Onko kukaan lastuttanut 74 kw 2,0 DTI konetta, vm .2001

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
kariaho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Onko kukaan lastuttanut 74 kw 2,0 DTI konetta, vm .2001

Viesti Kirjoittaja kariaho »

Minulla on Zafira vm. 2001 2,0 DTI 74 kw. Tehoja kaipaisi. Jotenkin huutaa alakierroksilla. Kysyin Espoosta Erikoisrengas Egegreniltä, joilla olisi lastu n . 400-500 euron hintaanm. Onmko kokemuksia, minkä verran vääntöä ja tehoja tulee lisää? Terv. Kari Aho
ltr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja ltr »

Kyllä se tiukempi ohjelma ajettavuutta muuttaa.

Tosin jo tuo autosi on 2.0 16v single cam ja yli/lähelle 200tkm ajettu niin vaihda auto..
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Lastutin vastaavalla koneella olevan Vectran jossa lisäkoneja tuli +25hv ja vääntöä +105Nm. Otin wdracingiltä Upsoluten lastun jolla oli asennettuna hintaa 399€.
__________________________
Avatar
Ronkoteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:07
Paikkakunta: KORPILAHTI

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Ittellä Astra G (farkku) -01 2.0 DTi ja sama kun edellä mainitulla Upsoluten lastu ja samat tehot noin. Eli sen 123hv/285 nyyttonia kutakuinkin. Auto lastutettu Mikkelissä Street Turbolla 399€ marraskuussa 2005 ja hyvin on pelaannut.

http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel3.jpg
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Nyt aikomuksena ensiviikolla lastuttaa myös tuo nykyisen kulkineen DTL-moottori, tarkoitus saada 82->107hv.
__________________________
Avatar
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 18:23

Viesti Kirjoittaja Opelix76 »

ltr kirjoitti:Kyllä se tiukempi ohjelma ajettavuutta muuttaa.

Tosin jo tuo autosi on 2.0 16v single cam ja yli/lähelle 200tkm ajettu niin vaihda auto..
Mitä tahtoo sanoa...eikö tuo motti kestä paljoa yli 200tkm? Mistä tiedän, onko mulla single cam? Itselläki ollut lastuhinkua, mutten taida raaskia.
teeäm
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 31 Loka 2006, 18:52
Paikkakunta: Pohjoismaa

Viesti Kirjoittaja teeäm »

Kyllä moottori kestää miljoonan, mutta pumppu "voi" hajota. mulla kesti n. 370tkm. Pumppu vaihdettu ja samanmoisesti pelaa, pitäs vaan ku ehtii lisätä se 10% syöttöä.
Nii ja lasti psi vuodesta 2002 ja sen jälkeen kaasu pohjassa 160 tkm, ainaski kaikki kiihdytykset.
KTM 125 SX & KTM 525 SX
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nuo 2.0/2.2 DTI ei mekaanisesti voi hajota. Paitsi jos käy eräs huollon laiminlyönti...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kariaho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Mitenkäs kulutus lastutettuna?

Viesti Kirjoittaja kariaho »

Mitenkäs kulutus lastutettuna? Tarkoitan sitä, että kun ajan samaa vauhtia vakionopeussäätimellä 120 km/h Hämeenlinnaan...
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Juho M-P kirjoitti:Nuo 2.0/2.2 DTI ei mekaanisesti voi hajota. Paitsi jos käy eräs huollon laiminlyönti...
ai mikä muka :o
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

öljyjen vaihto
Avatar
Ronkoteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:07
Paikkakunta: KORPILAHTI

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Mitenkäs sitä syöttöä voi lisätä? Ittelläkkin ois ihan rok jos sitä sais lissää niin meniskö paremmin. Kun tuntuu et paremmin kiihtyy jättämällä painamatta kaasu ihan pohjaan kun kovasti kiihdyttää. Vaikuttaako se nyt sit mitenkään jos sitä lisää ?
ltr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja ltr »

Siis nythän on kyllä niin että mikäli teistä on joku on avannut noita 2.0 16v dti koneita niin tietää varsin hyvin mistä puhun..On se nimittäin semmoinen suunnittelun kukkanen tuo miinamoottori. Täällä koneistamolla noita on kokoajan laitettavana, kun taas esimerkiksi pösön hdi ja vw:n tdi:tä näkee harvemmin kuin kerran kuussa.. puhumattakaan rakenteiden/suunnittelun toimivuudesta jne.

Harmi se on ettei muuten hyvään autoon ole saatu moottoria, muuten se oliskin liian hyvä.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ja pumpun saa mekaanisesti rikki jos ei ilmata järjestelmää vaan poljetaan kuivana kaasupohjassa käyntiin jolloin pumppu pyörii kuivana.

Se mun Vectra minkä lastutin oli ajettu 310tkm kun toimenpide suoritettiin. Joten kone kestää vaikka mitä. Pumppu on ainoa heikohko osa tuon koneen kupeessa, muutoin sanoisin että kone on mekaaniselta kestävyydeltään erinomainen.
__________________________
exvectra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 07:26

Viesti Kirjoittaja exvectra »

Missäs kaikissa opelin käyttämissä dieseleissä tuo pumpun hinta on sitä 1-2 tuhannen luokkaa?
Kovasti tekisi mieli 1.7TDn sijaan valkata DTI mallinen Opeli, mutta tuo pumpun hinta hirvittää siinä määrin, ettei ole uskaltanut pidemmälle asiaa miettiä. Sehän on selvää, ettei nuo pumput missään autossa ole ikuisia. Ja tietääkö joku, onko kilpailevilla merkeillä saman ikäisissä dieseleissä yhtä hinnakkaat pumput? Eikös moni muukin käytä noita samoja boschin osia? (vai onko nuo nyt siemensin, mutta myös niitä käyttää muut)
Vastaa Viestiin