vectra 4x4 vikakoodit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
gtman
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Loka 2007, 13:18
Paikkakunta: pieksämäki

vectra 4x4 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja gtman »

Olisko kenelläkään nelivedon vikakoodi listaa kun ei tunnu enää tuo fastcarskotka sivusto pelaavan. kiitos!
Vinski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Löytyy tulostettuna kyseisiltä sivuilta. Mitäs koodia kaivataan?

E: Pistetään nyt koko lista tähän.

Yhdistä navat A ja J diagnostiikka liittimestä

15 Oil temperature sensor voltage high
24 No speed signal
31 No engine RPM signal
32 Pressure switch faulty
33 Solenoid valve voltage high (1992 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C) tai jos sulake 19 poistetaan
34 Solenoid valve voltage low
37 Brake lamp switch
39 No ABS signal (MPH) or 0 MPH and 2300rpm for greater than 15 seconds
55 ECU faulty
71 Brake switch voltage high
72 Brake switch voltage low
73 Car stopped without using brakes from speeds greater than 37mph
74 PAS pressure low, less than 10 bar
75 Oil temperature sensor voltage low or
Vaihteisto ylikuumentunut, 160°C (tai 140°C ja nopeus yli 108mph)
Koodit 15,39,71,72,73,74,75 koskee uudempia malleja, alkaen 1994 L joissa ei ole mekaanista nopeusvaijeria


Tuo on otettu FastCars Kotkan sivuilta alkuvuonna tuloste ja nyt kirjoitin niinkuin tossa paperissa nokan edessä lukee. Jos rikkoo jotain tekijänoikeuksia niin poistetaan (tai modet varmasti poistaa).

ps. samalla paperilla on myös ABS:n vikakoodit tulostettuna jos joku tarvii :wink:

E2: typoja
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
gtman
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Loka 2007, 13:18
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja gtman »

Kiitoksia listasta! antaa mulla vikakoodit 33,34. 33 on uus vika mut tota 34:sta on vilkuttanu jonkun aikaa. Mikähän mahtaa olla vikana?, kaikki lamput pitäs olla ehjiä paitsi edestä parkki.
Vinski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Magneettiventtiiliähän se herjaa. Tarkista nyt ainakin se sulake 19 ja magneettiventtiilin liitin ja johdot.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
kolli22
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:01
Paikkakunta: Parikkala

Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja kolli22 »

Vinski kirjoitti:Löytyy tulostettuna kyseisiltä sivuilta. Mitäs koodia kaivataan?

E: Pistetään nyt koko lista tähän.

Yhdistä navat A ja J diagnostiikka liittimestä

15 Oil temperature sensor voltage high
24 No speed signal
31 No engine RPM signal
32 Pressure switch faulty
33 Solenoid valve voltage high (1992 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C) tai jos sulake 19 poistetaan
34 Solenoid valve voltage low
37 Brake lamp switch
39 No ABS signal (MPH) or 0 MPH and 2300rpm for greater than 15 seconds
55 ECU faulty
71 Brake switch voltage high
72 Brake switch voltage low
73 Car stopped without using brakes from speeds greater than 37mph
74 PAS pressure low, less than 10 bar
75 Oil temperature sensor voltage low or
Vaihteisto ylikuumentunut, 160°C (tai 140°C ja nopeus yli 108mph)
Koodit 15,39,71,72,73,74,75 koskee uudempia malleja, alkaen 1994 L joissa ei ole mekaanista nopeusvaijeria


Tuo on otettu FastCars Kotkan sivuilta alkuvuonna tuloste ja nyt kirjoitin niinkuin tossa paperissa nokan edessä lukee. Jos rikkoo jotain tekijänoikeuksia niin poistetaan (tai modet varmasti poistaa).

ps. samalla paperilla on myös ABS:n vikakoodit tulostettuna jos joku tarvii :wink:

E2: typoja
Itselläni on juuri vm:-92 calikka ja nelivedon vikavalo ekana vähän temppuili, (ei meinannut sammua ekalla käynnistyksellä), ja sitten kesken ajon syttyi pysyvästi palamaan. Hyppylangalla ottetuna tuli juuri tuo koodi 33 ja sulake 19 on paikallaan ja ehjä. Kiinnostas vaan tietää ku en paljoakaan tuosta ko. järjestelmästä ymmärrä, että mitä tuo "92 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C" tarkoittaa??
Vinski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Eura

Re: Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja Vinski »

kolli22 kirjoitti:...mitä tuo "92 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C" tarkoittaa??
Jakolaatikon lämpötila nousee 160 asteeseen ja lämpösulake laukeaa. Ton ikästen jakolaatikon suojaus toteutettu tommosella lämpösulakkeella, ettei jakolaatikko hajoa liiasta lämpeämisestä. Kyseinen sulake löytyy jakolaatikon kyljestä siitä reiästä mikä on virallinen öljytason tarkistusreikä.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja TJT »

Vinski kirjoitti:
kolli22 kirjoitti:...mitä tuo "92 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C" tarkoittaa??
Jakolaatikon lämpötila nousee 160 asteeseen ja lämpösulake laukeaa. Ton ikästen jakolaatikon suojaus toteutettu tommosella lämpösulakkeella, ettei jakolaatikko hajoa liiasta lämpeämisestä. Kyseinen sulake löytyy jakolaatikon kyljestä siitä reiästä mikä on virallinen öljytason tarkistusreikä.
Itsellä -92 mallivuoden nelikko, eikä siinä mitään lämpösulaketta ole...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
kolli22
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:01
Paikkakunta: Parikkala

Re: Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja kolli22 »

Vinski kirjoitti:
kolli22 kirjoitti:...mitä tuo "92 malli antaa tämän koodin jos tx laatikon lämpö nousee 160°C" tarkoittaa??
Jakolaatikon lämpötila nousee 160 asteeseen ja lämpösulake laukeaa. Ton ikästen jakolaatikon suojaus toteutettu tommosella lämpösulakkeella, ettei jakolaatikko hajoa liiasta lämpeämisestä. Kyseinen sulake löytyy jakolaatikon kyljestä siitä reiästä mikä on virallinen öljytason tarkistusreikä.
Okei, sen verran vielä et onko se lämpösulake ns.kertakäyttö kamaa ja pystyykö sen jotenkin yksinkertaisesti ohittamaan silleen et voi varmistaa et vika on varmasti siinä??
Avatar
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1088
Liittynyt: 07 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: London & Switzerland

Re: Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

TJT kirjoitti: Itsellä -92 mallivuoden nelikko, eikä siinä mitään lämpösulaketta ole...
Eikös se lämpösulake tullut vasta -93 malleihin?
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

-94 oli jo ihan oikea lämpöanturi.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Vinski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Eura

Re: Vikakoodi 33 vm:-92 calibrassa

Viesti Kirjoittaja Vinski »

kolli22 kirjoitti:Okei, sen verran vielä et onko se lämpösulake ns.kertakäyttö kamaa ja pystyykö sen jotenkin yksinkertaisesti ohittamaan silleen et voi varmistaa et vika on varmasti siinä??
En ole tommosta koskaan päässyt tutkimaan kun itellä on -91 mallisarjaa auto, mutta voisin epäillä että kokeilu onnistuu pistämällä johdot yhteen.
Kertakäyttökamaahan toi lämpösulake on.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
Vastaa Viestiin