Nonii! 534tkm ajettu 23DTR kone osittain purettu. Tempasin viimein kannen irti ja kyllä oikein säikähdin. Hoonikuviot näkyy koko sylinteriputkessa, männät ei klappaa yhtään, mäntien laeista erotti valmistajan merkit ja kohdistusnuolet. Kansi oli palotiloistaan puhdas, eikä halkeamia näkynyt missään.
Nokka-akselissa oli vain pienet kulumat. Valitettavasti EGR oli tässäkin sotkinut imukanavat ja imusarjan. Ja on muuten isot imukanavat ja venttiilit!
Uskomatonta! Näiltä osin moottori oli lähes uuden veroinen. Vielä kun saa öljypohjan auki ja kampiakselin näkösälle...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juho M-P kirjoitti:Kaveri kauppaili GT25VNT fööniä. Se ei varmaan heräis liian aikasin. Ja voihan sitä heräämistaä säätää siivekkeiden alkuasentoa muuttamalla.
Herää isoilla syötöilla varmasti riittävän aikaisin. Mitään auki aleta säätämään. kaikki tai ei mitään
Juho M-P: Ihan tyypillinen tilanne sullakin tuossa 500tkm ajetussa, erona 23TD:n kanssa on että ovat tainneet saada kannenkin kestämään. Taitaa jäädä kaksoismassa ainoaksi, mitä voi joutua joskus korvaamaan (kun naputus nostattaa tyhjäkäynnin toiselle tuhannelle
kadett85: mistähän koneen painoja vois kysellä?
Kai täältä vielä saa, Opelin tekniikassa oli ainakin ennen erittäin hyvä palvelu:
OPEL SAAB MAAHANTUONTI:
General Motors Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 Helsinki
Keskus 09-615881
kadett85 kirjoitti:Ei ot: mutta kuitenki vaparissa on parempi nokka. enemmän asteita ja nostoa!!!!
***ahaa! eli ic koneen alakerta ja avarrettu kansi+vaparin nokka olis kovettu paketti.
paljos sulla on tullu pumpuista kuutiomillejä?
vaparin 9mm nestepäällä oleva pumppu antoi yli 90mm/2500 moottorikierroksella. syötön lisäys oli 100% vakioon. tuolla pumpulla kokeilen mersun tai valmetin ahtimella.