Moottorin puristukset(C20xe->LET)

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

-WW- kirjoitti:Lohkopinnasta lähti 2.5mm niin nyt tiivistepinnasta lakeen on 4mm. Ja mäntinä XE:t.
Tuota, mites hyvin ja kuinka pitkään tuo toimii jos ilma/bensa seos leviää kuumille sylinterin seinämille? Tarkoituksena saada aikaan mahdollisimman huono ja epätasainen palotapahtuma? Loppuun asti mietitty kompinaatio? Ja miksi tälläiseen yhdistelmään on päädytty? PS. Ei herneitä, mutta ihmettelen vaan ja toki voin olla väärässä. :lol:
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

.....
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

GSi+to4 kirjoitti:Loppuun asti mietitty kompinaatio? Ja miksi tälläiseen yhdistelmään on päädytty?
Halvalla kato pystyy tekee, saa matalat rutut ja sit voi laittaa painetta. Eriasia kuin kauan se kestää ja millasta käyttöä.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

JJ kirjoitti:Halvalla kato pystyy tekee, saa matalat rutut ja sit voi laittaa painetta. Eriasia kuin kauan se kestää ja millasta käyttöä.
Nooh, kukin tallaa tyylillään. Onhan tossa jouduttu holkittaa kanget ja lohkoa jyrsitty 2.5mm. Eihän siinä jos on laitteet omasta takaa.... Onkos WW:llä noissa kangissa vakio pultit?
E: herneet poistettu
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

nii ja katto voi käyttää GM osia jota löytyy joka nurkilta eikä tartte lähtee ostelee spessuosia :D mut jokaine tyylillää
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

GSi+to4 kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Lohkopinnasta lähti 2.5mm niin nyt tiivistepinnasta lakeen on 4mm. Ja mäntinä XE:t.
Tuota, mites hyvin ja kuinka pitkään tuo toimii jos ilma/bensa seos leviää kuumille sylinterin seinämille? Tarkoituksena saada aikaan mahdollisimman huono ja epätasainen palotapahtuma? Loppuun asti mietitty kompinaatio? Ja miksi tälläiseen yhdistelmään on päädytty? PS. Ei herneitä, mutta ihmettelen vaan ja toki voin olla väärässä. :lol:
Teoriassa alakierrosten toimivuus heikkenee kun ei ole paljerakoa yhtään männän ja kannen välissä lisäämässä seoksen pyörteilyä. Kuitenkin käytännössä ainakin CIH koneet on toimineet tällä tavalla rakennettuna ihan hyvin ilman mitään selkeitä ongelmia alakierroksilla.

Mutta jos on vara valita niin katuautoon kannattanee rakennella mäntä/kankin kombinaatio mikä tulee lohkon pintaan.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

GSi+to4 kirjoitti:
JJ kirjoitti:Halvalla kato pystyy tekee, saa matalat rutut ja sit voi laittaa painetta. Eriasia kuin kauan se kestää ja millasta käyttöä.
Nooh, kukin tallaa tyylillään. Onhan tossa jouduttu holkittaa kanget ja lohkoa jyrsitty 2.5mm. Eihän siinä jos on laitteet omasta takaa.... Onkos WirtuuaaliWirittäjällä noissa kangissa vakio pultit?
Wakio mutterit

Ainakin sillon kun puristussuhteen laskutapaa mietittiin niin täällä virtuaalivirittäjien kokoontumispaikalla tuota yhdistelmää kehuttiin kuinka ollaan vedetty kiihdytysajoa yms. :roll:

Nyt se ilmeisesti olikin se kaikista paskin vaihtoehto :lol: Oisitte aikasemmin kertoneet 8)

Melkolailla mitä tahansa tekeekin ja jos siitä mainitsee täällä niin paskahan se on. Ei kaikki ole mitään "100% hyötysuhde" moottoreita tekemässä missä kaikki on mikrometrilla mitattua ja insinöörien laskemaa optimaalista tekniikkaa, ja kai sähköpuolellakin pitäs käyttää suprajohdinta?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

-WW- kirjoitti: Wakio mutterit
Ainakin sillon kun puristussuhteen laskutapaa mietittiin niin täällä virtuaalivirittäjien kokoontumispaikalla tuota yhdistelmää kehuttiin kuinka ollaan vedetty kiihdytysajoa yms. :roll:

Nyt se ilmeisesti olikin se kaikista paskin vaihtoehto :lol: Oisitte aikasemmin kertoneet 8)

Melkolailla mitä tahansa tekeekin ja jos siitä mainitsee täällä niin paskahan se on. Ei kaikki ole mitään "100% hyötysuhde" moottoreita tekemässä missä kaikki on mikrometrilla mitattua ja insinöörien laskemaa optimaalista tekniikkaa, ja kai sähköpuolellakin pitäs käyttää suprajohdinta?
Niinkuin motorsport jo vähän valaisi asiaa, onhan tuolla tavalla saatu jotain toimimaankin. Kokeilemallahan se selviää. Nykypäivänä ei kyllä tarviasi käyttää noin pientä puristussuhdetta vai paljonkos meinasit laittaa painetta? :o
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
Ainakin sillon kun puristussuhteen laskutapaa mietittiin niin täällä virtuaalivirittäjien kokoontumispaikalla tuota yhdistelmää kehuttiin kuinka ollaan vedetty kiihdytysajoa yms. :roll:

Nyt se ilmeisesti olikin se kaikista paskin vaihtoehto :lol:
luota minuun...tiedän ton homman toimivuudesta ja kestävyydestä varmasti enemmän kuin monikaan muu täällä.
tosta paljeraostahan on sanottu juurikin että se pitäisi olla joko alle millin tai sitten yli 4 milliä.tuo 2,5 millin höyläys lohkotasosta jättää sen vähän yli 4 milliin ja sillon ruttua on se 8,5.tuolla metodilla voidaan käyttää paksulakisia ja kevyitä mäntiä(xe:n) joten kestää ahtaa kunnolla jos vaan ahtimen pakopesä kykenee hoitamaan kaasut pihalle.tuo kampikulma ei ole ehkä ihan paras mutta jos vertaa liikuteltavaa massaa esim. vaikka cihhiläiseen niin ei tuo ole mikään ongelma kestävyyden/männän kiihtyvyyden suhteen.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juu hyvinpä tuo tuntui toimivan, ei pahaa sanottavaa 8)

Joillekin vaan kaikki on paskaa mitä joku toinen tekee :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
Joillekin vaan kaikki on paskaa mitä joku toinen tekee :roll:
a varsinkin jos sen on onnistunut tekemään vähällä rahalla
Todennäköisesti väärässä.
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

omega16T kirjoitti:luota minuun...tiedän ton homman toimivuudesta ja kestävyydestä varmasti enemmän kuin monikaan muu täällä.
Kerro nyt ihmeessä lisää.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:Ja varsinkin jos sen on onnistunut tekemään vähällä rahalla
Kanget käytettynä 50e/4kpl. Pronssiholkit + työ 29e/kanki, lohkotason + kannen pyyhkäisy yht. 120e, kampuran sorvaus + tasapainotus 180e, eli ei ainakaan hinnalla pilattu ratkaisu :wink:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

GSi+to4 kirjoitti:
omega16T kirjoitti:luota minuun...tiedän ton homman toimivuudesta ja kestävyydestä varmasti enemmän kuin monikaan muu täällä.
Kerro nyt ihmeessä lisää.
mitäpä tuohon ylempään kirjoitukseeni enää lisäämään,eikös ne tärkeimmät faktat löydy siitä.ahtaa voi varmasti sen mitä lohko vääntyilemättä kestää.toisaalta taas...eikös nuo tehokkaat nykypäivän moottorit tuota kilolla 600hv?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tänää tilailtiin 20GET männät, sas nährä kestääkö ne mekaruuttaa 8)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin