DualRam -ahdetussa?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

DualRam -ahdetussa?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli oisko parempi suljettuna vai avattuna kun ei paineen kanssa taida pahemmin liikkua :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Läppä varmasti liikkuisi, onhan siellä painetta kummassakin kammiossa, mutta läppä toimii alipaineella solenoidiventtiilin kytkemänä. Alipainetta on huonosti tarjolla ahdot päällä... pitäisi olla joku alipainepumppu sitä tekemässä tai ryöstää tehostimen säiliöstä (minusta huono idea).

Jättäisin kyllä läpän auki ahdot päällä, jos saa ihan hatusta vetää...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

en ole koskaan tuollaisen rakennetta tutkinut eli en tiedä sen toiminnasta mitään mutta voisko sen toiminnan sit kääntää päinvastaiseksi eli ahtopaine hoitaisi sen mnkä alipaine normaalisti?
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

pitäisin sen toiminnassa alipainealueella normaalisti, ylipainetilanteessahan se painuu samaan paikkaan kuin täyskaasullakin. vaikuttaa moottorin heräämiseen ja vääntöön aikas reilusti. (näin ainakin bwm:n muuttuvapituuksisessa sarjassa)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tuohan siis toimii alipaineella, joka "varastoituu" alipaine säiliöön tyhjäkäynnilla ja solenoidi avaa sen 4krpm kohdalla. Mutta mahtaako toimia paineella :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Siinä vaiheessa kun ajetaan ylipaineella tuo läppätaitaa olla aika vähä vaikutteinen.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:Siinä vaiheessa kun ajetaan ylipaineella tuo läppätaitaa olla aika vähä vaikutteinen.
Mutta sitä hainkin että kannattaisko se lukita auki vai kiinni? :-?

Pakkohan siinä on joku pienenpieni ero olla :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

siinä vaiheessa kun on se ahdin on hyvin helppo kokeilla esim penkissä mikä ero on. huipputehoon ja vääntöön se ei oleellisesti vaikuta vaan siihen keskialueeseen.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:siinä vaiheessa kun on se ahdin on hyvin helppo kokeilla esim penkissä mikä ero on. huipputehoon ja vääntöön se ei oleellisesti vaikuta vaan siihen keskialueeseen.
No jätänpä sen kiinni -asentoon siksi aikaa kunnes penkille pääsee. Voi olla että persdynollakin tulee kokeiltua eroja, tuskinpa mitään radikaalia kuitenkaan :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Ite jättäisin auki, niin sitten imusarja toimii kuten muutkin normaalit imusarjat ilman tolkuttoman pitkiä imukanavia. Mutta eiköhän se kannata jarrupenkissä kokeilla mikä toimii parhaiten.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja ?! »

-WW- kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:Siinä vaiheessa kun ajetaan ylipaineella tuo läppätaitaa olla aika vähä vaikutteinen.
Mutta sitä hainkin että kannattaisko se lukita auki vai kiinni? :-?

Pakkohan siinä on joku pienenpieni ero olla :lol:
auki se tosiaan varmaan kannattaa jättää
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: DualRam -ahdetussa?

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

-WW- kirjoitti:Eli oisko parempi suljettuna vai avattuna kun ei paineen kanssa taida pahemmin liikkua :-?
Jos vain toinen vaihtoehto on käytössä, niin auki.

Jos ohjelmoitava ECU tulee, niin varmaan kannattaa nikkaroida alipaineella sulkeutuva läppä (tai ahdoilla avautuva), johon alipaine jarrutehostimelta ECUn ohjaaman solenoidiventtiilin läpi.

j.h

Läpällä voi varmaankin piristää moottorin alavääntöä ja sitä käyttömukavuutta.
Vastaa Viestiin