Vakionopeudensäädin vain viiksi uusimalla???
Mummot torilla puhuivat että osassa Astroista olisi vakionopeudensäätimen tekniikka valmiina ja ainoa mitä tarvitsee tehdä on vaihtaa vilkkuviiksi sellaiseen josta löytyy numiskat säätimelle niin johan lähtee homma puikkimaan. Eli vakionopeudensäädin Astraan tulee siis maksamaan jotakuinkin 50 ekiä. Olivatko mummot oikeassa?
Astroissa joissa on sähköinen kaasupoljin (2001->) voi saada vakionopeudensäätimen pelkällä viiksen vaihdolla ja asentamalla anturin (kytkimen) kytkinpolkimeen, jos on johdotuksen valmiina. Joissakin autoissa puuttuu molemmat johdot ja joissakin vain toinen. Ja sitten vielä voi puuttua konehuoneesta viisi johtoa johtosarjasta, kuten minulla . Tiedän kyllä johtojen paikat, eli kahden moninapaliittimen välillä pitäisi olla viisi johtoa, ne olis helppo vetää, mut niissä ei ole nastoja valmiina mihin johdot pitäisi kytkeä. Niitä nastoja tuskin saa mistään. Omalta kohdalta projekti on vähän jäissä...
Astroissa joissa on kaasuvaijeri, niihin tulee vielä akun viereen joku mokkula ja siihenkin pitäis johdot olla...
Astroissa joissa on kaasuvaijeri, niihin tulee vielä akun viereen joku mokkula ja siihenkin pitäis johdot olla...
Volvo V50 2.4 Geartronic
-
- 'Senator'
- Viestit: 598
- Liittynyt: 02 Joulu 2002, 02:00
- Paikkakunta: Pori
Jos sulla on Z18XE moottori, niin siinä ainakin on sähköinen kaasupoljin. Piuhojen olemassaolo selviää käymällä Opel huollossa. Eli jos piuhat löytyy, niin laitetaan vain viiksi + anturi kytkinpolkimeen + softa päivitys. Maksanee noin 100-150e.On 2003-02-25 08:28, jonni13 wrote:
Itselläni on Astra 1.8 Caravan Sport. Mistä tiedän saako tähän helposti/halvalla tuon vakionopeudensäätimen?
Vääntäkää pliis rautalangasta, olen aika onneton tuon tekniikan suhteen...
--
GAstra
GAstra
Kävin tänään näyttämässä autoa Opel -huollossa, ja kaveri tutki auton. Johdot näytti löytyvän, joten viiksi ja kytkinpolkimen kytkin asennettiin ja lopuksi ohjelmoitiin uudestaan.
Vakionopeudensäädintä ei kuitenkaan saatu toimimaan! Tietokone tunnisti uuden viiksen ja tunnisti jarrupolkimen painamisen, mutta ei reagoinut kytkimeen. Osaako joku teistä arvata tai kertoa syytä? Huoltomies ei osannut! Nyt homma jäi vähän vaiheeseen, ja huoltomies lupasi pohtia syytä toimimattomuuten viikonlopun yli.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jonni13 on 2003-02-28 09:50 ]</font>
Vakionopeudensäädintä ei kuitenkaan saatu toimimaan! Tietokone tunnisti uuden viiksen ja tunnisti jarrupolkimen painamisen, mutta ei reagoinut kytkimeen. Osaako joku teistä arvata tai kertoa syytä? Huoltomies ei osannut! Nyt homma jäi vähän vaiheeseen, ja huoltomies lupasi pohtia syytä toimimattomuuten viikonlopun yli.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jonni13 on 2003-02-28 09:50 ]</font>
Minä olen säästänyt monet sakkorahat säätimellä. 40 km/h nopeus on niin hankala että ilman säädintä tahtoo aina vauhti karata. Nyt vaan napinpainallus eikä tarvi murehtia ratsioista, joita täällä Kirkkonummella pidetään kohtalaisen usein 40 km rajoitusalueella. Ainoa ongelma on että missä sitä kaasujalkaa voi pitää niin ettei se ole jarrupolkimen takana.
Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??veku kirjoitti:Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04
Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
Toimii viiksen vaihdolla, vahvistan asianEagle kirjoitti:Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??veku kirjoitti:Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?
Liitin on yksinkertaisinta mallia, mitä voi olla. Helppo löytää, näkyy heti muovien irroituksen jälkeen. Mitään irtoliittimiä ei siis ole, sama yksi liitin mikä tulee vakioon vilkkuviikseenkin. Viiksen vaihto ei ole homma eikä mikään, ruuvit pois ohjausakselin suojamuoveista, suojamuovit irti, liitin irti, viiksi irti, ja uutta tilalle.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..