3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Arttu 001
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Touko 2005, 19:41

3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin

Viesti Kirjoittaja Arttu 001 »

elikkä kyselisin mielipiteitä/kokemuksia mitkä olisi hyvät kaasarit 3 litraseen 12v b-senun koneeseen ton ruiskun tilalle. moottori ei mene katu käyttöön vaan talvi iltojen iloksi ja leikkikaluksi b-asconan nokalle :roll:
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Re: 3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Arttu 001 kirjoitti:elikkä kyselisin mielipiteitä/kokemuksia mitkä olisi hyvät kaasarit 3 litraseen 12v b-senun koneeseen ton ruiskun tilalle. moottori ei mene katu käyttöön vaan talvi iltojen iloksi ja leikkikaluksi b-asconan nokalle :roll:
45 vaakaimut ? :roll:

Viekö ruisku liian vähän bensaa vai ? :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

muista sitten hommata 2.2/2.4 CIH imusarjat kaasareihin et saat ne passaamaan imukanaviin

jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa :evil: . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Miksei sit äruiskua voi pitää siinä talvella? Voisin hyvinkin luulla että lähtee paremmin käyntiin pakkasilla kuin tuplilla :-?

Ja eiköhän se ihan hyvin jaksa lumessa kuopia vakionakin :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Onhan se paljon mukavampaa kuunneltavaa ku kaasarit paikoillaan... :)
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Arttu 001
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Touko 2005, 19:41

Viesti Kirjoittaja Arttu 001 »

juu kyllä se varmaan kuopii ruiskullakin mutta olis tossa pari ylimäärästä moottoria ja niiden ruiskujen toiminnnasta ei niin tietoa. loppujenlopuks varmaan pääsee helpommalla kaasarien kanssa kun on tullu leikittyä ruiskun kanssa ihan tarpeeksi. vaihtelu virkistää :D ei kellään olis imusarjoja ylimääräisenä tällähetkellä?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuplilla saa mahtavat imuäänet.

40mm on varmasti paras virittämättömään/lievästi viritettyyn.

Kaverin 2.0 Conaan laitettiin 45mm ja ne ei tahtonu enää pelata, kun oli liian lievä nokka.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kyllä isonkin kaasarin/kaasarit saa pelaamaan, kunhan osaa valita oikean kokoiset sisäkurkut ja muut hilppeet. 8)


Kannattaa kuitenkin jo ihan alussa hommata ne 45mm tai kuten useasti käy ruokahalun kasvaessa jopa 48mm suoraan :lol: .

Luultavammin parhaat markkinoilla olevat imusarjat taitavat olla Jenveyn tekemät( Risse vissiin myy niitä), kaikissa muissa merkeissä saa repiä persettään ja hiuksia, kun eivät istu oikein millään. :evil:

Ja vielä kun muistaa sen, että kaiken mitä moottoriin muuttaa, vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. :yawn:
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tulee kyllä arvokas peltoauto :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Arttu 001
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Touko 2005, 19:41

Viesti Kirjoittaja Arttu 001 »

en tiedä onko toi niin arvokas. mätiä asconoita saa ilmatteeks ja kooneet makaa tallissa tyhjänpanttina. kyllähän kaasarit maksaa mutta kai niille käyttöö löytyy jälkeenpäinkin :roll:
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

omega16T kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa :evil: . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.
no pärjää joo 40mm kun kone on vakio unohdin tuon ettei kaikki heti oo virittämässä välttämättä ja tuo 45mm on laskettu Matalamäen Jarin kanssa et se on helpompi säätää kun 40mm jos teho tavoite on joku n.210->
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Realsanta kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa :evil: . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.
no pärjää joo 40mm kun kone on vakio unohdin tuon ettei kaikki heti oo virittämässä välttämättä ja tuo 45mm on laskettu Matalamäen Jarin kanssa et se on helpompi säätää kun 40mm jos teho tavoite on joku n.210->
kyllä tota saa aika rankasti virittää 40 millisilläkin. mulla oli omassa 1,9-litraisessa cihhissä 170hv 40 millisillä kaasareilla joissa oli 32mm sisäkurkut. kokeilin myös pari viikkoa säädellä 45mm kaasareilla muttei kulku juurikaan parantunut. kulutus kyllä lisääntyi hulppeesti.
elikkäs jos noin nopeesti mietittäis että yhden sylinterin tuottama teho oli 42,5hv niin silloin noilla 40millisillä pitäis pärjätä 3-litraisessa ainakin sinne 250hv:aan saakka. en tiedä ku en oo ikinä koittanu :D
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Esa Y
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 162
Liittynyt: 03 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Esa Y »

Vapaa- Tekniikan laskin LINKKI
------------------------------------
"Tuolla", sanoi kissa ja näytti tassullaan oikealle, "asuu Hatuntekijä, ja tuolla taas asuu Hassu Jänis. Mene kumpaan tahdot, molemmat ovat hulluja".
Vastaa Viestiin