Milloin kannattaa vaihtaa dieseliin?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
Muutama asia vielä sekoittamaan pakkaa:
-Aina lasketaan pelkällä kilometrimäärällä, että kannattaako. Minä kiinnittäisin huomiota hiukan myös, että paljonko ajaa esim. kaupungissa. Ainakaan oman dieselini kulutus ei kaupunkiajossa pomppaa niin paljoa kuin bensa-autolla.
-Kannattaa myös ajatella, että paljonko nykyään jätät ajoja/reissuja väliin, koska polttoaine on aika kallista? Paljonko enemmän tulisi muuta ajoa työajojen lisäksi, jos PA-kustannukset yhtäkkiä tipahtaisivat dieselin tasolle?
-Jos käytetyn meinaat ostaa, niin huoltokustannukset paljon auton kunnosta ja tuurista kiinni. Väittäisin, että säkä määrää melkeen enemmän, kuin se, että onko bensa vai diesel. Diesel on jossain määrin kalliimpi, suodatin, ehkä menee enemmän öljyä. Toisaalta tulppia ei mene mutta hehkut kalliimpia jne. PA suodatin vaihdetaan useammin. Paljoa eroa ei perushuolloissa mielestäni rahallisesti ole.
-Mikäli et pidä Dieselillä ajamisesta tai omaat jonkun inhon/kammon/fobian dieseleihin, niin ei mielestäni kannata ajaa vaikka ajaisit 100Tkm vuodessa. Ajamisesta pitää nauttia!
Toiset tykkää, toiset ei mutta mielestäni ei kannata suotta itteensä kiusata
Oliko puuta-heinää kommentit?
-Aina lasketaan pelkällä kilometrimäärällä, että kannattaako. Minä kiinnittäisin huomiota hiukan myös, että paljonko ajaa esim. kaupungissa. Ainakaan oman dieselini kulutus ei kaupunkiajossa pomppaa niin paljoa kuin bensa-autolla.
-Kannattaa myös ajatella, että paljonko nykyään jätät ajoja/reissuja väliin, koska polttoaine on aika kallista? Paljonko enemmän tulisi muuta ajoa työajojen lisäksi, jos PA-kustannukset yhtäkkiä tipahtaisivat dieselin tasolle?
-Jos käytetyn meinaat ostaa, niin huoltokustannukset paljon auton kunnosta ja tuurista kiinni. Väittäisin, että säkä määrää melkeen enemmän, kuin se, että onko bensa vai diesel. Diesel on jossain määrin kalliimpi, suodatin, ehkä menee enemmän öljyä. Toisaalta tulppia ei mene mutta hehkut kalliimpia jne. PA suodatin vaihdetaan useammin. Paljoa eroa ei perushuolloissa mielestäni rahallisesti ole.
-Mikäli et pidä Dieselillä ajamisesta tai omaat jonkun inhon/kammon/fobian dieseleihin, niin ei mielestäni kannata ajaa vaikka ajaisit 100Tkm vuodessa. Ajamisesta pitää nauttia!
Toiset tykkää, toiset ei mutta mielestäni ei kannata suotta itteensä kiusata
Oliko puuta-heinää kommentit?
Ite vaihdoin 2-litrasen Bluebirdin tohon 1.7 diesel corsaan ja rekisteröin sen pakuksi. Viime vuonna tuli 19tkm corsalla ajettua ja koen sen tankkaamisen juhlaksi Hankintahintahan tollasella vanhalla (-97) corsalla oli pirun pieni, joten ei kannattane lähteä vertaamaan uuden dieselin kuluihin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Ei ollenkaan, hyviä pointtejasnuggles kirjoitti:Oliko puuta-heinää kommentit?
Näitä on ihan yhtä monta tapaa laskea kun on laskijoita. Itse olen seuraavaksi hankkimassa myös riisselikatiskan, vuoden vaihteessa työmatkat tuplaantuu.
Itsellä tuo nykyinen 2.8T taitaa vaihtua (takuuajan umpeutuessa) 1.9 CDTI Vectraan. Hankintahinta itseasiassa halvempi kuin tuolla nykyisellä ja keskikulutus puolet pienempi (11,5l vs 5-6l). Lastulla siihenkin saa vääntöä yli 400NM ja luulisi sekin katiska sillä liikkuvan automaatin jatkeena.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"