Sivu 65/67

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 14:04
Kirjoittaja Keme
teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 12:48 Mitä tulppia kemellä käytössä?
Näissä 400+hp E85 laitteissa on ollu NGK BCPR8ES eli vakiota pykälän kylmemmät. Ei oo ollu sen suhtee ongelmia eikä noi maksa juur mitää.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 520hv

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 15:49
Kirjoittaja iHenkkaZ
mulla ollu bmw moottorissa viinalla paripykälää kylmemmät ja ainaki sillä 1.5bar pelas jees, normi ngk r tulpat ja hukkakipinä

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 20:28
Kirjoittaja teukka77
iHenkkaZ kirjoitti: 05 Kesä 2018, 15:49 mulla ollu bmw moottorissa viinalla paripykälää kylmemmät ja ainaki sillä 1.5bar pelas jees, normi ngk r tulpat ja hukkakipinä
Keme kirjoitti: 05 Kesä 2018, 14:04
teukka77 kirjoitti: 05 Kesä 2018, 12:48 Mitä tulppia kemellä käytössä?
Näissä 400+hp E85 laitteissa on ollu NGK BCPR8ES eli vakiota pykälän kylmemmät. Ei oo ollu sen suhtee ongelmia eikä noi maksa juur mitää.
Jees, itellä noi BCPR7ES ja r tulpat nekin on kun puola vaatii vastukselliset. Tänään vähän oli juttua penkistä ja on tainnut käydä niin että penkki on vääristellyt tuloksia, ja kun miettii, niin musta tuntuu että vääristellyt ainakin 2 vuotta jo... Toisaalla penkattu auto oli antanut ~40hv vähempi kuin tässä penkissä ajettu. Ne lukemat alkaa tuntumaan jo omassakin järkeen käyvemmiltä, eli omassakin tehot olisi 470-480hv luokkaa nyt :o

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 06 Kesä 2018, 08:41
Kirjoittaja teukka77
Miettisin tuossa noita penkkien eroja ja jos käy jossain muualla mittaamassa, mutta mikä sitten on SE oikea paikka, kun jos penkeissä toinen näyttää 3% liikaa ja toinen 3% liian vähän tekee se jo 500hv autossa 30hv ja siihen vähän laskennalliset vaihteiston hukkaprosentit ja kelierot penkitystilanteissa voi heittoa olla äkkiä jo rajusti :o
Porin dynocenter olisi seuraava lähin mutta joskus siellä taisi olla melko positiivisia tuloksia. Sportti auto seuraavaksi lähimpänä ja sitten Harinen n. 140km päässä

Repisin eilen lukon irti laatikosta ja siellä ei mitään erikoista ollut. Lukkoa edestakaisin pyörittelemällä vaihteiston päädyn alueelta kuuluu omasta mielestä liian kovaa klonksahtelua ja sitten toi kaksiosainen vetoakseli oikealla puolella klappaa siitä keskinivelestä jonkun verran ja aivan luin olisi pientä klappia oikeanpuolen renkaan laakerissa. Se vetonivel ja laakeri voi selittää sen jurinan ja kun tuntuu vasemmalle käännyttäessä omasta mielestä enemmän

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 06 Kesä 2018, 09:04
Kirjoittaja ?!
Kävitkö Raumalla penkissä?
Oisko ollu joku pro dyno(?)Jossa käynyt täältäpäinkin tuttuja Maurin purkkia säädättämässä.

Tällein sivusta seuranneena niin melko positiivisia tuloksia on ollut jo pidemmän aikaa,omasta mielestä.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 06 Kesä 2018, 09:23
Kirjoittaja teukka77
?! kirjoitti: 06 Kesä 2018, 09:04 Kävitkö Raumalla penkissä?
Oisko ollu joku pro dyno(?)Jossa käynyt täältäpäinkin tuttuja Maurin purkkia säädättämässä.

Tällein sivusta seuranneena niin melko positiivisia tuloksia on ollut jo pidemmän aikaa,omasta mielestä.
Juu siellä aina käynyt kun sijaitsee tossa 5km päässä ja tunnen Villen melkein mopoiästä asti. Joskus täällä tuli pienempiä tuloksia kuin etelämpänä kun siitä facessakin kovaa vääntöä joskus :D

Mutta helposti niitä eroja tulee kun prosentti siitä ja prosentti tosta niin äkkiä heittoja tulee isoilla tehoilla

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 08:09
Kirjoittaja Keme
teukka77 kirjoitti: 06 Kesä 2018, 08:41 Miettisin tuossa noita penkkien eroja ja jos käy jossain muualla mittaamassa, mutta mikä sitten on SE oikea paikka, kun jos penkeissä toinen näyttää 3% liikaa ja toinen 3% liian vähän tekee se jo 500hv autossa 30hv
Fakta on ettei sitä "oikeaa paikkaa" olekkaan. Aina jollakulla tiedossa "just se oikea penkki mikä ei näytä yhtään extraa", mutta mihin sekään oikeasti perustuu?
Tosin, jos se absoluuttinen dyno löytyy ja sille löytyy myös oikeat perustelut miksi se näyttää aina juuri oikein, niin mä merkkaan mielelläni sen tähän Google mapsiin https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... pxl9MbgnfI

Mun mielestä tärkeämpää on dynon toistotarkkuus ja säätäjän osaaminen. Sporttiautoon en veisi autoani ikinä.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 09:14
Kirjoittaja 1,2sorsa
Oon yhden starletin kilpa-auton nähnyt mikä oli käynyt kuudessa eri penkissä samalla kokoonpanolla ja 230hv sen lähes 10% heittoa näiden kesken parhaimmalla ja huonoimmalla tuloksella.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 11:20
Kirjoittaja iHenkkaZ
Ei kai tuolla nii merkitystä oo, säädöt kohdallee ja käytännön suorituskykyhän se ratkasee, ootko muuten summerpartyille tulossa?

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 12:58
Kirjoittaja teukka77
Keme kirjoitti: 07 Kesä 2018, 08:09 Mun mielestä tärkeämpää on dynon toistotarkkuus ja säätäjän osaaminen. Sporttiautoon en veisi autoani ikinä.
Mikä sporttiautossa mättää?
iHenkkaZ kirjoitti: 07 Kesä 2018, 11:20 Ei kai tuolla nii merkitystä oo, säädöt kohdallee ja käytännön suorituskykyhän se ratkasee, ootko muuten summerpartyille tulossa?
Missä summerit järjestetään tänä vuonna?

Kyllä itsekkin uskon että tuossa on liikaa jos vertaa villen bensa tuloksia kun muistaakseni villellä oli 1.4bar 444hv tms ja mulla on eroina parempi pakonokka ja amw plenumi ja eri ahdin ja hieman isompi pakopesä mutta niillä tuskin 70hv saa lisää :o

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 17:16
Kirjoittaja 1,2sorsa
Kalajoella summerparty

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 17:23
Kirjoittaja vectraTBO
Niin eihän noilla lukemilla sinänsä merkitystä ole jos soppa ja sytkä on saatu kohdilleen ja auto toimii. Olis se silti kiva tietää paljonko sitä potkua on suurinpiirtein :)

Mulla oli ekassa Holset setupissa HX35 56/60 siivet #8-9motorsport pesällä, XE nokat ja vakioimusarja ja sillä tuli 1.38bar/414hv.
Sitten HX40 super 60/65 siivet #14pesällä, Rissen 10.6/272 nokat ja vakioimusarja 2.1bar/544hv.

Nämä siis bensalla. Ja tosiaan vakin XE mantassa oli 1.6(vai taisko olla 1.5)bar/560hv jossa HX40 super joku viri-imusarja ja varmaan nokatkin sekä Kosusen hattu: https://www.dropbox.com/s/kpci148lgbj9fcn/DSC_0318.jpg

Paljonko Kadetissa oli vääntöä ja millä kierroksilla tehot tuli?

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 18:23
Kirjoittaja ?!
Nyt kun ruvettiin penkkiasioista höpöttelemään,niin ootteko huomannut että vääntö ja tehokäyrä risteää aina jossain 7300rpm kohdilla.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 19:00
Kirjoittaja Sämä
?! kirjoitti: 07 Kesä 2018, 18:23 Nyt kun ruvettiin penkkiasioista höpöttelemään,niin ootteko huomannut että vääntö ja tehokäyrä risteää aina jossain 7300rpm kohdilla.

Nyyttönit suhteessa hevosvoimiin risteää korkeammilla kierroksilla.

Re: Kadett D 2.0 16v tbo

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 19:21
Kirjoittaja teukka77
vectraTBO kirjoitti: 07 Kesä 2018, 17:23 Niin eihän noilla lukemilla sinänsä merkitystä ole jos soppa ja sytkä on saatu kohdilleen ja auto toimii. Olis se silti kiva tietää paljonko sitä potkua on suurinpiirtein :)

Mulla oli ekassa Holset setupissa HX35 56/60 siivet #8-9motorsport pesällä, XE nokat ja vakioimusarja ja sillä tuli 1.38bar/414hv.
Sitten HX40 super 60/65 siivet #14pesällä, Rissen 10.6/272 nokat ja vakioimusarja 2.1bar/544hv.

Nämä siis bensalla. Ja tosiaan vakin XE mantassa oli 1.6(vai taisko olla 1.5)bar/560hv jossa HX40 super joku viri-imusarja ja varmaan nokatkin sekä Kosusen hattu: https://www.dropbox.com/s/kpci148lgbj9fcn/DSC_0318.jpg

Paljonko Kadetissa oli vääntöä ja millä kierroksilla tehot tuli?
Pitää pyytää laput uusiksi kun eivät tulleet sähköpostiin, mutta eräässä videossa näkyy 450h@5700rpm ja 575nm olis jossain 5200rpm paikkeilla, mitä nyt pystyy puhelimella pysäyttelemään :D Mutta en tiedä oliko se sellainen veto missä kiersi ongelmitta kun sitä ei selvästi kuullut siihen missä seisoin mutta autossa kaikki kuulemma tuntui ja sen näki vieressä seisoessa kun kone nypytti

Musta tuntuu että toi vakio imusarja on jarruttanut aika paljon :-?