turbon viheltäminen
turbon viheltäminen
Alkoi vectrassa kuulua turbon vislaus. 2.2 -01 diesel vectra 250tkm ajettu. Pitäisikö huolestua?
Vihellys saattaa kuulua selkeämmin jos imu/pakoputkessa on reikiä. Kyllä se essonbaarin poikien mielestä pahasta on. Mulla turbo on viheltänyt vähän jo 70tkm. En jaksa tressata, vihellys ei ole häiritsevä eikä ole mielestäni lisääntynyt.
Uusilla öljyillä vinkuu vähemmän kuin vanhoilla. Viimeksi vaihtoväli vähän lipsahti, 14tkm ajetut öljyt kun vaihdoin uusiin, niin ero oli selkeä.
Kun kerran tuli puheeksi, kuuluuko muilla 2.5td:n omistajilla turbon ääni kabiiniin?
Uusilla öljyillä vinkuu vähemmän kuin vanhoilla. Viimeksi vaihtoväli vähän lipsahti, 14tkm ajetut öljyt kun vaihdoin uusiin, niin ero oli selkeä.
Kun kerran tuli puheeksi, kuuluuko muilla 2.5td:n omistajilla turbon ääni kabiiniin?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: turbon viheltäminen
Riippu millainen vislaus sieltä kuuluu. Onko kyseessä "normaali" ääni, eli turbon vihellys kuuluu, kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta (nostaa jalan kaasulta)? Omaan autoon tuo kuuluu, yleensä jos ajaa parkkihallissa tai kerrostalojen välissä ts. ääni kaikuu takaisin, muutoin sitä ei auton sisälle kuulu. Vai on ääni sellainen "kuminauhamainen", joka kuuluu kun kaasua painaa? Tuo eka on ihan ok, mutta jälkimmäinen voi tarkoittaa sitä, että ahtimen siivissä on murtumia. Itsellä kokemusta tuosta turbon rikkoontumisesta (2,2 DTI ja kilometrejä silloin 111500 km.ramo79 kirjoitti:Alkoi vectrassa kuulua turbon vislaus. 2.2 -01 diesel vectra 250tkm ajettu. Pitäisikö huolestua?
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Itselläni piti _voimakasta_ sirinää, varsinkin kylmänä ja kiihdyttäessä maksimivääntöalueella.
= Pakosarjan tiiviste Falskasi. Heleppo oli vaihtaa itse eikä kalliskaan. Pelkäsin turbon menneen, moni "Tietäjä" niin minulle sanoikin...
Kannattaa nyt se ainakin tsekata, vaikka tuskin onkaan vikana.
Itselläni ei vihellä, niinkuin kovin monessa VAG:ssa olen huomannut vislaavan, kimunauhamaisesti.
Turbossa on pakopuolella rungossa muuan pieni halkeema, mutta ievät kuulemma haittaa. Turbohuollon miekkonen tarkisti sen.
Pientä kihinää tmsw. ähkimistä kuuluu vaihtaessa ja kunnolla ahtaessa. Enne lastutusta ei kihissyt niin paljoa.
= Pakosarjan tiiviste Falskasi. Heleppo oli vaihtaa itse eikä kalliskaan. Pelkäsin turbon menneen, moni "Tietäjä" niin minulle sanoikin...
Kannattaa nyt se ainakin tsekata, vaikka tuskin onkaan vikana.
Itselläni ei vihellä, niinkuin kovin monessa VAG:ssa olen huomannut vislaavan, kimunauhamaisesti.
Turbossa on pakopuolella rungossa muuan pieni halkeema, mutta ievät kuulemma haittaa. Turbohuollon miekkonen tarkisti sen.
Pientä kihinää tmsw. ähkimistä kuuluu vaihtaessa ja kunnolla ahtaessa. Enne lastutusta ei kihissyt niin paljoa.
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Pakopuolen siipiä oli murtunut.ramo79 kirjoitti:on vaihtelevaa. kuulee selvästi milloin turbo lähtee mukaan. tehoon ei huomaa ainakaan mitään ihmeempää vaikutusta. kumman puolen siivet sulla oli murtunut?
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ja niin oli mullakin yhdestä pakopuolen siivestä 2*2mm pala pois... Remontti meni muuten hyvin mut olivat unohtaneet lähettää pakosarjantiivisteen ja joutuu huomenna hakemaan j:kylästä..
Turbon hinta oli mielenkiintoinen turbo liikkeiden kautta 1000- 1350€ ja automuovikemiltä 840€ euroa uusi turbo. Vaihto turbo olisi ollut jonkun 550€. Kuulemma näitä turboja on garretti kieltänyt korjaamasta..
Turbon hinta oli mielenkiintoinen turbo liikkeiden kautta 1000- 1350€ ja automuovikemiltä 840€ euroa uusi turbo. Vaihto turbo olisi ollut jonkun 550€. Kuulemma näitä turboja on garretti kieltänyt korjaamasta..
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Mä soittelin silloin aikoinaan Kangasalaan yhteen diesel-/turbokorjaamoon, josta sain erittäin hyvää palvelua. Sain ahtimen muistaakseni seuraavana päivänä ja se kaveri hommas mulle pari paikkaa, jossa ahdin saadaan vaihdettua kohtuukustannuksin (sillä oli itellä kädet täynnä töitä ja oli sängyn pohjalla migreenin kourissa). Eli se kaveri soitteli pariin paikkaan ja varas mulle ajan (ahdin vaihdettiin sitten Tampereen autosähkössä). Eli keskiviikkona tilasin turbon ja torstaina sain sen, perjantaina se oli jo vaihdettu. Vanhan ahtimen annoin vaihdossa, jolloin hinnaksi tuli muistaakseni jotain 800e.ramo79 kirjoitti:Ja niin oli mullakin yhdestä pakopuolen siivestä 2*2mm pala pois... Remontti meni muuten hyvin mut olivat unohtaneet lähettää pakosarjantiivisteen ja joutuu huomenna hakemaan j:kylästä..
Turbon hinta oli mielenkiintoinen turbo liikkeiden kautta 1000- 1350€ ja automuovikemiltä 840€ euroa uusi turbo. Vaihto turbo olisi ollut jonkun 550€. Kuulemma näitä turboja on garretti kieltänyt korjaamasta..
Osasko ne kertoa sulle mistä se siipien murtuminen johtui? Mulle sanoivat/epäilivät, että se johtuu liian korkeista lämpötiloista ts. siellä on materiaali-/mitoitusvirhe.
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06