Z20NET viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

exitusletalis kirjoitti:Kumpi olisi mielestänne kannattavampaa, uusi putkisto vai isompi IC jos Stage 1:n jälkeen lähdetään etsimään lisää boforia?

Tietääkö kukaan mitä noissa vm.2007 moottoreissa on muuttunut turbon lisäksi, kun niistä saa pelkällä softalla puhallettua sen jopa 220hv?
ilman muuta putkisto koska ahdistaa vakionakin aikas paljon ja noi mitä bsr simons yms myy niin se takavaimennin on myös aikas ahdistavan näköinen.Eli itse tekoon tai teettää jossain,hinnassa tuskin tulee eroa noihin valmiisiin vaikka teettäisikin.

tuo ic on suht hyvänkokoinen orkkiksena että siitä tuskin saa hirveetä hyötyä vielä.itse sellaista kokeilin ja kiihtyvyys ei oikeen muuttunut mutta vääntöä tuntui tulevan hiukan lisää.




Itse sain nyt Maptunilta tarjouksen mutta auto pitäisi kahdeksi päiväksi viedä sinne :roll: koska tulisi eka opeli,saisin 230hv/365nm stage 3:sta -50% alennuksen ja kaikki dyno laput itselle.

oonko väärässä mutta eihän nordicilla ole ennemmin ollut opeliin muuta kuin stage 1,nyt olisi Stage 2 - 235hp 360Nm,Price: Only software 6 796 sek excl. VAT.http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=opel&sub_page=2

eikös tuo excl. VAT tarkoita että sisältää veron???

mielestäni halpa 715,12€

sinällään tämä setti jämerä kun ei vaihdeta edes suuttimia,kuten kilpailijat tekee.(bsr,maptun)
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jartsa kirjoitti:ahdistavan näköinen.
Valistunutta :)
eikös tuo excl. VAT tarkoita että sisältää veron???
Excluding eli ilman veroa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Tuomas kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:ahdistavan näköinen.
Valistunutta :)



No lisätään sen verran että myös on sitä. :P

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Simonsin putkisto on Vectralle erilainen, kahdella takapöntöllä.
Kuva

Taitaa tuo Simons pitää aikamoista teinituning pörinää? En haluaisi muuttaa auton ääniä lujemmiksi eikä varsinkaan sellaseksi matalaksi pörinäksi ollenkaan. Mieluummin Remuksen tyylinen naukuna sitten jos äänet muuttuu.

Kyllä tässä jotain ratkaisua pitää etsiä, kun ei taida olla varaa edes miettiä tehokkaampaan autoon vaihtamista.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

niinpäs olikin gts ja sedan malleissa tollanen,farkussa sit sama mikä signumissa.

toihan on suht samanlainen kuin mulla mutta epäilen että on läpivirtaavilla vaimentimilla,enkä ainakaan itsellä pidä pahana ääniä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

JS kirjoitti:Juu, siis pointti ei ollut se että etteikö noita paineita saisi nostettua..
Mutta jos tuo ruisku on todella noin kehittynyt mitä mainostetaan niin eikös sille kannattaisi antaa edes pikku sauma toimia oikein. Jos joku kertoo nostaneensa paineita ja sanoo että se saattaa mennä laihalle ja aikoo korjata asian suoraan isommilla suuttimilla niin haloo.. Kannattaisko sitä vaikka mitata jotenkin eikä mutuilla..

Ilmamassaanhan tuo luottaa seoksen laskennassa, tasaisen kuorman aikana. Bleedin toimivuus riippuu lähinnä karttojen riittävyydestä, ja niitä luultavasti on suht pitkälle. Ainakin T7 saabeissa (joka on edellinen ilmamassaohjattu johon tämä uudempi T8 perustuu) näissä perussoftissa ei lisäillä karttoja vaan muutetaan pelkästään ilmamassapyyntiä, jotta vehjes tajuaa "pyytää" isomman massan karttoja. Tässä suhteessa bleedi saattaisi toimia tasaisella kuormituksella ihan hyvinkin, mikäli ilmamassamittari vaan pysyy ehjänä. Kuormituksen muutostilanteessa (kaasun asennon muuttuessa) hyvä toiminta ei ole taattua, koska silloin käytetään laskennassa myös ahtopaineen arvoa. Myös kovalla kuormalla, tilanteissa jolloin täyttä ahtopainetta ei saavuteta, on toiminta varmasti mielenkiintoista. Samoin ahtojen alkaessa laskea kun kierrokset nousevat.

T7:oissa päästää viallinen ilmamassamittari seoksen laihalle, ahdot nousevat (omassa oli jopa 1.7bar) ja pakopaineet niiden mukana taivaisiin. Jokainen voi sitten miettiä mitä bleedi tekee moottorille yhtäaikaa viallisen ilmamassamittarin kanssa (joka muuten ei läheskään aina anna vikakoodia koska ei pimene kokonaan, vaan alkaa näyttää noin 10-15% liian vähän)! Turha sitten itkeä jos mäntiä alkaa räjähdellä.

Sitä bittiä on niin paljon siinä boksissa, että itse luottaisin enemmän kunnolla tehtyyn softaan kuin bleedeihin, niin olisi paremmat mahdollisuudet pitää koneet porsimatta sekä käyttöominaisuudet mahdollisesti myös parempina..

Blow-offit kannattaa unohtaa, alkaa tulla ihmeellisiä nykimisiä ja käyntihäiriöitä, jotka johtuvat järjestelmän jo "laskeman" ilman katoamisesta matkan varrella.

Sitä en tosiaan tiedä miten nopeasti noissa loppuvat suuttimet kesken. Tietääkö joku tuottoa niin voisi arvailla?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Blow-offit kannattaa unohtaa, alkaa tulla ihmeellisiä nykimisiä ja käyntihäiriöitä, jotka johtuvat järjestelmän jo "laskeman" ilman katoamisesta matkan varrella.

Tuo ei pidä kyllä paikkaansa alkuunkaan.itellä ei ainakaan ole mitään käyntihäiriöitä tai nykimisiä eikä myöskään mene laihalle.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Jartsa kirjoitti:Blow-offit kannattaa unohtaa, alkaa tulla ihmeellisiä nykimisiä ja käyntihäiriöitä, jotka johtuvat järjestelmän jo "laskeman" ilman katoamisesta matkan varrella.

Tuo ei pidä kyllä paikkaansa alkuunkaan.itellä ei ainakaan ole mitään käyntihäiriöitä tai nykimisiä eikä myöskään mene laihalle.
Sitten 8-versiossa saa ilmamassa heitellä enemmän kuin 7:ssa.

Hyvä sekin sitten tietää. Missään nimessä systeemi ei ainakaan täysin tarkoitetusti toimi jos välistä häviää ilmaa.

Ja rikkaallehan tuo sitten menee hetkellisesti jos menee edes sen blow-offin kanssa eikä laihalle.
mickus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mickus »

Jartsa kirjoitti: oonko väärässä mutta eihän nordicilla ole ennemmin ollut opeliin muuta kuin stage 1,nyt olisi Stage 2 - 235hp 360Nm,Price: Only software 6 796 sek excl. VAT.http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=opel&sub_page=2

eikös tuo excl. VAT tarkoita että sisältää veron???

mielestäni halpa 715,12€

sinällään tämä setti jämerä kun ei vaihdeta edes suuttimia,kuten kilpailijat tekee.(bsr,maptun)
Eipä ole tainnut aiemmin olla tuota kakkosta. Nordic taitaa myös vaihtaa Maptunin lailla koko moottorinohjausboksin, joten Tech2:n päässä pitää autoa käyttää. Tai sitten laatikko lähetetään sinne ohjelmoitavaksi.

Tuolla Nordicin sivulla myös lukee "Montering ingår alltid hos oss på Nordic i Norrköping", eli sielläkö pitäisi lähteä käymään?

Onkos tuo setti kuitenkaan <05 malleille, jos ei suuttimia vaihdeta? Eihän BSR:n stage 3:ssa tule suuttimia uusimmille vuosimalleille.
Signum 2.0T Elegance
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

mickus kirjoitti:
Jartsa kirjoitti: oonko väärässä mutta eihän nordicilla ole ennemmin ollut opeliin muuta kuin stage 1,nyt olisi Stage 2 - 235hp 360Nm,Price: Only software 6 796 sek excl. VAT.http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=opel&sub_page=2

eikös tuo excl. VAT tarkoita että sisältää veron???

mielestäni halpa 715,12€

sinällään tämä setti jämerä kun ei vaihdeta edes suuttimia,kuten kilpailijat tekee.(bsr,maptun)
Eipä ole tainnut aiemmin olla tuota kakkosta. Nordic taitaa myös vaihtaa Maptunin lailla koko moottorinohjausboksin, joten Tech2:n päässä pitää autoa käyttää. Tai sitten laatikko lähetetään sinne ohjelmoitavaksi.

Tuolla Nordicin sivulla myös lukee "Montering ingår alltid hos oss på Nordic i Norrköping", eli sielläkö pitäisi lähteä käymään?

Onkos tuo setti kuitenkaan <05 malleille, jos ei suuttimia vaihdeta? Eihän BSR:n stage 3:ssa tule suuttimia uusimmille vuosimalleille.

Tuo tarkoittaa että asennus kuuluu hintaan jos se tapahtuu nordicilla Norrköpingissä.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Saabin kohdalta kun vilkasin niin sama softa -03 eteenpäin.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
mickus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mickus »

SaabCentral forumilla oli ainakin positiivinen kokemus tuosta Nordicin stage 2:sta. ECU pitää lähettää sinne ohjelmoitavaksi. Vaikuttaa kuitenkin parhaalta vaihtoehdolta tällä hetkellä, jos BSR:ltä ei saa pelkkää softaa (ppc:tä). BSR:n stage 3:n suuttimet on Aeron vakiosuuttimet
GM Part no. : 12801656
Siemens Deka part no.: 12790827

Ootko Jartsa tiedustellut Nordicilta suoraan?
Signum 2.0T Elegance
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

En ole ollut vielä yhteydessä,mutta eiköhän sieltä tule boksi ja sit on joku 7 päivää aikaa lähettää se vanha sinne.

Ajattelin jättää kevääseen tuon softan hommaamisen.vaikka voisihan sitä alustavasti tiedustella maililla kuinka toi menee todellisuudessa ja mikä on softan hinta veroineen suomeen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
mickus
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mickus »

MP Performancelta USA:sta sais 3" downpipen katilla 399 taalalla. Tuo on 9-3SS Saabin, mutta ainakin BSR:llä on sama putki myös Opeliin ja lisäksi jokin adapteri.

Toimituskulut ois $140, toimitusaika 4-6 viikkoa tai $250 toimitusajalla 4-10 työpäivää.Samalla toimituskululla saisi myös toisen putken. Siihen tulisi vielä sitten alv ja tulli päälle.
Signum 2.0T Elegance
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ite täs ruvennu suunnittelemaan ilmamäärämittarilta turbolle menevän putken suurentamista 3 tuumaan.

Tuon downpipen teen kans talven aikana.

sit vois käydä taas penkissä ennen softan vaihtamista ja taas sen jälkeen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin