öljynkierto turbolle

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
jussiv84
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 21:29
Paikkakunta: Äänekoski

öljynkierto turbolle

Viesti Kirjoittaja jussiv84 »

kertokaapas nyt viisaammat että mistä otetaan öljyn kierto 16sv ja nz koneissa ahtimelle? kuva auttais aika paljon :)
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Eikös isot pojat laita ryöstölaipan lohkon ja öljynputsarin väliin?
jussiv84
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 21:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jussiv84 »

joo mut muistelen joskus kuulleeni että koneen kyljessä olis valmis reikä muutaku ottais ropun pois...
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

ainakin isolohko koneissa o siellä öljypumpun vieressä lohkon takana
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

madi kirjoitti:ainakin isolohko koneissa o siellä öljypumpun vieressä lohkon takana
T-haaralla, on siitä kätevä, että orginaali öljynmerkkivalo jää omalle paikalleen ja T-haaran toiseen päähän voi ruuvata öljynpainemittarin anturin kiinni..saa varmasti oikeat turbolle menevät paineet.
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

6- tai 8mm kannalla olevia kuusiokolo plommeja löytyy kaks kappaletta lohkon takaa aivan originelli painevalon anturin vierestä, toinen suoraan taaksepäin ja toinen n.45ast. alaspäin käännettynä
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

OT.
Paljonkos tommoset puhaltimet yleensä virtaa sitä öljyä? Ei taida kuitenkaan ihan suoraan valua läpi kun paineitakin kertyy 4-5bar.. :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Timo.A
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 340
Liittynyt: 08 Touko 2006, 15:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timo.A »

mikähän kohta olisi paras tuolle öljyn paluuputkelle.
B2-Omega -02 3,2 - E-Kadett -87 2.5 turbo - J-Astra -12 1.4T
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

^sullahan on isolohko.. nokkapukista lähtee se öljyputki siihen mittatikun viereen, ni siihen haaroitat öljynpaluun..
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

__Joppe__ kirjoitti:^sullahan on isolohko.. nokkapukista lähtee se öljyputki siihen mittatikun viereen, ni siihen haaroitat öljynpaluun..
Meinaat että huohotinputkeen laittaa paluulinjan?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
Timo.A
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 340
Liittynyt: 08 Touko 2006, 15:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timo.A »

niin kumpi olisi sitten parempi öljypohjaan vai huohotin putkeen.
B2-Omega -02 3,2 - E-Kadett -87 2.5 turbo - J-Astra -12 1.4T
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

Timo.A kirjoitti:niin kumpi olisi sitten parempi öljypohjaan vai huohotin putkeen.
etu vetoisessa ei ainakaan öljypohjaan! jarruttaessa menee tukkoon jolloin nousee painetta öljynpaluu puolelle ahtimessa ja puskee tiivisteestä pakopuolelle läpi sen öljyn jolloin se rupeaa savuttamaan ikävästi
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

TJT kirjoitti:
__Joppe__ kirjoitti:^sullahan on isolohko.. nokkapukista lähtee se öljyputki siihen mittatikun viereen, ni siihen haaroitat öljynpaluun..
Meinaat että huohotinputkeen laittaa paluulinjan?
no miksei?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Avatar
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkäy

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

hexagon kirjoitti:
Timo.A kirjoitti:niin kumpi olisi sitten parempi öljypohjaan vai huohotin putkeen.
etu vetoisessa ei ainakaan öljypohjaan! jarruttaessa menee tukkoon jolloin nousee painetta öljynpaluu puolelle ahtimessa ja puskee tiivisteestä pakopuolelle läpi sen öljyn jolloin se rupeaa savuttamaan ikävästi
HÖPÖ HÖPÖ:
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

caravan-coupe kirjoitti:
hexagon kirjoitti:
Timo.A kirjoitti:niin kumpi olisi sitten parempi öljypohjaan vai huohotin putkeen.
etu vetoisessa ei ainakaan öljypohjaan! jarruttaessa menee tukkoon jolloin nousee painetta öljynpaluu puolelle ahtimessa ja puskee tiivisteestä pakopuolelle läpi sen öljyn jolloin se rupeaa savuttamaan ikävästi
HÖPÖ HÖPÖ:
Ja perusteluita kiitos!
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
Vastaa Viestiin