2.5td B Omppu kastu. Vahingot kartoitettu. Kuvia!

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja mortimer »

BizK1d kirjoitti: Eli E34 bemarista voi käydä nyppäämässä koneen irti ja laittaa omegaan kunhan vaihtaa siihen ooppelin apulaiteet? Tiedossa olisi yksi E34 525 TDS -92 aj. 221tkm. (;
Mulla on -95td omegassa 525tds -96:sen kone.

öljypohja on erilainen, BMW:n pohja ottaa kiinni raidetankoon ohjauksen ääriasennoissa, ongelma poistuu kun vinguttaa öljypohjan rivoista hieman pois. Öljypohja on muutenki syvempi = maavara vähenee. Öljyntasoanturin paikkaaan ei ainakaan tuossa BMW:n koneessa ollut joka mulla on. Lisäksi syöttöpumpun kansi jouduttiin vaihtamaan elektroniikaeroista johtuen. Nuo tuli ainakin mieleen.

edit. Ajelin ko. sunnuntaina puolenpäivän aikaan poliisiaseman alikulusta jolloin oikea kaista oli jo lievästi märkä. Naureskelin että pian taas tulvii :evil: . Kaupungista poistuin 16 aikoihin toista reittiä kun sitä vettä tuli iltapäivällä "hiukan" lisää.
Avatar
BizK1d
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Touko 2007, 19:08
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja BizK1d »

mortimer kirjoitti:
BizK1d kirjoitti: Eli E34 bemarista voi käydä nyppäämässä koneen irti ja laittaa omegaan kunhan vaihtaa siihen ooppelin apulaiteet? Tiedossa olisi yksi E34 525 TDS -92 aj. 221tkm. (;
Mulla on -95td omegassa 525tds -96:sen kone.

öljypohja on erilainen, BMW:n pohja ottaa kiinni raidetankoon ohjauksen ääriasennoissa, ongelma poistuu kun vinguttaa öljypohjan rivoista hieman pois. Öljypohja on muutenki syvempi = maavara vähenee. Öljyntasoanturin paikkaaan ei ainakaan tuossa BMW:n koneessa ollut joka mulla on. Lisäksi syöttöpumpun kansi jouduttiin vaihtamaan elektroniikaeroista johtuen. Nuo tuli ainakin mieleen.

edit. Ajelin ko. sunnuntaina puolenpäivän aikaan poliisiaseman alikulusta jolloin oikea kaista oli jo lievästi märkä. Naureskelin että pian taas tulvii :evil: . Kaupungista poistuin 16 aikoihin toista reittiä kun sitä vettä tuli iltapäivällä "hiukan" lisää.
Onko koko kone apulaitteineen bemarista? Vai bemarin motti omegan apulaitteilla? Kiinnostusta olisi kun yksi tuttu mekaanikko väitti että on liitin eroja.
Opel Omega B -95 2,5TDS
Avatar
BizK1d
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Touko 2007, 19:08
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja BizK1d »

noin. nyt on vahingot kartoitettu. 6. pytty sökönä. Uusi mäntä ja veivi tilaukseen ja kampiakseli mittaukseen. rahaa palaa. :evil:

Jumalauta missä hinnoissa noi männät on. yli 300e kappale! Taitaa jäädä koneen kunnostus että ei muutakuin uutta pannua tilalle. Eli myynnissä olisi diisseli jos jotain kiinnostaa kasata ja kunnostaa. Aj. n. 260tkm. Soittoja numeroon 050-4633798.
Opel Omega B -95 2,5TDS
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja mortimer »

BizK1d kirjoitti: Onko koko kone apulaitteineen bemarista? Vai bemarin motti omegan apulaitteilla? Kiinnostusta olisi kun yksi tuttu mekaanikko väitti että on liitin eroja.
Bemarin kone ooppelin apulaitteilla.
Avatar
BizK1d
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Touko 2007, 19:08
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja BizK1d »

Noin. Nyt on taas korjaus edistyny ja eilen haettiin Merikaartosta männät, kiertokanget ja kampiakselin. Tänään hinattiin auto toiselle hallille ja huomenna alkaa koneen kokoominen. Hiukan kuvia 6. pytyn männästä ja kierokangesta. :D

Kuva



Kuva



Kuva



Tästä voi vaan ottaa oppia että kun tulva tulee niin auto jätetään kotiin, ellei omista snorkkelilla varustettua maasturia.
Opel Omega B -95 2,5TDS
Vastaa Viestiin