Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tulin juuri tyyppäämästä autoa ja sattui näin;
auto alkoi pätkimään 5-6 000 kierroksella ja vikavalo syttyi. Siis se vikavalo jossa on moottori ja sen sisällä salama (moottorin sähkövika-valo tms). Noh.. kertokaas mikä voisi olla mahdollinen syy..
Ja ajossa kuului imurimainen surina ääni konehuoneen suunnasta, ja se reagoi kaasun säätelyn mukaan.
jäikö palamaan vai sammuko itsestään merkkivalo? jos vielä vähän tarkentaisit sitä surinaa mitstä päin konehuonetta?? imu vuotoko?? imu putki kannattaa tarkistaa..
resonoiko joku pelti??
Omassa syttyili kesällä pitkissä kiihdytyksissä vikavalo palamaan (autossa ei mitään vikaa. eli kyseessä vain "väärä hälytys") ja vika korjaantui, kun putsasin lambdan piuhan.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15 BMW e46 ///M3 Cabrio '01
Tänään kun lähdin ajamaan ei tuntunut olevan mitään vikaa. Mutta kummastuttaa yhä se syy miksi kone alkoi eilen pätkimään 5-6000 kierroksella. Ennen aamuista ajoa liikuttelin joitain imuputken antureita yms sekä releitä & sulakkeita konehuoneen puolella olevasta sulake & rele lootasta.
Omassa Omegassa paloi jonkin aikaa tuo moottorin sähkövikavalo. Kyllästyttyäni siihen koputtelin virranjakajaa ja heiluttelin puolan johdoa(Oli löysällä) ja valo herkesi palamasta ja ei ole se jälkeen syttynyt. Tosin käyntihäiriöitä ei autossa ollut.