Sivu 27/37

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 10 Heinä 2014, 23:16
Kirjoittaja tikkku
Eikös 1500cih b-kadett oo isoilla akseleilla? Minkä kokoisen/tehosen tälläseen saa laittaa? Joku asiasta tietävä jos viittis paiskata vaikka yvllä puh nro niin voisin soitella aiheesta..

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Syys 2014, 20:05
Kirjoittaja jhalttu
mistä mallista / miltä valmistajalta kokonaan metallinen painelaakeri??? tuntuis kaikki olevan jotain komposiitti muovi härpäkkeitä nykyään.. :no:

Lakkatinneri kirjoitti:
Spikey kirjoitti:
Lakkatinneri kirjoitti:Jaahas minkäslaisella kombinaatiolla vectran c20xe ja omegan r25 naitetaan yhteen (ja istutetaan c kadettiin :thumbsup: ) eli tarviiko olla vauhtipyörä ja kytkin omegasta vai meneekö vectran v-pyörällä, asetelmalla ja omegan levyllä esim.??
Laitetaan LET:in kytkin riippuen tietysti XE:n vuosimallista.tämän jälkeen rakennetaan tällainen
Kuva Kuva Kuva Kuva

Viimeisessä kuvassa äärimmäisen tarkka tekninenpiirrustus :lol: mitat saattavat vaihdella kytkin haarukasta ja asetelman valmistajasta riippuen. Mutta periaatteen varmastikkin ymmärtää.
8V vauhtipyörät eivät sovi XE koneen perään...ja kytkin on pienempi 8v koneessa.
Jaahas ja kukas tekis mulle tällasen härpäkkeen kohtuuhintaan, laittakaa yv:tä niin otan hiukan noita mittoja siihen jos ei suoraan noilla mene?? Mahdollisimman pian kun se on nyt aikalailla viimeisiä puuttuvia osia tästä mun operaatiosta

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Syys 2014, 20:49
Kirjoittaja temetsy
Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Syys 2014, 20:52
Kirjoittaja Keme
temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Syys 2014, 21:16
Kirjoittaja temetsy
Keme kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.
Tälleen tarkemmin ajateltuna toi kuulostaa paljon järkevämmältä. Mutta toi holkki on siis oikean mittainen tohon hommaan?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 15 Syys 2014, 15:12
Kirjoittaja Keme
temetsy kirjoitti:
Keme kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.
Tälleen tarkemmin ajateltuna toi kuulostaa paljon järkevämmältä. Mutta toi holkki on siis oikean mittainen tohon hommaan?
Ei mitään käsitystä. Kannattanee itse jotenkin mittailla/todentaa vauhtipyörän ja asetelman todellinen asennus paksuus. Siinä C20LET + etuveto vauhtipyörä ja joku sachsin kykä paketissa tarvittiin 28mm spaceri, kun taas 900 Saabin kone + vauhtipyörä + kytkin + V6 aski paketissa mittailin spacerin paksuudeksi noin 16mm. Ts. tarvittavan spacerin paksuus voi vaihdella huomattavan paljon riippuen käytettävistä osista.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 15 Syys 2014, 18:22
Kirjoittaja temetsy
Pitää siis mittailla ja tutkia. Olisi ollut vaan helpompaa kun ois saanu valmiit mitat ja palikan teetettyä ennen projista.. Vauhtikseksi tulossa tosiaan xe:n litteä ja aski on laipasta päätellen kakslitrasen perästä otettu r25-r28.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 10:56
Kirjoittaja jesse47
Morjens!
Mulla on tuossa toi -78 vuotinen c kadetti jossa ollut 1.2 kone. nyt pitäis saada leimattua volvon 2.3 koneelle.. Onnistuukohan silleen että:
-laitan volvon 740 perän jarruineen. ja eteen sovitan kans volvon levyt ja satulat. käykö nämä korvaamaan c kadetin mallisarjan tehokkaimman jarrut koska on tehokkaammat?
-paljonko jarrujen halk tuossa 2.0 kadetissa?
-Etuakselin palkki hitsataan koteloksi massataan siistiks?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 11:31
Kirjoittaja putkikardaani
naputtelet siihen volvon lohkoon b 19 a merkinnän tai etsit semmoisen moottorin. sen saa leimaankin. ja etsit 200 sarjan akselin. ellet halua 20 cm levikkeitä /puoli

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 12:56
Kirjoittaja jesse47
putkikardaani kirjoitti:naputtelet siihen volvon lohkoon b 19 a merkinnän tai etsit semmoisen moottorin. sen saa leimaankin. ja etsit 200 sarjan akselin. ellet halua 20 cm levikkeitä /puoli
Ei kait toi moottori mikään ongelma ole, kun teholaput on haettu. volvon vakioon sitä ei verrata koska on eri moottorinohjaus yms.
Mulla on 200 sarjan perä myös saatavilla, en oo ehtinyt vielä mitata 740 akselin leveyttä mutta mikäli se on aivan liian leveä niin vaihtuu sitten kapeampaan.

Mutta käykö nuo jarrut, jos on vaan isommat kuin kadetin isolohkossa?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 14:19
Kirjoittaja temetsy
Mulle tuli konttorilta aikanaan vastaus että kaikki jarrut käyvät kunhan niiden jarruteho voidaan todistaa riittäväksi. Luulisi tuollasten isolohko panssarivaunun jarrujen kelpaavan nirsommallekkin inssille :)

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 15:37
Kirjoittaja jesse47
temetsy kirjoitti:Mulle tuli konttorilta aikanaan vastaus että kaikki jarrut käyvät kunhan niiden jarruteho voidaan todistaa riittäväksi. Luulisi tuollasten isolohko panssarivaunun jarrujen kelpaavan nirsommallekkin inssille :)
Näin ajattelin kans että kyllä 740 jarrut joka kulmalla on jo vähintään hätävarjelun liioittelua.

Ne sovitan siis kadettiin, 200 sarjan perä omilla jarruilla tai 740 mikäli niissä edes on eroa.
Entäs jouset, kiinnostaako ketään mitkä jouset siellä on?
Aattelin josko tekis niistä 124 mersun jousista eteen joillain sopivilla iskareilla, ei kait sen puoleen pitäis tulla ongelmaa katsastuksessa?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Marras 2014, 16:06
Kirjoittaja Keme
jesse47 kirjoitti:Entäs jouset, kiinnostaako ketään mitkä jouset siellä on?
Niin vanha auto, että tuskimpa ketään kiinnostaa. Kunhan jouset ei tipu pois paikaltaan, kun auto nostetaan ylös.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 22 Marras 2014, 00:10
Kirjoittaja Ville
"Liika"tehokkaat jarrut ja kevyt koppa katurenkailla=renkaat todella helposti lukossa ja kumeista puuttu isoja paloja. Tämä siis vain omakohtainen kokemus omasta autosta, voi kun olis ABS. Ei sillä etteikö kunnon jarrut pitäisi ollakin, mutta kai se on parempaa rengasta laitettava alle :thumbsup:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 04 Joulu 2014, 10:53
Kirjoittaja jesse47
Nyt olis noi jarrut tehty tuohon, edessä omegan 258mm jäähd.levyt ja 240 volvon 4 mäntäset satulat. takana 240 vastaavat takajarrut ja akseli.

Etuakselisto on isolohkoa vastaava ja teholaput hommaan max. 138hp.

Mitä muita dokumentteja tartten sitten katsastukseen? ja mistä tarvittavat saan helpoiten? Olisko kellää koneella esimerkkiä ooppelin teholapuista tuolle rajalle? ;)

Moottori on siis volvosta, tartteeko tuosta muuta selvittää kun mitattu teho?