XE männät + 18E kanget

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

joitakin kappaleita tällä kaavalla tehtyjä koneita tiesinkin mutta nythän näitä alkaa syntymään jo liukuhihnalta :peukku: mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:joitakin kappaleita tällä kaavalla tehtyjä koneita tiesinkin mutta nythän näitä alkaa syntymään jo liukuhihnalta :peukku: mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Eipä taida olla kannattavaa laittaa vakio kukkopilliä kylkeen.. :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
omega16T kirjoitti:joitakin kappaleita tällä kaavalla tehtyjä koneita tiesinkin mutta nythän näitä alkaa syntymään jo liukuhihnalta :peukku: mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Eipä taida olla kannattavaa laittaa vakio kukkopilliä kylkeen.. :lol:
juu,ei :no: :lol:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Oisko suosituksia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

no esim se sun to4 vai mikä se oli mikä oli myynnissä mutta et tienny myytkö vai et
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

madi kirjoitti:no esim se sun to4 vai mikä se oli mikä oli myynnissä mutta et tienny myytkö vai et
En tiä kyllä vieläkään.. :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
omega16T kirjoitti:mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Oisko suosituksia?
en noista merkeistä/malleista tiedä yhtään mitään mut ite oon ajatellut näin että mielummin liian iso kuin mittatilauksena tehty :D .kilpureissa sitten eri juttu.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:
-WW- kirjoitti:
omega16T kirjoitti:mutta muistakaa sitten että käytätte sellaisia ahtimia että pakopuoli riittää kaikissa olosuhteissa.
Oisko suosituksia?
en noista merkeistä/malleista tiedä yhtään mitään mut ite oon ajatellut näin että mielummin liian iso kuin mittatilauksena tehty :D .kilpureissa sitten eri juttu.
Ei nyt kuitenkaa viitsis mitään turhan isoo ettei herää vasta jossai +4krpm kun ala vääntö kuitenkin jää aika olemattomaksi.. :roll: Mitkä muuten on riskit jos se pakopaine kasvaa liikaa?
Onkohan niistä "muuttuva geometrisistä" mihinkään? :-?

Btw. oli hieman nakua havaittavissa 2syl. palotilassa, lienee suutin vika kun muut ok?

Kampiakseli, vp ja kanget saapuu varmaan loppu viikosta, paljonko niitä yläsilmiä tarvis kaventaa?
Lohkosta lähtee se 1.5-2mm ja kannen höylään vaan suoraksi. Joku matemaatikko saa sitten kertoa puristus suhteen kun mitat on tiedossa.. Ei oikein noi kaavat enää ole korvantakana :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml
tuolla on kaikkia kivoja kaavoja laskutoimituksiin..
edit: muutama tyhmä typo...
idiootti....oon joo...
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

aksu von kirjoitti:http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml
tuolla on kaikkia kivoja kaavoja laskutoimituksiin..
edit: muutama tyhmä typo...
Tuo piru kun ei tietäny Xe:n palotilan kokoo 18e kangilla :cry:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Muuttuvageometriset ei toimi bensakoneissa.(WRC föönit eriasia)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Juho M-P kirjoitti:Muuttuvageometriset ei toimi bensakoneissa.(WRC föönit eriasia)
Paitsi Porschessa: http://www.worldcarfans.com/news.cfm?ne ... ountry/gcf
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
Ei nyt kuitenkaa viitsis mitään turhan isoo ettei herää vasta jossai +4krpm kun ala vääntö kuitenkin jää aika olemattomaksi.. :roll: Mitkä muuten on riskit jos se pakopaine kasvaa liikaa?

Lohkosta lähtee se 1.5-2mm ja kannen höylään vaan suoraksi.
noilla puristuksiaa jotka meinaat jättää on liian alhaiset,ota se 2,5mm suosiolla.8,5 puristuksilla se pelaa vielä vaparialueellakin ja jos kansi hengittää niin nokkien ajoituksesta riippuen se ahtaa isommallakin alkaen jostain 2500:sta.
tuosta pakopaineesta...jos pakopuoli ei pysty tyhjentämään palotilaa vanhoista kaasuista mutta niin heikoin lenkki menee rikki,yleensä veivi :D
Todennäköisesti väärässä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

kyl sen 16v kannen kanssa saa herään ahtimen ku ahtimen ennen 4000rpm se sun pikkunen mandariini TO4 herää varmana alta 3000rpm
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:
-WW- kirjoitti:ota se 2,5mm suosiolla.8,5 puristuksilla se pelaa vielä vaparialueellakin
Pohjaakohan vakio pultit kuinka herkästi?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin