2.5td B Omppu kastu. Vahingot kartoitettu. Kuvia!
Käsin pyörittäminen nyt tietty on vähän eri asia mutta nyt olikin puhe hinaamisesta.ramo79 kirjoitti:voihan sitä varovasti kokeilla että pyöriikö. Ei se käsin aiheuta tuhoa. Voi olla starttikin ottanut itseensä vedestä ja muut sähkövehkeet.
-03 Vectra C 1,8 STW
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
EX: -99 Vectra B DTI Voyage
Kadett B
+ muutamia stressileluja...
Ei ole tullut vähään aikaa nyt päästyä koneelle. Purin nyt startinkin pois kun epäiltiin sen olevan mahdollisesti jumissa mutta tuloksetta. Nyt sitten olisi edessä koneen purkaaminen. Miten, onnistuuko purkaminen alakautta ottamalla öljypohjan auki ja sieltä sitten kampiakseli irti veivineen ja mäntineen? Nyt samalla voisi kytkin remontin tehdä tai ainakin tarkastella miltä vanha näyttää. Näihinhän ollaan soviteltu "ämmäläisen" vauhtipyöriä ja kytkimiä?? Tiedustelin jo uutta konettakin ja tuhannen euron kieppeillä liikuttiin. Mutta, katsoo nyt saisko nyt vaan veivit vaihtamalla kuntoon.
Opel Omega B -95 2,5TDS
... ja valitettavasti omasta pussista kustannettava, koska on itse aiheutettu vahinko.BizK1d kirjoitti:Ei ole tullut vähään aikaa nyt päästyä koneelle. Purin nyt startinkin pois kun epäiltiin sen olevan mahdollisesti jumissa mutta tuloksetta. Nyt sitten olisi edessä koneen purkaaminen. Miten, onnistuuko purkaminen alakautta ottamalla öljypohjan auki ja sieltä sitten kampiakseli irti veivineen ja mäntineen? Nyt samalla voisi kytkin remontin tehdä tai ainakin tarkastella miltä vanha näyttää. Näihinhän ollaan soviteltu "ämmäläisen" vauhtipyöriä ja kytkimiä?? Tiedustelin jo uutta konettakin ja tuhannen euron kieppeillä liikuttiin. Mutta, katsoo nyt saisko nyt vaan veivit vaihtamalla kuntoon.
Aivan. omasta pussista kaikki. Mutta turha valittaa kun on jo alleen paskonut. Täytyy nyt vain saada jostain halli\tallitilat jotta voisi koneen nostaa ulos ja tarkastella vahingot.Juu Kal kirjoitti:... ja valitettavasti omasta pussista kustannettava, koska on itse aiheutettu vahinko.BizK1d kirjoitti:Ei ole tullut vähään aikaa nyt päästyä koneelle. Purin nyt startinkin pois kun epäiltiin sen olevan mahdollisesti jumissa mutta tuloksetta. Nyt sitten olisi edessä koneen purkaaminen. Miten, onnistuuko purkaminen alakautta ottamalla öljypohjan auki ja sieltä sitten kampiakseli irti veivineen ja mäntineen? Nyt samalla voisi kytkin remontin tehdä tai ainakin tarkastella miltä vanha näyttää. Näihinhän ollaan soviteltu "ämmäläisen" vauhtipyöriä ja kytkimiä?? Tiedustelin jo uutta konettakin ja tuhannen euron kieppeillä liikuttiin. Mutta, katsoo nyt saisko nyt vaan veivit vaihtamalla kuntoon.
EDIT:
Mahtaako muuten soveltua bmw 525 e34:n (M51) motti suoraan omegaan vai onko kiinnikkeissä eroja? Koneissahan ei ole mitään muuta eroa kuin ilmanputsareissa ainakin jos päällepäin katsoo.? Entä e39:n (M57)?
Opel Omega B -95 2,5TDS
E34 koneiseen penariin eroa on koneen korvakkeissa, ilmastoinnin kompurassa, laturissa, ohjaustehostimessa ja moottorin ohjauselektroniikassa, peruskone kuitenkin ihan sama M51D25. E39:n koneet muistaakseni alkupäästä on samoja (tyypiltään 525tds E39) sama kuin B2-koneisessa ooppelissa, eli ilmamassamittari imuilmaputkessa on ainakin eroa. Eli sinuna kattelisin E34-korisesta penarista sitä moottoria, jos et mistään purkuomegasta satu sitä järkihintaan löytämään.
--Tero--
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 62
- Liittynyt: 14 Loka 2005, 21:58
- Paikkakunta: Litkän latkan läästä, Letäältä, LAUKAA
ihan "pikkusen" ohi aiheesta. Mietin tuota Porin vesi määrää ja en voi kun ihmetellä että mikä panaa ihmisen ajaa autolla JUMALATTOMAN lätäkön yli? Itse ainakin tykkään omas niin paljon että en viitsisi moiseen vesistöylitykseen lähte. Mutta onneksi et ole varmaan ainoa siellä päin joka kärsii samaisesta ongelmasta.
P.S Ei käpyjä nenään. Ei ollut tarkoitus kusta muroihin...
P.S Ei käpyjä nenään. Ei ollut tarkoitus kusta muroihin...
Jos lehmällä olisi pyörät, niin se olisi maitoauto
asun kans tien varressa joka herkkä tulvimaan,aika moni kyll lähtee menemään veteen vaikka syvyyskin on tuntematon ja pimeässä kelissä.
Itse oon aina kiertänyt varsinkin kun vesi on vielä merivettä,kiertäminen kun ei paljoo matkaa pidennä.
Itse oon aina kiertänyt varsinkin kun vesi on vielä merivettä,kiertäminen kun ei paljoo matkaa pidennä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Niinpä, mutta kun moni muukin siitä pääsi ilman ongelmia niin oletin itsekin pääseväni mutta nyt kävi näin.Immu_ kirjoitti:ihan "pikkusen" ohi aiheesta. Mietin tuota Porin vesi määrää ja en voi kun ihmetellä että mikä panaa ihmisen ajaa autolla JUMALATTOMAN lätäkön yli? Itse ainakin tykkään omas niin paljon että en viitsisi moiseen vesistöylitykseen lähte. Mutta onneksi et ole varmaan ainoa siellä päin joka kärsii samaisesta ongelmasta.
P.S Ei käpyjä nenään. Ei ollut tarkoitus kusta muroihin...
Opel Omega B -95 2,5TDS
Eli E34 bemarista voi käydä nyppäämässä koneen irti ja laittaa omegaan kunhan vaihtaa siihen ooppelin apulaiteet? Tiedossa olisi yksi E34 525 TDS -92 aj. 221tkm. (;rocker kirjoitti:E34 koneiseen penariin eroa on koneen korvakkeissa, ilmastoinnin kompurassa, laturissa, ohjaustehostimessa ja moottorin ohjauselektroniikassa, peruskone kuitenkin ihan sama M51D25. E39:n koneet muistaakseni alkupäästä on samoja (tyypiltään 525tds E39) sama kuin B2-koneisessa ooppelissa, eli ilmamassamittari imuilmaputkessa on ainakin eroa. Eli sinuna kattelisin E34-korisesta penarista sitä moottoria, jos et mistään purkuomegasta satu sitä järkihintaan löytämään.
--Tero--
Opel Omega B -95 2,5TDS
Tämä on minun käsitykseni asiasta, eli paikan päälle vain kattomaan sitä penarin konetta ja etsimään eroavaisuuksia, mutta kuten aiemmin on jo todettu, pienet ne eroavaisuudet on.BizK1d kirjoitti:Eli E34 bemarista voi käydä nyppäämässä koneen irti ja laittaa omegaan kunhan vaihtaa siihen ooppelin apulaiteet? Tiedossa olisi yksi E34 525 TDS -92 aj. 221tkm. (;rocker kirjoitti:E34 koneiseen penariin eroa on koneen korvakkeissa, ilmastoinnin kompurassa, laturissa, ohjaustehostimessa ja moottorin ohjauselektroniikassa, peruskone kuitenkin ihan sama M51D25. E39:n koneet muistaakseni alkupäästä on samoja (tyypiltään 525tds E39) sama kuin B2-koneisessa ooppelissa, eli ilmamassamittari imuilmaputkessa on ainakin eroa. Eli sinuna kattelisin E34-korisesta penarista sitä moottoria, jos et mistään purkuomegasta satu sitä järkihintaan löytämään.
--Tero--
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Noniin, nyt saatiin ooppeli pajalle ja viikon kuluessa saadaan kone avattua ja vika selville. Pientä toivoa elättelen että olisi jakopään ketju katkennut jonka ansioista jumiutunut mutta kuitenki enemmän uskon koneen täystuhoon. Uusia koneita on tullut kateltua ja Kankaanpäästä löytyykin kaksi perään ajettua omegaa ja hintakaan ei järjettömiä ollut. Tuttukin lupasi kuitenkin katsoa jos saisi paja kunnostettua moottoria papereilla tilalle. Mutta, ei nyt kuitenkaan mennä asioiden edelle vaan katsotaan mitä tulevan pitää. Kirjottelen kun jotain tapahtuu taas.
Opel Omega B -95 2,5TDS
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
OT: Oma auto menee loppuviikosta yläkerran aukasuun kun alkanut nakuttaa (238tkm ajettu [sen jälkeen kun vaihdoin shell helix ultrat tupaan]). Uudet nostajat ja yläkerran tiivisteet on tullu hommattua jo valmiiksi ja toivon mukaan moniurahihnan rullat kerkeis tulla vielä ni sais sinnekki vaihtaa kaiken liikkuvan. Moottori ei muuten oireile mutta pieni sivuääni rupes häiritsemään.
Samalla castrolin öljyt tupaan
Samalla castrolin öljyt tupaan
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.