Turbo mahdollinen?
Turbo mahdollinen?
Terve vaan!
Juolahti tässä mieleeni kun omistan 2.0 8v calibran vuosimallia -92
niin kuinka hankalaa siihen olisi turbo saada viriteltyä, vai onnistuuko ollenkaan?
vai nousevatko päästöt jo niin paljon ettei ole mitään mahdollisuutta saada leimaa?
ja mitähän koko homma kustantaisi n. arvio.
pahoittelen jos tälläinen topikki on jo, mutta äkkiseltään ei löytynyt vastausta.
Tehoa siihen oon saatava, mikäli se vain on mahdollista...
Juolahti tässä mieleeni kun omistan 2.0 8v calibran vuosimallia -92
niin kuinka hankalaa siihen olisi turbo saada viriteltyä, vai onnistuuko ollenkaan?
vai nousevatko päästöt jo niin paljon ettei ole mitään mahdollisuutta saada leimaa?
ja mitähän koko homma kustantaisi n. arvio.
pahoittelen jos tälläinen topikki on jo, mutta äkkiseltään ei löytynyt vastausta.
Tehoa siihen oon saatava, mikäli se vain on mahdollista...
Helpointa/halvinta on kun vaihdat siihen turbo calibran c20let tekniikan.
Vähäpäästöisen jälkikäteen turbottaminen vaatii vtt.n pakokaasu mittauksen.
Helpoin ratkaisu on ostaa jostain kolaroitu,ruostevikainen,tai taxfree turbo calibra ja siitä sitten otat kaiken tarvittavan omaasi ja loput osat myyntiin.
Näin tekniikalle ei edes jää hirveitä hintaa.
Vähäpäästöisen jälkikäteen turbottaminen vaatii vtt.n pakokaasu mittauksen.
Helpoin ratkaisu on ostaa jostain kolaroitu,ruostevikainen,tai taxfree turbo calibra ja siitä sitten otat kaiken tarvittavan omaasi ja loput osat myyntiin.
Näin tekniikalle ei edes jää hirveitä hintaa.
mistäs tiiät että auto on vähäpäästöinen ?Tunari-82 kirjoitti:Helpointa/halvinta on kun vaihdat siihen turbo calibran c20let tekniikan.
Vähäpäästöisen jälkikäteen turbottaminen vaatii vtt.n pakokaasu mittauksen.
Helpoin ratkaisu on ostaa jostain kolaroitu,ruostevikainen,tai taxfree turbo calibra ja siitä sitten otat kaiken tarvittavan omaasi ja loput osat myyntiin.
Näin tekniikalle ei edes jää hirveitä hintaa.
No yli vm.89-90 voidaan pitää vähäpäästöisinä 90% mahdollisuudella.madi kirjoitti:mistäs tiiät että auto on vähäpäästöinen ?Tunari-82 kirjoitti:Helpointa/halvinta on kun vaihdat siihen turbo calibran c20let tekniikan.
Vähäpäästöisen jälkikäteen turbottaminen vaatii vtt.n pakokaasu mittauksen.
Helpoin ratkaisu on ostaa jostain kolaroitu,ruostevikainen,tai taxfree turbo calibra ja siitä sitten otat kaiken tarvittavan omaasi ja loput osat myyntiin.
Näin tekniikalle ei edes jää hirveitä hintaa.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
juu on kaverin ´92 senukin ihan ei-vähäpäästöinen. Ja toisen kaverin ´04 avalanche on myös ei-vähäpäästöinen ja pari hummeria samassa kastissa, vaikuttaako sitten että ovat kuorma-autoksi rek.madi kirjoitti:ite tiedän 2 vm92 calibraaki mitkä ei o vähäpäästöisiä
taisi olla yksi turbo vectrakin vm 94 ei vähäpäästöinen
calibrojako on uitettu suomeen niiin niistä melkomonista on jääny vähäpäästöisen leima pois
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jep, kyllä muistaakseni kyseisen calibran rekisteriotteessa lukee että vähäpäästöinen.
Mutta kertokaas fiksummat että mitä kaikkea pitäisi muuttaa ja ottaa huomioon jos haluaisi laittaa
tahän kyseiseen calibraan kiinni tämänlaisen paketin, paketista puuttuu vielä välijäähdytin.
Mutta kertokaas fiksummat että mitä kaikkea pitäisi muuttaa ja ottaa huomioon jos haluaisi laittaa
tahän kyseiseen calibraan kiinni tämänlaisen paketin, paketista puuttuu vielä välijäähdytin.
Onnistuisko tollasen laittamaan kiinni -92 vuotiseen vähäpäästöiseen 8v calibraan?jt84 kirjoitti:-Ahdin kkk k3, vesijäähdytetty, portattu, jäykempi "kello". ei välystä. ajettu alle 6000km.
-2.0 ohc turbopakosarja, proturbon valmistama, lasikuulapuhallettu puhtaaksi, kuin uusi.
-ahtoputket, silikoniletkun pätkiä , downpipe lambdan paikalla
-säädettävä nokkapyörä
-LET:in kiillotetut kiertokanget
-XE-suuttimet
Helsingin test centter tekee kanssa noita mittauksia,laitan nyt taas tämän s-postin kopion jonka sieltä joskus itse sain,kun kyselin päästö mittauksesta vähäpäästöiseen calibraan.
Direktiivin mukainen mittaus maksaa 1200 ¬ + ALV22%. Autoa ajetaan
dynamometrillä ja päästöt kerätään pusseihin, josta ne analysoidaan.
Auto pitää tuoda edellisenä päivänä, koska siihen pitää rakentaa pakoputken
pää ja sen pitää seisoa yön yli ennen mittausta. Mittaus tehdään huoneen
lämpöisellä autolla. Aika pitää varata 1-2 viikkoa etukäteen.
Terveisin
Petri Niiranen
TCT
Direktiivin mukainen mittaus maksaa 1200 ¬ + ALV22%. Autoa ajetaan
dynamometrillä ja päästöt kerätään pusseihin, josta ne analysoidaan.
Auto pitää tuoda edellisenä päivänä, koska siihen pitää rakentaa pakoputken
pää ja sen pitää seisoa yön yli ennen mittausta. Mittaus tehdään huoneen
lämpöisellä autolla. Aika pitää varata 1-2 viikkoa etukäteen.
Terveisin
Petri Niiranen
TCT