Asconan äänimerkki ei toimi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
duster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 27 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja duster »

Asconan äänimerkki ei toimi. Ohjauspyörän keskellä tai reunoilla on kohdat, joista painamalla äänimerkin pitäisi toimia. Purin keskiosan ja totesin, että ohjauspyörän sisältä tuli musta ja punainen piuha ohjauspyörän keskiöosaan. Keskiöosassa on ulommaisena kumisuoja (kuljettajan puolella), jonka alla on koko alaltaan ohutta alulumiinilevyä tai vastaavaa. Sen alla on rei’itetty superlooni koko alaltaan ja sen alapuolella kuhmurainen kullanruskea metallilevy koko alaltaan ja sen alla kovamuovinen osa, jossa on ohjurit ohjauspyörään kiinnitystä varten. Ohjauspyörän sisältä tuleva toinen piuha kiinnitetään alumiinilevyyn ja toinen kullanruskeaan levyyn. Nyt kun tuo äänimerkki ei toimi, niin kertoisiko joku millä periaatteella tuo ratin keskiöosasta painaminen saa aikaan äänitorven soimisen. Äänitorvi on kunnossa.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Mikä ascona? Onko orkkis ratti?
duster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 27 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja duster »

Vuosimallia -85 ja 1.3. Ratti ei ole ainakaan ulkoisesti ohjekirjanmukainen, mutta Opelin merkit siinä on. Edellinen omistaja oli vaihtanut siihen ratin. Saattaa olla uudenpaa mallia.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kuulostaa samanlaiselta tuo tööttönapin rakenne kuin minulla olevassa Ascon ruorissa. Siinä on kaksi metallilevyä jotka on erotettu toisistaan sillä rei'itetyllä vaahtomuovilla, ja kun sitä tööttöä painaa niin vaahtomuovi puristuu kokoon ja tulee kontakti. Painaa voi koko ratin keskustan alueelta.

En kyllä ensimmäisenä epäilisi vikaa siinä napissa. Se tosin on helppo kokeilla, oikosuljet ne johdot sieltä ratin sisältä ja jos huutaa niin vika on ratissa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
duster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 27 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja duster »

Olen oikosulkenut. Ei töötännyt.
duster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 27 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tuupovaara

Viesti Kirjoittaja duster »

Vika löytyi. Äänitorvi täytyi eristää rungosta kumityynyillä. Eli maa- ja virtajohtosysteemillä ei pelannut, kun äänitorvi oli rungossa.
Vastaa Viestiin