20ne turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
exclusive
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 17 Touko 2005, 11:43
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja exclusive »

juu näin kans niitä siihen hintaan jossain
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

-WW- kirjoitti:
exclusive kirjoitti:juu ku en aatellu tohon ekaan koneeseen laittaa ihan älyttömästi rahaa ni meinasin ihan pitää ton vakio ruutan
Boschin by-pass muistaakseni jotai 60e
nää boschin muoviset by-passit on ainakin ihan penaalista.. mielummin pistää tuohon vähän lisää ja ostaa kunnollisen..
idiootti....oon joo...
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Bailey 2-mäntä dumppi ainakin toimii... 130e

http://www.rallyracefin.fi/
Chaos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori/Suodenniemi

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Minkäslaiset puristukset tulee c20xe:n männillä ja kangilla 20ne koneesee turbotusta ajatellen?
Avatar
exclusive
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 17 Touko 2005, 11:43
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Chaos kirjoitti:Minkäslaiset puristukset tulee c20xe:n männillä ja kangilla 20ne koneesee turbotusta ajatellen?
kai ne hiukan nousee...mut ainahan palotilaa saa suurennettua. Ei enempää ole tietoa ku itellä on letin kanget ja syslerin männät ja eka turbo kone tekeillä.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

exclusive kirjoitti:
Chaos kirjoitti:Minkäslaiset puristukset tulee c20xe:n männillä ja kangilla 20ne koneesee turbotusta ajatellen?
kai ne hiukan nousee...mut ainahan palotilaa saa suurennettua. Ei enempää ole tietoa ku itellä on letin kanget ja syslerin männät ja eka turbo kone tekeillä.
Ei nouse hiukan, vaan paljon. Sinne 11,5:1 kieppeille.
JeStEr kirjoitti:
Timonen kirjoitti:1) C20NE-lohko + 20E-virikansi, jota laskettu 0,4mm + XE:n männät kankineen. Puristussuhteeksi tulee ilmeisesti n. 11,5:1?
Enintään 11,8 tulee noilla osilla. Arviolta 11,66 riippuu siitä sun kannesta..
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

http://www.dwl.fi/xls/engine.xls Tarvii excelin

Tuolla laskettaessa jää alle 10 puristukset mutta kelpaako opeliin tulokset kun on kuplaan yms, ilmajäähdytteisiin tarkoitettu?? samoja mittoja kyllä siinä käytetään, mutta ei voi pitää paikkaansa kun antaa niin alhaisen puristuksen vaikka pitäisi nousta reilusti kun ei ole ammetta männän päällä.... vakio NE tulis alle 7 puristukset :lollis:
JeStEr
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Tammi 2007, 12:09
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JeStEr »

Rupesin itsekin miettimään että mitä saakelia sitä on tullut lupailtua. No kyllä on herkässä rutut jos noin vähällä plaanauksella tulee jo melkein 12 pintaa. :lol:

Lähtötilanne on oletuksena 10,5 (xe), koska ne/xe kansien palotilavuudet ovat riittävällä tarkkuudella samat ja iskutilavuus vakio.

Yhdellä kun vähentää niin johan rupeaa kuulostamaan oikealta. Eli suhteellisesti laskettuna noin 10,8.. eikä se turbotusta estä..

Suosittelen kuitenkin tekemään tarkat mittaukset ja niiden perusteella sitten laskea. Huomatkaa että mukin syvyys on enemmän kuin tason ylitys.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Mittailin kantta äsken tallilla ja sain 50ml nestettä mahtumaan vakio palotilaan. ja jos Ne männän amme on noin 10cc niin se antaa puristuksiksi 9,2 tuolla laskurilla, eli voi se paikkaa pitää (laskuri). laskin aluksi 60cc palotilalle kun löysin foorumilta jutun jossa mainittiin sen kokoiseksi vakio kannen palotila :roll:
edit. 10cc amme
Pasi L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 06 Elo 2006, 22:13
Paikkakunta: Lapijoki

Viesti Kirjoittaja Pasi L »

Itellä on vastaavanlainen turbomoottori rakenteilla, mittasin 8v kannen palotilaksi
48 ml ja 16v kannen samoin 48ml joten voitaneen olettaa että puristukset
olisivat samaa luokkaa molemmilla kansilla. Joten männille sorvia ja/tai
kanteen palotilan muotoilua/suurentamista, niin saat puristukset haluamallesi
tasolle.
Kadett GSI -88
Saab 9-3 TID
Chaos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori/Suodenniemi

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Löytyy uks sarja 20XE mäntiä ja kankia hyllystä. Saako niistä kestävämmän paketin kun sorvauttaa männistä vähän pois ja pakotilaa muokkaa senverran että saa puristukset sopiviksi? Vai onko vakio 20NE alakertaan moukkaamattomana parempi ratkasu? Eli näitä kahta nyt verrataan keskenään...
jo__jo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:36

Viesti Kirjoittaja jo__jo »

osaisko joku laskee paljon pitäs ottaa palotilasta pois 20se kannesta että sais rutut sinne 8,5...
Antti-89
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 14 Joulu 2007, 12:04
Paikkakunta: Helsinki/Sievi

Viesti Kirjoittaja Antti-89 »

-WW- kirjoitti:
aksu von kirjoitti:
-WW- kirjoitti:
telwin kirjoitti:Ja noita mäntiähän saa us-partsin kautta ja on suht edullisiakin.
Taitaa löytyä sitten tuohon 18e koneeseenkin kun siitäkin oli muistaakseni 18GET -versio sunbirdiin..

Mahtaakohan ne sitten kestää mitään? Rojekti kuulostaa muutenkin aika kokeilulta niin miksikäs ei kyhäis NE mukia sorviin ja suurentais ammetta? Olisi myöskin aika edullinen, ja kestää todennäköisesti ne tehot mitä vakioruiskulla uskaltaa ottaa..
itse en ottais yhtään pois vakiomännistä vaan suurentaisin palotilaa kannessa ja hakis sinne parempaa muotoilua..
Joo sitä rappusta kannattaa varmaan pyöristää tai siivota kokonaan pois, mahtanee olla virtauksienkin kannalta aika häiritsevä tekijä.. :-?

Eli tuohon tyyliin, lukuunottamatta noi naku jäljet :lollis:
Kuva


onko kuvan kansi sama ku c20ne:ssä? laskeeko paljoki puristukset? kuvasta en oikeen hoksannu kui syvälle kolottu kantta...? :oops:
Avatar
aksu von
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 22:37
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja aksu von »

mul ois parempi kuva mitä kannattais tehä kannelle mut en osaa laittaa sitä tänne :( mut idea on se et tekee tulpan vastapuolelle venttiilin mukaiset pyöristykset..
edit: ois koko kansikin viel tallellakin jos jollain tarvetta... päässyt kans nakuttaan mut saa siitä ainakin mallin :)
idiootti....oon joo...
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Onkos tossa miten paljon eroo jos kairaa tollaset venttiilin malliset kolot palotilaan tai jos ottaa vaan tasasesti sitä tavaraa pois? Itellä pikkufiksailua vaille valmis kansi ja juurikin tollaset venttiilin malliset kolot ajeltu palotilaan
Vastaa Viestiin