Sivu 1/2

läppärungot

Lähetetty: 21 Marras 2007, 18:11
Kirjoittaja JN
kai tää tälle puolelle kuuluu kun aika rakenteluks kumminki menee. eli onkos täällä ketään sovitellut moottoripyörän läppärunkoja autoon, ja minkämoisella menestyksellä kaikkea saa kertoo. olis vaan sen verran edullisesti tyrkyllä että ostan joka tapauksessa ne pois, ja auto olis niitä vaille. mielipiteitä kiitos.

Lähetetty: 21 Marras 2007, 18:33
Kirjoittaja otto82
En ole moottoripyörän läppiksiä kokeillu, mutta kait siinäkin on tärkeää että läpät saa aukeamaan samaan aikaan, läppien koko on moottoriin nähden sopiva jne, jne... Taisin joskus netissä surffatessa törmätäkin tuollaiseen konstruktioon...

Itelläkin menossa läppärunko rojekti, mutta teen ne vain itse alusta loppuun (jos niistä nyt koskaan valmista tulee)... 40 mm läppikset aattelin tehdä, 2.0 ohc koneeseen. Samalla tulee väännettyä koko imusarja uusiksi, kauhea tuskailu vain noiden imusarjan putkien mittojen kanssa...

Lähetetty: 21 Marras 2007, 22:41
Kirjoittaja matlab
Jos tarviit 34mm johonkin pienempään koneeseen (itelle liian pienet 2.4seen) viestiä tuleen, on aika halvat..

Lähetetty: 25 Marras 2007, 03:01
Kirjoittaja -WW-
Hyvin pelaa Skoda 130S Superissa, kone tosin hiivatin tc. Ruuttana MS. Aika kompakti paketti kun nyrkin kokoiseen möttiin sisältyy suuttimet sekä 2kpl 43mm läppiä, näitä siis kaksi kappaletta luonnollisesti.

Lähetetty: 25 Marras 2007, 13:49
Kirjoittaja janne75
Tietääkö joku missä pyörässä on sellaiset läppärungot että kaikki neljä on erikseen, ei siis 2+2 ?

Lähetetty: 25 Marras 2007, 14:16
Kirjoittaja -WW-
janne75 kirjoitti:Tietääkö joku missä pyörässä on sellaiset läppärungot että kaikki neljä on erikseen, ei siis 2+2 ?
Ulkoapäin kurkittuna kawa z750/1000 :roll: Aika vähän näkyy mutta muistikuva olis tuo.

Lähetetty: 25 Marras 2007, 17:28
Kirjoittaja mizaa
Sama ajatus itseänikin on kiinnostanut jo pidemmän aikaa. Minkäkokoiset läppärungot olisivat passelit 1.6;seen Toyotan Twincamiin (4A-GE)? Missä voisi imusarjat teetättää sopivasti niille?

Lähetetty: 28 Marras 2007, 10:15
Kirjoittaja Motocoyote
vanhemmista Honda CBR:stä löytyy myös neljä erillistä läppärunkoa...

Lähetetty: 28 Marras 2007, 16:31
Kirjoittaja Katana
Pääsääntöisesti kaikissa vanhemmissa on neljä erillistä, ne on vaan kiskoilla yhdessä. Jostain 80-luvun 1100 kuutioisista alkaa löytymään sopivia.

Lähetetty: 28 Marras 2007, 16:36
Kirjoittaja Motocoyote
Totta tosiaankin...

Lähetetty: 29 Marras 2007, 09:03
Kirjoittaja Astra Rf
Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.

Lähetetty: 29 Marras 2007, 11:43
Kirjoittaja Ksthb
Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Hayabusassa 46mm läpät, riittää virtauksiltaan vakiona 300hp, modattuna 360hp.
Suuttimet riittävät todistetusti just 260hp asti.

Lähetetty: 29 Marras 2007, 13:26
Kirjoittaja kosunen
Mitäs se modaus niinkuin käsittää? :o Läppien ja akselien ohentamista, vaiko suurempia läppiä?

Lähetetty: 29 Marras 2007, 23:37
Kirjoittaja Katana
Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Kaikki taisi olla tosiaan samaa koko luokkaa, suuttimet erikokoa. Pitäis tarkastaa, olisi varastossa yksi 750cc suzukin sarja.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 19:52
Kirjoittaja Ksthb
kosunen kirjoitti:Mitäs se modaus niinkuin käsittää? :o Läppien ja akselien ohentamista, vaiko suurempia läppiä?
Jep, modaus suomennettuna. Vakiona hayabusan läppikset on kanteen liittyvältä puolelta kokoo 40mm (läpät 46mm) ton 40mm osuuden pystyy avaamaan 44,3mm, siitä virtauslisä.
Ja mikäli intoa riittää niin vaihtaa 48mm läpät jatkoksi niin "patterin" kokonais virtaus kasvaa 400hp.
Ja noi virtausmittaukset on vain vertailukelpoisia keskenään, hp arvot on vertailu lukuja.

Kuvatus noista modatuista läppiksistä http://galleria.busanistit.org/album70/tuunauskuvat_022