20ne turbotus
nää boschin muoviset by-passit on ainakin ihan penaalista.. mielummin pistää tuohon vähän lisää ja ostaa kunnollisen..-WW- kirjoitti:Boschin by-pass muistaakseni jotai 60eexclusive kirjoitti:juu ku en aatellu tohon ekaan koneeseen laittaa ihan älyttömästi rahaa ni meinasin ihan pitää ton vakio ruutan
idiootti....oon joo...
kai ne hiukan nousee...mut ainahan palotilaa saa suurennettua. Ei enempää ole tietoa ku itellä on letin kanget ja syslerin männät ja eka turbo kone tekeillä.Chaos kirjoitti:Minkäslaiset puristukset tulee c20xe:n männillä ja kangilla 20ne koneesee turbotusta ajatellen?
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Ei nouse hiukan, vaan paljon. Sinne 11,5:1 kieppeille.exclusive kirjoitti:kai ne hiukan nousee...mut ainahan palotilaa saa suurennettua. Ei enempää ole tietoa ku itellä on letin kanget ja syslerin männät ja eka turbo kone tekeillä.Chaos kirjoitti:Minkäslaiset puristukset tulee c20xe:n männillä ja kangilla 20ne koneesee turbotusta ajatellen?
JeStEr kirjoitti:Enintään 11,8 tulee noilla osilla. Arviolta 11,66 riippuu siitä sun kannesta..Timonen kirjoitti:1) C20NE-lohko + 20E-virikansi, jota laskettu 0,4mm + XE:n männät kankineen. Puristussuhteeksi tulee ilmeisesti n. 11,5:1?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
http://www.dwl.fi/xls/engine.xls Tarvii excelin
Tuolla laskettaessa jää alle 10 puristukset mutta kelpaako opeliin tulokset kun on kuplaan yms, ilmajäähdytteisiin tarkoitettu?? samoja mittoja kyllä siinä käytetään, mutta ei voi pitää paikkaansa kun antaa niin alhaisen puristuksen vaikka pitäisi nousta reilusti kun ei ole ammetta männän päällä.... vakio NE tulis alle 7 puristukset
Tuolla laskettaessa jää alle 10 puristukset mutta kelpaako opeliin tulokset kun on kuplaan yms, ilmajäähdytteisiin tarkoitettu?? samoja mittoja kyllä siinä käytetään, mutta ei voi pitää paikkaansa kun antaa niin alhaisen puristuksen vaikka pitäisi nousta reilusti kun ei ole ammetta männän päällä.... vakio NE tulis alle 7 puristukset
Rupesin itsekin miettimään että mitä saakelia sitä on tullut lupailtua. No kyllä on herkässä rutut jos noin vähällä plaanauksella tulee jo melkein 12 pintaa.
Lähtötilanne on oletuksena 10,5 (xe), koska ne/xe kansien palotilavuudet ovat riittävällä tarkkuudella samat ja iskutilavuus vakio.
Yhdellä kun vähentää niin johan rupeaa kuulostamaan oikealta. Eli suhteellisesti laskettuna noin 10,8.. eikä se turbotusta estä..
Suosittelen kuitenkin tekemään tarkat mittaukset ja niiden perusteella sitten laskea. Huomatkaa että mukin syvyys on enemmän kuin tason ylitys.
Lähtötilanne on oletuksena 10,5 (xe), koska ne/xe kansien palotilavuudet ovat riittävällä tarkkuudella samat ja iskutilavuus vakio.
Yhdellä kun vähentää niin johan rupeaa kuulostamaan oikealta. Eli suhteellisesti laskettuna noin 10,8.. eikä se turbotusta estä..
Suosittelen kuitenkin tekemään tarkat mittaukset ja niiden perusteella sitten laskea. Huomatkaa että mukin syvyys on enemmän kuin tason ylitys.
Mittailin kantta äsken tallilla ja sain 50ml nestettä mahtumaan vakio palotilaan. ja jos Ne männän amme on noin 10cc niin se antaa puristuksiksi 9,2 tuolla laskurilla, eli voi se paikkaa pitää (laskuri). laskin aluksi 60cc palotilalle kun löysin foorumilta jutun jossa mainittiin sen kokoiseksi vakio kannen palotila
edit. 10cc amme
edit. 10cc amme
Itellä on vastaavanlainen turbomoottori rakenteilla, mittasin 8v kannen palotilaksi
48 ml ja 16v kannen samoin 48ml joten voitaneen olettaa että puristukset
olisivat samaa luokkaa molemmilla kansilla. Joten männille sorvia ja/tai
kanteen palotilan muotoilua/suurentamista, niin saat puristukset haluamallesi
tasolle.
48 ml ja 16v kannen samoin 48ml joten voitaneen olettaa että puristukset
olisivat samaa luokkaa molemmilla kansilla. Joten männille sorvia ja/tai
kanteen palotilan muotoilua/suurentamista, niin saat puristukset haluamallesi
tasolle.
Kadett GSI -88
Saab 9-3 TID
Saab 9-3 TID
-WW- kirjoitti:Joo sitä rappusta kannattaa varmaan pyöristää tai siivota kokonaan pois, mahtanee olla virtauksienkin kannalta aika häiritsevä tekijä..aksu von kirjoitti:itse en ottais yhtään pois vakiomännistä vaan suurentaisin palotilaa kannessa ja hakis sinne parempaa muotoilua..-WW- kirjoitti:Taitaa löytyä sitten tuohon 18e koneeseenkin kun siitäkin oli muistaakseni 18GET -versio sunbirdiin..telwin kirjoitti:Ja noita mäntiähän saa us-partsin kautta ja on suht edullisiakin.
Mahtaakohan ne sitten kestää mitään? Rojekti kuulostaa muutenkin aika kokeilulta niin miksikäs ei kyhäis NE mukia sorviin ja suurentais ammetta? Olisi myöskin aika edullinen, ja kestää todennäköisesti ne tehot mitä vakioruiskulla uskaltaa ottaa..
Eli tuohon tyyliin, lukuunottamatta noi naku jäljet
onko kuvan kansi sama ku c20ne:ssä? laskeeko paljoki puristukset? kuvasta en oikeen hoksannu kui syvälle kolottu kantta...?
mul ois parempi kuva mitä kannattais tehä kannelle mut en osaa laittaa sitä tänne mut idea on se et tekee tulpan vastapuolelle venttiilin mukaiset pyöristykset..
edit: ois koko kansikin viel tallellakin jos jollain tarvetta... päässyt kans nakuttaan mut saa siitä ainakin mallin
edit: ois koko kansikin viel tallellakin jos jollain tarvetta... päässyt kans nakuttaan mut saa siitä ainakin mallin
idiootti....oon joo...