2.0 T Vectran piristys ja tuunaus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

B205E on 9-5 mallin 2.0T 150hv
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
WTA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 108
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:28

Viesti Kirjoittaja WTA »

Itse kyselin, vielä kun tuo Jartsan Signumi oli minulla, tuolta saabilta noita lastutusjuttuja. Sieltä sanoivat, että nuo saabin koneet ovat identtisiä mutta ohjelmassa on vain eroa. Siis tarkoitan noita 2.0t ja 2.0T koneita. Eli kummatkin lienevät sama kone kuin tuo Opelin 2.0T. Sanoivat saabilta, että ohjelman päivytys onnistuu, jos koneessa ei ole se Boshin tms. sähköjärjestelmä, ja maksaa 1500 €. Tämä kyseinen lafka josta näitä kyselin oli saabin joku oma huolto ja sieltä tosiaan kertoivat nämä yllä mainitut asiat. Eli jos ihmettelette noita tehoeroja "samojen" koneiden välillä niin ilmeisesti sillä onko perässä iso "T" vai pikku "t" on väliä.

Edit: näyttää tuolla saabin sivuilla vieläkin olevan kahta eri 2 litrasta turbokonetta. 2.0t (175 hv) ja 2.0T (210 hv). Nuo siis noita saab 93 koneita ja näyttäis sit olevan vielä 2 litranen turbo 95:seen tuolla 150 hv koneellakin.

http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Nyt tulee ihan mutua, mutta jostain on jäänyt päähän että Z20NET ahtoja on 0,45bar ja ahdin on Garret GT20. Ei tosiaan mitään faktoja.

Eikö tuo saabin käyttämä 1.8t ole vielä sama motti mutta lyhyemmällä iskulla tjsp? Siitähän saa Saabin (Hirsch) softalla samat tehot kuin vastaavasta 2.0t moottorista kuitenkin.

Laatap taitaa puhua BSR:stä kun puhuu tuosta 500-600€ softasta? Hirsch tai Maptun softa kiinnostaisi, mutta tekee kipeetä irrottaa siihen tonni tai vähän päälle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1115
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

exitusletalis kirjoitti:Eikö tuo saabin käyttämä 1.8t ole vielä sama motti mutta lyhyemmällä iskulla tjsp? Siitähän saa Saabin (Hirsch) softalla samat tehot kuin vastaavasta 2.0t moottorista kuitenkin.
Saabin 1.8t on ihan samanmittaisella iskulla kuin 2.0t.
Moottorina 1.8t on sama kuin 2.0t, mutta laskettu tehoja 25hv verran. Tästä johtuen sillä softalla saa samat tehot :lol: . Muita eroja 1.8t vs. 2.0t on sitten varustelussa, mutta moottoriltaan ihan sama.
Vectra GTS 2.0T
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tossa olis dynopaperit vielä,vasemmalla kartiosuotimella,oikealla vakio.

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
AKU-313
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Huhti 2007, 08:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja AKU-313 »

Jartsa kirjoitti:piti käydä tuota omaa dynossa kiusaamassa ja 195hv&305nm oli tulos

sit kokeiltii Apexin kartiosuodattimella,muutos 5hv&6nm alaspäin :lollis:

K&N paneelisuodattimella tippui kulutus 0,5L/100 km matka-ajossa. Eli vaikutti muuallekkin kuin lompakkoon (85€). Tehonlisäyksestä ei juuri osaa sanoa, alakierroksille tuli ehkä lisää vääntöä.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Jartsa kirjoitti:
tuo tehojen putoaminen kartiolla johtui enimmäkseen siitä että imuilmanlämpötila nousi 5 astetta.
tätähän ei tapahdu paneelisuodattimella koska edelleen on omassa kotelossa toisin kuin kartiosuodin.

paneelia aattelin itsekin tai sit vedän putken puskurin sisälle asti ja laitan putsarin sinne.Ei ole enää lämpötila ongelmia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
pasik77
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Syys 2007, 12:21

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

Ookko penkittäny tuon täälä vai johonaki muualla.Siis missä?Melkee saa selvän noista dynolapuista muttei aivaa..
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

pasik77 kirjoitti:Ookko penkittäny tuon täälä vai johonaki muualla.Siis missä?Melkee saa selvän noista dynolapuista muttei aivaa..
joo alavudella tossa kososen penkissä rekolassa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

onko muut mittailleet väliä 80-120km/h

kolmosella 5s.
nelosella 7s.
vitosella 8s.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Eiks tota 80-120Km/h oo aika vaikee mitata oikein? Pitäs olla kyllä semmonen mittapyörä vai
mikäsenytolikaan. Mulla menee suurin piirtein samoihin aikoihin. Tehot on dynottu
297Hv ja 497Nm.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

videokamera päälle ja kaasu sen jälkeen pohjaan.ei kai se sen vaikeempaa oo?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Et maininnut tossa mittaustavasta, joten oletin että tasavauhdista lähdetään (ei lentävä lähtö). 5. & 6. vaihteilla mittaamisessa tuli eniten hajontaa, joten ne ei ole niin luotettavia tuloksia. Mittaustapa oli kännykän sekuntikello, auto vakio ja 215-55-16 talvirenkaat, bensa 95E.
3. vaihde 5,7s
4. vaihde 7,4s
5. vaihde 9,1s
6. vaihde 11,7s
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

joo tasavauhdista tietenkin.ja samat renkaat myös 215/55-16
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Jaaha,tuli hommattua kamera,täytyypä tossa viik. loppuna kokeilla paljonko menee
80-120Km/h renkaat on 225/45x17. Mulla on gps joka näyttää tosi tarkkaan nopeuden,
joten pitäs olla oikein ajat.
Vastaa Viestiin