a vectra turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Kaveri joka on sellasta laittamassa ke-30 corollaan sano että 140 kg painaa, ei tarvii varmaan mitään akkuja ruveta siirteleen.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Mika_L kirjoitti:sano että 140 kg painaa
Niin onko tuo alumiinilohkoisen vai rautalohkoisen paino?
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

No mikäs se nyt on, about -89 9000:sta kotoisin ja 150 hp. Veikkaisin että rautalohkoinen.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Rautaahan se, ja taitaa olla vielä vanha vinomoottori?

Oliko ysitonnisessa tuohon aikaan matalapaineturboa? Jotenkin ei kuulosta tutulta, mutta en vanno. Ysisatasessahan oli joskus noihin aikoihin 145 hv matalapaineturbo.
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Juu vinokonehan se. Käsittääkseni on ollu matalapaineturboo ilman kuuleria ja tehoo ollu se 150 hp. Ton koneen mistä puhuin pitäs olla tollanen, ainakin myyjä niin puhu kun olin itekkin paikalla kun kauppaa hierottiin. :D
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Wikipedia näytti olevan samaa mieltä muistikuvan kanssa, eli 150 heppainen turbo tuli vasta face lift -malliin joskus vuoden 92 jälkeen.
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Juu ei mitään satavarmoja tietoja ollutkaan siitä koneesta eikä vuosimallista, muuta kun et 150 heppasena se on ostettu... Tuo 92-> kone oli sitten se mikä sopi suoraan opelin laatikkoon, eikös?
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2849
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Keme »

150kg tais olla rahtipaino tommoselle b204 padalle.imu-, pakosarja + vp ja kykä oli kiinni. Oha toi ny XE:hen verrattuna karmaseva möykky. XE o nii siro ja pien.

Milläs vaihdelodjulla tommone saban vinokoneen takavetokonversio tapahtuu?
JEEEEEEEEEEEEE!
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Opelin r25 välilaipalla siihen laatikoks tulee tossa korollassa, ei ollu sillon varmaa tietoa mistä lähtien laatikot sopii ristiin. :D
Avatar
JaniPetteriVirtanen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 13:48

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja JaniPetteriVirtanen »

Lainaan tätä topikkia.

Eli itellä on käsissä tommonen "ruosteeton" 95 vuosimallin A-vectra ja kiinnostaisi saada tuohon hyrrätekniikkaa.
Autohan on vähäpäästöinen joten onko ainoa vaihtoehto tuikata siihen letti-tekniikkaa?
Mites muuten tuo tekniikka, jarrut yms? Tuossahan on absit jo valmiina...
nyt koneena on 2One ja f18-loota ja cdx varustelu
Opel Kadett C
Opel Astra G Z22SE Sport -01
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Wasu »

JaniPetteriVirtanen kirjoitti:Lainaan tätä topikkia.

Eli itellä on käsissä tommonen "ruosteeton" 95 vuosimallin A-vectra ja kiinnostaisi saada tuohon hyrrätekniikkaa.
Autohan on vähäpäästöinen joten onko ainoa vaihtoehto tuikata siihen letti-tekniikkaa?
Tai saabin tekniikkaa...
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Mites tuo nyt olikaan jos vaihtais kakstonniseen vectraan sellasen saabin moottorin jossa on ollu se 185 hp vakiona niin tarviiko sen sitten jo vastata leimalla turbovectraa vai riittääkö vielä vakiojarrut yms.
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mika_L kirjoitti:Mites tuo nyt olikaan jos vaihtais kakstonniseen vectraan sellasen saabin moottorin jossa on ollu se 185 hp vakiona niin tarviiko sen sitten jo vastata leimalla turbovectraa vai riittääkö vielä vakiojarrut yms.
V6:sen alustaa tarvii vastata ellei sitten ole nelikko peli kyseessä?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Mika_L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 23:30

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Mika_L »

Ei oo nelikko. Riittääks että laittaa sit isommat etulevyt kun takalevyt taitaa olla kaikissa kakstonnisissa ja isommissa samat. Vai pitääks niiden lisäks vaihtaa viä navatkin?

E: niin siis ei oo nelikko mut nelikon pyöräntuentahan tuossa on silti eli vertailumallina täytyy käyttää turbovectraa?
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: a vectra turbotus

Viesti Kirjoittaja Wasu »

laita saabin 150 heppanen turbokone niin jarruja ei tartte päivittää.
Vastaa Viestiin