3000i Omegan Turbotus!!

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Benzi87
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:29
Paikkakunta: Vantaa

3000i Omegan Turbotus!!

Viesti Kirjoittaja Benzi87 »

Moi.
Tarvisin nyt vähän yleistä tietoa A-mallin omegasta,mitä tarvitsen omegan turbottamiseen,ja mitä kannattaa tekniikalle muuten tehdä.
Luin netistä että olisi hyvä nostaa öljynpaineita korkeammalle,ja completosilta löytyi,hammasratas millä ne saadaan nousemaan normaalista korkeammalle.
Onko siitä mitään hyötyä tässä tilanteessa?
Mitä minun kannattaa tehdä koneelle,tai kannelle ennen,kuin laitan turbon pihiseen pellin alle?
Koneena pyörii tällä hetkellä orkkis 174hp 3.0i 12Valve suorakutonen.
Lastua olen myös suunnitellut hommaavani,mutta on turhan kallis tehon lisäykseen nähden,mutta se varmaan helpottais säätöjen saamista kohdalleen? :-?
Onko kenelläkään kokemusta kolme tonnisen turbottamisesta,jottei tulisi tehtyä turhia koneremontteja,mitä kuitenkin tulee josain vaiheessa eteen? :wink: :wink:
corsaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 297
Liittynyt: 23 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja corsaa »

Millasella budjetilla olet liikenteessä? Se jo ratkasee aika paljon.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kannattaisiko ensin perehtyä hieman asiaan ja vasta sitten tulla kyselemään? Lienisi helpompi kysellä täsmentäviä kysymyksiäkin, jos kysyjä itse olisi edes hehtaarilleen kartalla mitä kyselee.
JEEEEEEEEEEEEE!
rasmus
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1329
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja rasmus »

Keme kirjoitti:Kannattaisiko ensin perehtyä hieman asiaan ja vasta sitten tulla kyselemään? Lienisi helpompi kysellä täsmentäviä kysymyksiäkin, jos kysyjä itse olisi edes hehtaarilleen kartalla mitä kyselee.
taitaa keme vaan pelätä et joutuu rekortissa soittaa elastisen - ovet paukkuu biisiä :lollis: :lollis: :lollis:
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

ahahahahah :lol: perkele! turkupoju kierrättää mun läppää! Saa hyvinkäät ja turut kuunnella ens kesänä kinnereissään tota biisiä, ku rekordi pöllyttää ovia mennen tullen ja palatessa :lol:
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

:lollis: :lollis:
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Keme kirjoitti:ahahahahah :lol: perkele! turkupoju kierrättää mun läppää! Saa hyvinkäät ja turut kuunnella ens kesänä kinnereissään tota biisiä, ku rekordi pöllyttää ovia mennen tullen ja palatessa :lol:
hahahahahahhaha.....

Siis meinaat ostaa jonku valmiin rekordin? Se sun miina ei tuu liikkumaan ens kesänä :lol: :lol:
Benzi87
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Benzi87 »

corsaa kirjoitti:Millasella budjetilla olet liikenteessä? Se jo ratkasee aika paljon.

Budjetti on tällä hetkellä 2000-3000€...
Mutta kyllä tulee menemään vielä enemmän rahaa kun tulee viel tohon päälle kaikki säädätykset sun muut....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Eehä siinä sit muuta, ku hommaat säädettävän moottorinohjauksen, ahtimen ja wb-lambdan ja pistät painetta vakiopönttöön. Sillä säädettävällä kunnollisella moottorinohjauksella voi säästyä mäntäpistiäiseltä ja voi jopa saada laitteet pelaamaan hyvin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Kuva
Kuva

Budjettiratkaisu ja 0,4bar ahtoja. hintaa operaatiolle n.100-600€
Kuva
Vastaa Viestiin