Onko kukaan lastuttanut 74 kw 2,0 DTI konetta, vm .2001
Onko kukaan lastuttanut 74 kw 2,0 DTI konetta, vm .2001
Minulla on Zafira vm. 2001 2,0 DTI 74 kw. Tehoja kaipaisi. Jotenkin huutaa alakierroksilla. Kysyin Espoosta Erikoisrengas Egegreniltä, joilla olisi lastu n . 400-500 euron hintaanm. Onmko kokemuksia, minkä verran vääntöä ja tehoja tulee lisää? Terv. Kari Aho
Ittellä Astra G (farkku) -01 2.0 DTi ja sama kun edellä mainitulla Upsoluten lastu ja samat tehot noin. Eli sen 123hv/285 nyyttonia kutakuinkin. Auto lastutettu Mikkelissä Street Turbolla 399€ marraskuussa 2005 ja hyvin on pelaannut.
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel3.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ronkoteu/Opel3.jpg
Mitenkäs kulutus lastutettuna?
Mitenkäs kulutus lastutettuna? Tarkoitan sitä, että kun ajan samaa vauhtia vakionopeussäätimellä 120 km/h Hämeenlinnaan...
Siis nythän on kyllä niin että mikäli teistä on joku on avannut noita 2.0 16v dti koneita niin tietää varsin hyvin mistä puhun..On se nimittäin semmoinen suunnittelun kukkanen tuo miinamoottori. Täällä koneistamolla noita on kokoajan laitettavana, kun taas esimerkiksi pösön hdi ja vw:n tdi:tä näkee harvemmin kuin kerran kuussa.. puhumattakaan rakenteiden/suunnittelun toimivuudesta jne.
Harmi se on ettei muuten hyvään autoon ole saatu moottoria, muuten se oliskin liian hyvä.
Harmi se on ettei muuten hyvään autoon ole saatu moottoria, muuten se oliskin liian hyvä.
Ja pumpun saa mekaanisesti rikki jos ei ilmata järjestelmää vaan poljetaan kuivana kaasupohjassa käyntiin jolloin pumppu pyörii kuivana.
Se mun Vectra minkä lastutin oli ajettu 310tkm kun toimenpide suoritettiin. Joten kone kestää vaikka mitä. Pumppu on ainoa heikohko osa tuon koneen kupeessa, muutoin sanoisin että kone on mekaaniselta kestävyydeltään erinomainen.
Se mun Vectra minkä lastutin oli ajettu 310tkm kun toimenpide suoritettiin. Joten kone kestää vaikka mitä. Pumppu on ainoa heikohko osa tuon koneen kupeessa, muutoin sanoisin että kone on mekaaniselta kestävyydeltään erinomainen.
__________________________
Missäs kaikissa opelin käyttämissä dieseleissä tuo pumpun hinta on sitä 1-2 tuhannen luokkaa?
Kovasti tekisi mieli 1.7TDn sijaan valkata DTI mallinen Opeli, mutta tuo pumpun hinta hirvittää siinä määrin, ettei ole uskaltanut pidemmälle asiaa miettiä. Sehän on selvää, ettei nuo pumput missään autossa ole ikuisia. Ja tietääkö joku, onko kilpailevilla merkeillä saman ikäisissä dieseleissä yhtä hinnakkaat pumput? Eikös moni muukin käytä noita samoja boschin osia? (vai onko nuo nyt siemensin, mutta myös niitä käyttää muut)
Kovasti tekisi mieli 1.7TDn sijaan valkata DTI mallinen Opeli, mutta tuo pumpun hinta hirvittää siinä määrin, ettei ole uskaltanut pidemmälle asiaa miettiä. Sehän on selvää, ettei nuo pumput missään autossa ole ikuisia. Ja tietääkö joku, onko kilpailevilla merkeillä saman ikäisissä dieseleissä yhtä hinnakkaat pumput? Eikös moni muukin käytä noita samoja boschin osia? (vai onko nuo nyt siemensin, mutta myös niitä käyttää muut)