Ilmastointi ei puhalla kylmää

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Hyvin pelaa taas..

tarkastus ja täyttö vaan 500g kylmäainetta oll karkuteillä. :lollis:

ilmastoinnissa sitä on 750g (vectra b)
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Miro.Simounen kirjoitti:Hyvin pelaa taas..

tarkastus ja täyttö vaan 500g kylmäainetta oll karkuteillä. :lollis:

ilmastoinnissa sitä on 750g (vectra b)
Varaudu siihen,että kohta on taas ilmastointi pimeänä kun kerran noin paljon oli karannut...
hietsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 12:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Altti450 kirjoitti:
hietsu kirjoitti:
Altti450 kirjoitti:Tässä ainakin pk-seutulaisille varteenotettava paikka, jos täytyy ilmastointia huollattaa.
http://www.autoilmastointi.fi/ Laitteet ovat uudet, mutta tilat eivät ole kummoiset. Ehkä siksi hintakin on edullinen.

Kävin tänään itse astran täytättämässä.

-Tsiigaapas toi kuitti mikä oli mun autossa kun ostin, oli muka ilmastointi laitettu kuntoon, vi**t se mitään toimi!!! http://koti.phnet.fi/hietsu/ On ilmeisesti tosi hämärä mesta... 8)

Ensinnäkin: Auto B-vectra EI C!
Toiseksi: Miksi järjestelmästä ei ole tullut YHTÄÄN ainetta pois???
Kolmanneksi:
Järjestelmä tiivis, nyt jo tosin tyhjä... (Eikä oo kauaa kun on muka tuolla ollut)
Neljänneksi: kaikki olennainen tieto millä yksilöidään että just MUN auto on siellä ollut puuttuu!

Yhteenvetona: EN ITSE MENE, ENKÄ IKINÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN!!! Sen verran hyvä pulju.
Ton Jaccen puljuun vaan! Sain jo sen verran hyvi' "tipsejä" että tais vika jo löytyä ihan kotikonsteillakin, eli vuotava huoltoventtiili.
Njoo, siis laitteellehan syötetään auton malli, jotta laite osaa täyttää oikean ainemäärän. Kuitin mukaan ilmastointisi on ollut tyhjää täynnä ja täytetty. Käytitkö itse vai ostitko auton tuon jälkeen?
Joku jobbarihan on voinut käyttää ties mitä autoa tuolla. Eihän se heidän vikansa ole?
Itse käytin ja tyytyväinen lopputulokseen. Ac-carsystemsissäkin käyttänyt ja tyytyväinen siihenkin. Nyt vain en raaskinyt laittaa läjää rahaa kiinni ilmastointiin, joten 'tein itse ja säästin' :lol:
-Joo ostin auton tuon "täytön" jälkeen.
Tänään selvisi vikakin kun käytin OSAAVALLA korjaamolla. Putki joka menee lauhduttimelle on hankautunut runkoa vasten puhki. Vakuumitesti OK, mutta heti kun laski kamat sisään alkoi selvä vuotosuhina kuulumaan! Ilmeisesti tuolla missä oli ensin käytetty oli luotettu sokeasti testi tulokseen, nyt tutkivat perusteellisesti kokojärjestelmän ja vaihtoivatpa varuiksi muutamia O-renkaitakin. Jos osat tulis torstaiksi niin lauantaina menee uudelleen pajalle, samalla valojen suuntaus+ oil service. :P
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Juu, tuolla autoilmastoinnissa eivät tee muuta kuin noita huoltoja. Eivät siis varsinaisesti korjaa mitään.
En ehkä henk.koht menisi laukomaan tuollaista settiä firmasta, josta ei ole edes ensikäden tietoa. Kuten sanottua, omalla kohdalla tämä ja ac-carsystems ovat molemmat olleet papukaijamerkin ansainneita.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
hietsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 12:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Altti450 kirjoitti:Juu, tuolla autoilmastoinnissa eivät tee muuta kuin noita huoltoja. Eivät siis varsinaisesti korjaa mitään.
En ehkä henk.koht menisi laukomaan tuollaista settiä firmasta, josta ei ole edes ensikäden tietoa. Kuten sanottua, omalla kohdalla tämä ja ac-carsystems ovat molemmat olleet papukaijamerkin ansainneita.
- :o Kun sen suhinan olis kuullu mummoni haudassaankin!!! Mut se siitä, tulee kuntoon nyt jokatapauksessa, mulle jäi vaan siitä firmasta huono maku! Hyvä jos joku on tyytyväinen.

Ja PS. toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. :lol:
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

hietsu kirjoitti:
Altti450 kirjoitti:Juu, tuolla autoilmastoinnissa eivät tee muuta kuin noita huoltoja. Eivät siis varsinaisesti korjaa mitään.
En ehkä henk.koht menisi laukomaan tuollaista settiä firmasta, josta ei ole edes ensikäden tietoa. Kuten sanottua, omalla kohdalla tämä ja ac-carsystems ovat molemmat olleet papukaijamerkin ansainneita.
- :o Kun sen suhinan olis kuullu mummoni haudassaankin!!! Mut se siitä, tulee kuntoon nyt jokatapauksessa, mulle jäi vaan siitä firmasta huono maku! Hyvä jos joku on tyytyväinen.

Ja PS. toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. :lol:
Näinhän se on. Mielipiteitä on yhtä paljon kuin.. ;)
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
hietsu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 12:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hietsu »

JIHUU!!! Kylmäkone wörkkii!!! :P Uudet putket from Länsiauto Lahti 284€, täydellinen tarkastus, ja täyttöväriaineineen 40€!!!!

Vielä kun tulis ne helteet... :lollis:
Vastaa Viestiin