Astra 2.0 DTi -01 vikaako polttoaine saannissako ??

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 394
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

matti65 kirjoitti:"Remontti takana auto käy ja kukkuu.Suuttimien ylivuototiivisteet vaihdettu =202 euroa"

loisto homma että vika poistui tuolla huollolla.
mutta ihan pieni rahastuksen maku jälleen -> korjatkaa noita enemmän rassanneet mutta eihän tuohon vaihdettu kuin 4 kpl noin 1mm paksuisia ja noin 1cm halkaisijaltaan olevia o-renkaita joiden arvo lienee noin kympin maximissaan ja lasku 202eur huh huh.

-> eikö noi tiivisteet voi ostaa opel-liikkeestä ja vaihtaa ihan itse??
Voi ostaa. Itse tein juuri noin. Hintaa niillä oli Oulussa 40€. Suolainen hinta mut ei vaihtoehtoja koska tarvikeliikkeistä ei löytynyt. Tuolta keskustelusta löytyy kuvia vaihdosta. -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=134594 .
En ole kuitenkaan vielä tiivisteitä vaihtanut. Odottelen jos tuo sahaamisongelma poistuu hehkujen vaihdolla. Vikavalo kun palaa jonku kymmenen sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Joku kyseli et pitääkö nokka-akseli irroittaa? Kuvien mukaan pitää.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Ei kait sitä irrottaa tarvi ku löysyttää nokkapukkeja ja kampeaa sieltä alta sen siittimen irti näin ainaski ite tekisin ja varmaan on kohta eessä km puolesta käyntihäiriöitä ei vielä onneks oo.
Skoda Octavia -08
jari_w123
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 04 Maalis 2007, 18:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onkos tuo kone commonrail vai joku jakaja pumpullinen.Kuulostais nuo suuttimien O renkaat semmosilta että ne kuuluu suuttimen sisälle ja suutin pitäisi purkaa vaihtoa varten.Jos näin on niin tuo 200€ hinta kuulostaa varsin kohtuulliselta.
MB W123 200D 3,0 vm 81
Avatar
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 394
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

jamata kirjoitti: kampeaa sieltä alta sen siittimen irti näin
????? :lollis: :o
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Ei oo commonrail jari ku sama mylly ku mulla ja siitin on meilläpäin suuttimelle nimitys :wink:
Skoda Octavia -08
jari_w123
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 04 Maalis 2007, 18:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

jamata kirjoitti:Ei oo commonrail jari ku sama mylly ku mulla ja siitin on meilläpäin suuttimelle nimitys :wink:
Niin just,sama mylly mutta vähän pienempi?Ompa muuten kummat suuttimet jos niissä on jotain kumisia O renkaita,olen törmännyt niihin vain commonrail koneissa ja jos niissä vuotaa nuo tiivisteet niin kyllä saa sahata :lollis: .Commonraileissa suuttimet joutuu purkamaan että tiivisteet saa vaihettua ja se on kyllä dieselkorjaamon hommia.Oiskohan noissa suuttimissa O renkaat jossain muualla kuin suuttimen sisällä :o .
MB W123 200D 3,0 vm 81
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

Katoppas jari tarkemmin noita linkin kuvia siellä siittimen juuressa on semmoset o-renkaat jokka mullekki vaihetaan samalla ku imusatsi putsataan :wink:
Et millon se pesuri onkaan kunnossa?
Skoda Octavia -08
vivamanTT
'Senator'
'Senator'
Viestit: 610
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 20:18
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Jep, itekkin olen muutamaan opeliin töissä noi tiivisteet vaihtanut, ei toi 202€:a niin rahastukselta kuullosta mun mielestä, tommosessa diesel huollossa, kun tunti veloitukset on monesti tuolla 70€:a ja päällekin, nuo o-renkaat kun maksavat tosiaan GM:llä ton 10€/kpl, on siinä aikalailla purkamistakin. Turbolta välijäähdyttimelle menevä metalliputki pois ensin VK:n päältä, venttiilikoppa pois, nokka pukit pois, suutinputket suutintukkeista irti, imusarja irti, pelkkien pulttien irroitus riittää laskeutuu sentin alas et saa ns. suutintukit vedettyä pois edestä, o-renkaiden vaihto ja kasaan, sitten vielä minuutti tolkulla sahaamista et lähtee käymään :lol: Kyllä siinä äkkiä pari tuntia menee, kun ton homman tekee, jos joku tekee alle niin mitä sitte :lol: Ne jotka tekee alle niin rikkoo paikalle pannessa nuo o-renkaat, sekin on tullu nähtyä 8)
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
jari_w123
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 04 Maalis 2007, 18:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mitääh katoin kuvat ja on muuten aika erikoisen näköine systeemi,miks se noin on tehty?Niin ja se pesuri on tuskin koskaan kunnossa jos se pomosta riippuu :( :( .
MB W123 200D 3,0 vm 81
Vastaa Viestiin