2.0 T Vectran piristys ja tuunaus
Itse kyselin, vielä kun tuo Jartsan Signumi oli minulla, tuolta saabilta noita lastutusjuttuja. Sieltä sanoivat, että nuo saabin koneet ovat identtisiä mutta ohjelmassa on vain eroa. Siis tarkoitan noita 2.0t ja 2.0T koneita. Eli kummatkin lienevät sama kone kuin tuo Opelin 2.0T. Sanoivat saabilta, että ohjelman päivytys onnistuu, jos koneessa ei ole se Boshin tms. sähköjärjestelmä, ja maksaa 1500 €. Tämä kyseinen lafka josta näitä kyselin oli saabin joku oma huolto ja sieltä tosiaan kertoivat nämä yllä mainitut asiat. Eli jos ihmettelette noita tehoeroja "samojen" koneiden välillä niin ilmeisesti sillä onko perässä iso "T" vai pikku "t" on väliä.
Edit: näyttää tuolla saabin sivuilla vieläkin olevan kahta eri 2 litrasta turbokonetta. 2.0t (175 hv) ja 2.0T (210 hv). Nuo siis noita saab 93 koneita ja näyttäis sit olevan vielä 2 litranen turbo 95:seen tuolla 150 hv koneellakin.
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
Edit: näyttää tuolla saabin sivuilla vieläkin olevan kahta eri 2 litrasta turbokonetta. 2.0t (175 hv) ja 2.0T (210 hv). Nuo siis noita saab 93 koneita ja näyttäis sit olevan vielä 2 litranen turbo 95:seen tuolla 150 hv koneellakin.
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
Nyt tulee ihan mutua, mutta jostain on jäänyt päähän että Z20NET ahtoja on 0,45bar ja ahdin on Garret GT20. Ei tosiaan mitään faktoja.
Eikö tuo saabin käyttämä 1.8t ole vielä sama motti mutta lyhyemmällä iskulla tjsp? Siitähän saa Saabin (Hirsch) softalla samat tehot kuin vastaavasta 2.0t moottorista kuitenkin.
Laatap taitaa puhua BSR:stä kun puhuu tuosta 500-600€ softasta? Hirsch tai Maptun softa kiinnostaisi, mutta tekee kipeetä irrottaa siihen tonni tai vähän päälle.
Eikö tuo saabin käyttämä 1.8t ole vielä sama motti mutta lyhyemmällä iskulla tjsp? Siitähän saa Saabin (Hirsch) softalla samat tehot kuin vastaavasta 2.0t moottorista kuitenkin.
Laatap taitaa puhua BSR:stä kun puhuu tuosta 500-600€ softasta? Hirsch tai Maptun softa kiinnostaisi, mutta tekee kipeetä irrottaa siihen tonni tai vähän päälle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Saabin 1.8t on ihan samanmittaisella iskulla kuin 2.0t.exitusletalis kirjoitti:Eikö tuo saabin käyttämä 1.8t ole vielä sama motti mutta lyhyemmällä iskulla tjsp? Siitähän saa Saabin (Hirsch) softalla samat tehot kuin vastaavasta 2.0t moottorista kuitenkin.
Moottorina 1.8t on sama kuin 2.0t, mutta laskettu tehoja 25hv verran. Tästä johtuen sillä softalla saa samat tehot . Muita eroja 1.8t vs. 2.0t on sitten varustelussa, mutta moottoriltaan ihan sama.
Vectra GTS 2.0T
Jartsa kirjoitti:piti käydä tuota omaa dynossa kiusaamassa ja 195hv&305nm oli tulos
sit kokeiltii Apexin kartiosuodattimella,muutos 5hv&6nm alaspäin
K&N paneelisuodattimella tippui kulutus 0,5L/100 km matka-ajossa. Eli vaikutti muuallekkin kuin lompakkoon (85€). Tehonlisäyksestä ei juuri osaa sanoa, alakierroksille tuli ehkä lisää vääntöä.
tätähän ei tapahdu paneelisuodattimella koska edelleen on omassa kotelossa toisin kuin kartiosuodin.Jartsa kirjoitti:
tuo tehojen putoaminen kartiolla johtui enimmäkseen siitä että imuilmanlämpötila nousi 5 astetta.
paneelia aattelin itsekin tai sit vedän putken puskurin sisälle asti ja laitan putsarin sinne.Ei ole enää lämpötila ongelmia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
joo alavudella tossa kososen penkissä rekolassa.pasik77 kirjoitti:Ookko penkittäny tuon täälä vai johonaki muualla.Siis missä?Melkee saa selvän noista dynolapuista muttei aivaa..
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Et maininnut tossa mittaustavasta, joten oletin että tasavauhdista lähdetään (ei lentävä lähtö). 5. & 6. vaihteilla mittaamisessa tuli eniten hajontaa, joten ne ei ole niin luotettavia tuloksia. Mittaustapa oli kännykän sekuntikello, auto vakio ja 215-55-16 talvirenkaat, bensa 95E.
3. vaihde 5,7s
4. vaihde 7,4s
5. vaihde 9,1s
6. vaihde 11,7s
3. vaihde 5,7s
4. vaihde 7,4s
5. vaihde 9,1s
6. vaihde 11,7s
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1