94 Hall Effect Switch (HES) High voltage

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5381
Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

94 Hall Effect Switch (HES) High voltage

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

C20XE antaa tommosen vikakoodin? Mikä tuo on?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

siinä virranjakajassa oleva HALL-Anturi.(nokkaakselin-asentotunnistin)
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

Jartsa kirjoitti:siinä virranjakajassa oleva HALL-Anturi.(nokkaakselin-asentotunnistin)


mites ku mulla on suorasytytys kone, eli ilman virranjakajaa, niin missä vika? sama ongelma?
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Avatar
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere / Kainuu

Viesti Kirjoittaja irmcher »

En tunne tuota moottoria mutta ainakin C30SE:ssä tuo vikakoodi johtui siitä, että jakajan sisällä oleva anturi tai itse jakaja oli kääntynyt hieman eli korjaus oli siinä kun käänti jakajaa aavistuksen niin vika poistui.

Eli oletettavasti tyypilinen enemmän ajetussa koneessa, koska mekaaninen kuluminen jakajassa varmaan muuttaa anturin "perusasetusta" ja saa aikaan tämän vikakoodin.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

eli tässä c20xe:n M2.8:ssa ei tuota jakajaa ole vaan kiinteä mötikkä sen tilalla jossa tuo kyseisen anturin liitin sijaitsee.

mittasin siitä äsken vastus arvon, autodatan arvon mukaan se oli kunnossa!
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

^anturi antaa ilmeisesti jotain dataa liittyen moottorin ohjaukseen ja sitähän ei ite ilmeisesti pysty mittaamaan. onko miten varmaa että ois tuo anturi rikki, vikavalo palaa edelleen...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

powerofopel kirjoitti:^anturi antaa ilmeisesti jotain dataa liittyen moottorin ohjaukseen ja sitähän ei ite ilmeisesti pysty mittaamaan. onko miten varmaa että ois tuo anturi rikki, vikavalo palaa edelleen...
vika löytynyt, jos jollain samoja vikoja niin ei muutaku suoraa kattomaan että osat on ehjät rakeenteeltaan ja kiinni siellä missä pitää.... itsellä tässä c20xe-suorasytkä koneessa oli tuo nokka-akselin asentotunnistimen anturin vastakappale kokonaan irti akselin päästä, jonka takia vikakoodi. akseli oli jonkin verran hionut tuota anturin vastakappaletta mutta ei ilmeisesti haittaa toimintaa, pultin jouduin uusimaan kun oli kierteet hävinnyt puoleen väliin asti. mutta nyt toimii ja harrastus jatkuu!
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Vastaa Viestiin