai ei mitään :D :lollis:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pitäsköhän rueta kyseleen hintaa...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ltr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja ltr »

Kyllähän vnt on paras mahdollinen mitä lekaan saa, kun ei pullinkivehkeistä ole kyse..

Kuka elektroniikkavelho vaan tekee vanhempiin toimivan ja ohjelmoitavan kontrollerin onkin toinen juttu.. saa enemmän kierrosaluetta käytöön..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipä tuo mahdoton olis. En siis sano että osaisin tehä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Omann »

Juho M-P: Ihan tyypillinen tilanne sullakin tuossa 500tkm ajetussa, erona 23TD:n kanssa on että ovat tainneet saada kannenkin kestämään. Taitaa jäädä kaksoismassa ainoaksi, mitä voi joutua joskus korvaamaan (kun naputus nostattaa tyhjäkäynnin toiselle tuhannelle :)

kadett85: mistähän koneen painoja vois kysellä?

Kai täältä vielä saa, Opelin tekniikassa oli ainakin ennen erittäin hyvä palvelu:

OPEL SAAB MAAHANTUONTI:
General Motors Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 Helsinki
Keskus 09-615881

Asiakaspalvelu puhelin 09-81710147
Asiakaspalvelu s-posti gmfinlandoy@gm-customercare.com
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Mulla olis reksasta huuskosen paperit.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Juu, kaksoismassapyörä jyrisee ja tärisee kivasti... Pitää joskus korvata Rekun kiinteällä limpulla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

kadett85 kirjoitti:Mulla olis reksasta huuskosen paperit.
***siis sulla virallinen lappu missä iömotetaan koneen paino? et viittis mailata?

mika.posti(ät)suomi24.fi
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

pitää huomena skannata.
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Ei ot: mutta kuitenki vaparissa on parempi nokka. enemmän asteita ja nostoa!!!! :o
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

kadett85 kirjoitti:Ei ot: mutta kuitenki vaparissa on parempi nokka. enemmän asteita ja nostoa!!!! :o
***ahaa! eli ic koneen alakerta ja avarrettu kansi+vaparin nokka olis kovettu paketti.

paljos sulla on tullu pumpuista kuutiomillejä?

vaparin 9mm nestepäällä oleva pumppu antoi yli 90mm/2500 moottorikierroksella. syötön lisäys oli 100% vakioon. tuolla pumpulla kokeilen mersun tai valmetin ahtimella.
Vastaa Viestiin