Lastua astraan

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Lastua astraan

Viesti Kirjoittaja DaW »

jep eli tarkoitus ois laittaa lastua opel astra 2.0 gt vm-92 20ne kone

onkos tuossa Motronics-boksia? ja missä se siellä on jos on?

onko mitään paikkaa jossa ois lastuja alle 100e? mones paikkaa hinnat ovat näyttäneet olevan +200e ja mieluusti ihan suomalaisesta paikasta ostaisin.

ei saarnaa lastujen kannattavuudesta ;)
sittenhän sitä itse kokeilemalla on yhden kokemuksen viisaampi :)
Opel Astra F 2.0 Gt
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Re: Lastua astraan

Viesti Kirjoittaja Jope »

DaW kirjoitti:onko mitään paikkaa jossa ois lastuja alle 100e? mones paikkaa hinnat ovat näyttäneet olevan +200e ja mieluusti ihan suomalaisesta paikasta ostaisin.
s-market, k-market, siwa :lollis:
Jos välttämättä boksia haluat rukata, niin soita ja käy tuolla: http://www.turbotec.com/ hintaa kertyy hieman enemmän mutta saisit ainakin euroillesi vastinetta.
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Re: Lastua astraan

Viesti Kirjoittaja DaW »

Jope kirjoitti:
DaW kirjoitti:onko mitään paikkaa jossa ois lastuja alle 100e? mones paikkaa hinnat ovat näyttäneet olevan +200e ja mieluusti ihan suomalaisesta paikasta ostaisin.
s-market, k-market, siwa :lollis:
Jos välttämättä boksia haluat rukata, niin soita ja käy tuolla: http://www.turbotec.com/ hintaa kertyy hieman enemmän mutta saisit ainakin euroillesi vastinetta.
juu yleistä pikku vittuilua!
monasti tollasii vastauksii tääl tottunut lukeen! onkos opelistit siten tälläsii?? :o

juu hintaa kertyis noille aika lailla enempi.
Opel Astra F 2.0 Gt
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

No älä hyvä mies tuosta herneitä ota. Pakkohan sitä tuohon oli jotain kevennykseksi heittää :) Ja tuo Karala nyt vaan on hyväksi todettu paikka...
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja DaW »

Jope kirjoitti:No älä hyvä mies tuosta herneitä ota. Pakkohan sitä tuohon oli jotain kevennykseksi heittää :) Ja tuo Karala nyt vaan on hyväksi todettu paikka...
vettä sataa ja kaikkia vituttaa... krapula huomenna töihin, ei paljoo kevennys auta.

mutta jeps noi karalan piirit kyl kustantaa jo mukavasti.
Opel Astra F 2.0 Gt
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kannattaisi hieman selata vanhojakin juttuja näistä lastuista:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113942
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja DaW »

TJT kirjoitti:Kannattaisi hieman selata vanhojakin juttuja näistä lastuista:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=113942
olin lukenut tuon jo ennen kuin postitin :wink:
Opel Astra F 2.0 Gt
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja DaW »

miten voi katsoo onko tuossa Motronics-boksia?

koitin hiukan tiiraillatuonne apukuskin puoleiseen kulmaan mutta jos se siel on niin aika paljon sieltä saa repiä jotta jonku lastun löytää vois? saatikka mitään sinne laittaa?
Opel Astra F 2.0 Gt
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Khyyl se motronicilla on (versio M1.5 jos siis ohc kone) ja ei kait siel jalkotilas ole ku se yks muovi joka pitää irroittaa siitä jalkotilasta oikealta.. Tai ainaki muissa malleissa on, ei oo tuo astran sisuta niin tuttu mut ei niissä kait niin paljoa eroa ole. Eli se muovi mihin voipi laittaa huoltokirjan jemmaan..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja DaW »

ZuGu kirjoitti:Khyyl se motronicilla on (versio M1.5 jos siis ohc kone) ja ei kait siel jalkotilas ole ku se yks muovi joka pitää irroittaa siitä jalkotilasta oikealta.. Tai ainaki muissa malleissa on, ei oo tuo astran sisuta niin tuttu mut ei niissä kait niin paljoa eroa ole. Eli se muovi mihin voipi laittaa huoltokirjan jemmaan..
juu on ohc kone
ku lastua myyvä liike sanoi että

Minun pitäisi katsoa 0261-alkuinen Motronics-boksin Bosch-tuotenumero.

onkohan noita numeroita sit enempikin?
Opel Astra F 2.0 Gt
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Siin se lukee boksin kyljessä aika selvästi.. Eli joutuu kaivaan esille että voipi katsoa.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tosi hyödyllistä laittaa lastu 115hv koneeseen. Rajoittaja nousee ylemmäs, teho ei kasva. JA kun NE:ssä loppu teho jo tuhat kierrosta ennen vakiorajottajaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

DaW kirjoitti:Minun pitäisi katsoa 0261-alkuinen Motronics-boksin Bosch-tuotenumero. onkohan noita numeroita sit enempikin?
KLIK! Vaikka tuolta listasta etsimään, pari vaihtoehtoa näyttäis olevan...
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
DaW
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 22:01
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja DaW »

Juho M-P kirjoitti:Tosi hyödyllistä laittaa lastu 115hv koneeseen. Rajoittaja nousee ylemmäs, teho ei kasva. JA kun NE:ssä loppu teho jo tuhat kierrosta ennen vakiorajottajaa.

kaverin omegan 20ne konessa vääntö nousi vaparilla ja lastulla 11nm ja mittauksii oli tehty 2 ennen ja jälkeen.. rajoittimest ei oo välii ku en sitä välttämäti hae mutta myös se teho käyrä on hiukan korkeammalla jokaisella kierros luvun kohdalla kuin vakiossa jossa ei lastua. ite omin silmin on nähnyt tulokset.


mutta näitähän kommentteja löytyy yhtä monta kuin on kissoja satees... eli kiitos kommentistasi aina mahtuu joukkoon se yks perus ja tuiki tavallinen vastaus :)
Opel Astra F 2.0 Gt
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Niin, jokainenhan tekee lintalleen mitä haluaa. 8)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin